  • 21. Data: 2023-06-22 13:14:29
    Temat: Re: Głosuj na PO!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Jun 2023 02:11:47 +0200, PD wrote:

    > Różnica jest taka, że teraz to tylko widać. Nic więcej.

    Widac, albo i nie widac.
    Czasem sie Ziobro pochwali, czasem sie prokurator pochwali, a czasem
    nie wiadomo :-)

    > Czyli nie ponosi żadnej odpowiedzialności. Jeśli suweren zdecyduje, że
    > rządzący X przegrywa wybory, to znaczy co najwyżej, że od teraz nie może
    > tą prokuraturą sterować przez conajmniej 4 lata. To ja tak chcę. Będę Ci
    > przez 4 lata robił rozpiździaj w chałupie, a w ramach odpowiedzialności
    > politycznej przez kolejne 4 lata nie będę mógł robić Ci rozpiździaju, bo
    > inni wygrali na to polityczny przetarg.

    I bedą poprzedniej ekipie robic rozpizdziaj :-)
    Ale jak wyborcy będą zadowoleni, to sie na 4 latach nie skonczy.

    Ale ... wyobraz sobie, ze przestępczosc szaleje, bandytyzm szaleje,
    korupcja szaleje, a rząd/władze "nic nie mogą zrobić", bo sądy
    są samorządne i niezawisłe, prokuratorzy są niezawisli, i policja jest
    niezawisla ...

    > No to brzegu. Gdzie jest błąd? W założeniach projektu pt. "niezależna
    > prokuratura"? w implementacji?

    Moze po prostu MS/PG powinien byc karalny za swoje decyzje, jak i
    reszta prokuratorow ?

    > Ale po co mają robić porządek z ćwokami? Ćwoki to część ekosystemu.
    > Dzięki ćwokom jesteś nie-ćwokiem ;)

    > Po co pytać, jak nie umieją to poniosą odpowiedzialność polityczną ;)

    No i wygląda na to, ze poniosą, ale zła opinia i straty całego kraju
    zostaną.

    > Czyli stawiasz na styl. Ale dupy można dawać również z gracją. O grację
    > tu chodzi?

    Styl jak styl - skutecznosc.
    Np nie mówić, ze sie zadnego imigranta nie wpusci.
    Wpuscic 10, i mówić, ze nikt inny nie do nas nie chce.

    J.

  • 22. Data: 2023-06-22 13:31:12
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    NTG. Wypad na pl.soc.polityka.

    --
    Jacek

  • 23. Data: 2023-06-22 17:38:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.06.2023 o 13:14, J.F pisze:

    > Moze po prostu MS/PG powinien byc karalny za swoje decyzje, jak i
    > reszta prokuratorow ?

    Jeśli jest MS/PG to z zasady jest bezkarny bo minister odpowiada za
    swoje polityczne decyzje tylko przed trybunałem stanu. Prokurator
    generalny - nie wiem trzeba by sprawdzić czy pod sąd powszechny czy
    trybunał stanu. Ale w sumie nawet jakby podpadał pod powszechny to o ile
    nie wpadnie w korupcję albo nie zleci zabójstwa to i tak będzie to
    standardowe "przekroczenie uprawnień" nawet jakby podejrzanego osobiście
    w czasie przesłuchania zatorturował na śmierć:(

    A co do niezależności - to można pomyśleć - być może powinien być to
    urząd jednokadencyjny - większość urzędów kadencyjnych jest sprawowana
    najlepiej w ostatniej kadencji kiedy już nie trzeba się podlizywać
    swojemu zapleczu politycznemu a jest szansa na karierę międzynarodową.
    Być może dobrym pomysłem jest żeby można było odwołać prokuratora w
    referendum - ale nie upieram się że to dobry pomysł. Kiedyś był dobry
    zwyczaj, że rzecznicy praw wszelakich i chyba prezes niku nie byli
    bezpośrednio powiązani z partią rządzącą - ale to dobry zwyczaj. Dobre
    zwyczaje mają to do siebie że nie działają na chamów:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2023-06-22 19:36:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Jun 2023 17:38:07 +0200, Shrek wrote:

    > Jeśli jest MS/PG to z zasady jest bezkarny bo minister odpowiada za
    > swoje polityczne decyzje tylko przed trybunałem stanu.

    Za polityczne.
    Rozkazanie, aby kogos tam aresztowano, to polityczna decyzja?

> [...]
    > standardowe "przekroczenie uprawnień" nawet jakby podejrzanego osobiście
    > w czasie przesłuchania zatorturował na śmierć:(

    A jak nakaze umorzyć śledztwo?

> [...]
    > urząd jednokadencyjny - większość urzędów kadencyjnych jest sprawowana
    > najlepiej w ostatniej kadencji kiedy już nie trzeba się podlizywać

    Ale nic to nie zmieni - nadal bedzie to nominacja przez polityków,
    i dalsza kariera polityczna.

    No chyba, zeby tak połączyc z przymusową emeryturą i zakazem
    zatrudnienia i sprawowania jakichkolwiek funkcji.

    > a jest szansa na karierę międzynarodową.
    > Być może dobrym pomysłem jest żeby można było odwołać prokuratora w
    > referendum - ale nie upieram się że to dobry pomysł.

    Wymagałoby, aby opinia poznała szczegóły, a tu śledztwa w toku.

    No i pewnie jak z innymi - nie przyjdzie wystarczająca ilosc
    głosujących ...

> [...]
    > bezpośrednio powiązani z partią rządzącą - ale to dobry zwyczaj. Dobre
    > zwyczaje mają to do siebie że nie działają na chamów:(

    Mozna wpisac w wymogi, ale jak politycy mają wybrac kogos
    nieznajomego? Wiec posrednio związany.

    J.

  • 25. Data: 2023-06-22 22:20:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.06.2023 o 19:36, J.F pisze:

    > Za polityczne.
    > Rozkazanie, aby kogos tam aresztowano, to polityczna decyzja?

    No tak, a bo co?

    > A jak nakaze umorzyć śledztwo?

    Przekroczeie uprawnień. Albo nawet nie...

    > Ale nic to nie zmieni - nadal bedzie to nominacja przez polityków,
    > i dalsza kariera polityczna.

    Nie jest to regułą. Byli prezydenci zwykle nie wracają do aktywnej
    polityki. Byli premierzy (z wyjątkiem naszych dwóch) też zwykle nie do
    polityki przez duże P. Dobrym przykładem jest buzek, który w rządzie
    mniejszościowym zrealizował 4 reformy (cokolwiek by o nich nie sądzić) i
    z polityki finalnie odszedł.

    > No chyba, zeby tak połączyc z przymusową emeryturą i zakazem
    > zatrudnienia i sprawowania jakichkolwiek funkcji.

    Zdecydowanie nie.

    > Wymagałoby, aby opinia poznała szczegóły, a tu śledztwa w toku.

    W sumie... nie.

    > No i pewnie jak z innymi - nie przyjdzie wystarczająca ilosc
    > głosujących ...

    Sądzę że choćby na zero zebrałoby się 50%

    > Mozna wpisac w wymogi, ale jak politycy mają wybrac kogos
    > nieznajomego? Wiec posrednio związany.

    nie można - to dobra zasada - działa w dojrzałych demokracjach i to też
    czasmi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2023-06-23 00:40:31
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Widac, albo i nie widac.
    > Czasem sie Ziobro pochwali, czasem sie prokurator pochwali, a czasem
    > nie wiadomo :-)

    Skoro twierdzisz, że widzę że mamy ręczne sterowanie śledztwami przez
    ziobrę. To nie "widać albo i nie widać" ;)

    > I bedą poprzedniej ekipie robic rozpizdziaj :-)
    > Ale jak wyborcy będą zadowoleni, to sie na 4 latach nie skonczy.

    Pomijam, że nikt nigdy rozpiździaju poprzedniej ekipie nie zrobił. Za to
    wyborcy są zadowoleni jak im po prostu zamiast rozpiździaju dają pińcet
    na sralucha i czysta na krowę ;)

> [...]
    > korupcja szaleje, a rząd/władze "nic nie mogą zrobić", bo sądy
    > są samorządne i niezawisłe, prokuratorzy są niezawisli, i policja jest

    Jeśli posłuchamy polityków to rządzący potwierdzają niezawisłość,
    opozycja jej zaprzecza. Ale nikt niezawisłości nie definiuje.

    > Moze po prostu MS/PG powinien byc karalny za swoje decyzje, jak i
    > reszta prokuratorow ?

    Może powinien. Tylko powinni być po pierwsze chętni żeby go ukarać -
    "będziesz siedzieć" rzucane w kampanii świadczy tylko o tym że lud tego
    oczekuje zatem warto obiecać ;) Po drugie kara musiała by in minus
    przebijać nagrodę. Nagrodą jest, że zostaje w partii tu gdzie jest. Dla
    kolesia którego nikt nigdy komercyjnie nie zatrudni to jest warte nawet
    jakiejś tam odsiadki, dzięki której przy okazji stanie się bohaterem w
    swoim środowisku.

    > No i wygląda na to, ze poniosą, ale zła opinia i straty całego kraju
    > zostaną.

    Ale co statystycznego wyborcę obchodzi czy PIS sobie radzi na platformie
    międzynarodowej. Może powinno obchodzić, ale statystyczny ma to gdzieś.
    Dostaje czysta na krowę i myśli sobie, że gdy rządzili ci którzy na
    platformie międzynarodowej sobie radzili to czysta na krowę nie dawali.

    > Styl jak styl - skutecznosc.
    > Np nie mówić, ze sie zadnego imigranta nie wpusci.
    > Wpuscic 10, i mówić, ze nikt inny nie do nas nie chce.

    Ale jaka skuteczność? Na razie mówią - nie wpuszczamy żadnego, walcie
    się na ryj, i nie wpuszczają. To cały czas lepsza skuteczność niż
    wpuścić 10 i udawać niemca ;P

    PD

  • 27. Data: 2023-06-23 01:17:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > polityki przez duże P. Dobrym przykładem jest buzek, który w rządzie
    > mniejszościowym zrealizował 4 reformy (cokolwiek by o nich nie sądzić) i

    Problem jest taki, że opiera sie to wszystko na wspomnianym nie byciu
    chamem. Jakby to chcieć sformalizowac to raczej się nie da. Przykładowo,
    jeśli na dane stanowisko chciałoby się osobę przygotowaną, prawą,
    społecznika, to taka osoba się łatwo nie znajdzie jesli mu to stanowisko
    zablokuje drogę do dalszych działań. Będzie ona uważała, i pewnie
    całkiem słusznie, że gdzieindziej zdziała więcej.

    Nawet obsadzenie kims bez etosu koniecznego dla takiej funkcji, za to
    przygotowanym merytorycznie moze się nie udać, bo takie osoby są z kolei
    skoncentrowane na własnej karierze, która to stanowisko zablokuje.

    Pozostaną więc w sumie osoby nieprzygotowane i bez etosu, którzy chcą
    się nachapać. Tzn. głownie politycy :)

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2023-06-23 05:32:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zablokuje drogę do dalszych działań. Będzie ona uważała, i pewnie
    > całkiem słusznie, że gdzieindziej zdziała więcej.

    Ale to że możesz być PG tylko jedną kadencję to nie jest koniec kariery.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2023-06-23 05:50:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale to że możesz być PG tylko jedną kadencję to nie jest koniec kariery.

    Jeśli po tej kadencji dowolna inna posada będzie lukratywna i obsadzalna
    politycznie to jednokadencyjność nie pomoże.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2023-06-23 06:12:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli po tej kadencji dowolna inna posada będzie lukratywna i obsadzalna
    > politycznie to jednokadencyjność nie pomoże.

    coś w tym jest...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!