  • 11. Data: 2007-08-04 14:57:41
    Temat: Re: Głosowanie nad wynagrodzeniem Wójta
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "stern" <s...@n...to> napisał

    > z jakichś przyczyn jest odwrotnie.

    Co dla mnie jest dowodem, że znaleźli się w radzie przez pomyłkę.

    > Dlatego jestem za znacznym ograniczeniem liczby radnych i odebraniem im
    > wynagrodzeń. Może wtedy zajmą się tym ludzie, którzy chcą coś zrobić, a
    > nie chcą zarobić.

    To samo proponowałbym odnośnie posłów.

  • 12. Data: 2007-08-04 15:28:59
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sat, 04 Aug
    2007 16:50:53 +0200, kotolak zeznał(a):

    > Urząd gminy to jeden z większych pracodawców w tej gminie. Zatrudnia
    > rodziny radnych. W gminie jest dość dużo bezrobotnych, jeszcze. Chyba
    > nie muszę kontynuować?

    co oznacza, że Ci co radnych wybierali zrobili głupio, bo obie władze mają
    się w klinczu (wójt - RG) i każda z nich ma coś na drugą.

    Niedługo następne wybory, może powinieneś zbudować jakąś frakcję.

  • 13. Data: 2007-08-05 13:44:30
    Od: kotolak <k...@w...pl>

    Alek napisał(a):
    > Użytkownik "stern" <s...@n...to> napisał
    > radnych?
    >
    > Co dla mnie jest dowodem, że znaleźli się w radzie przez pomyłkę.

    Przez pomyłkę to raczej nie :D już się o to wójt (ówczesny kandydat)
    postarał.

    Jednak co do kompetencji radnych to jest wiele do życzenia.

    > To samo proponowałbym odnośnie posłów.

    Może co do posłów to by się sprawdziło, natomiast w przypadku radnych,
    spowoduje to ułatwienie wójtowi uzależnienie rady od siebie.

    K.

  • 14. Data: 2007-08-05 13:47:44
    Od: kotolak <k...@w...pl>

    stern napisał(a):
> [...]
    >
    > co oznacza, że Ci co radnych wybierali zrobili głupio, bo obie władze mają
    > się w klinczu (wójt - RG) i każda z nich ma coś na drugą.

    W zasadzie to nie. Aktualnie wójt ma większość w radzie, przynajmniej
    oficjalnie. Jednak niektórym radnym (tym popierającym niby wójta) nie
    podobają się jego działania. W głosowaniach tajnych mogłaby się zbudować
    większość przeciwko wójtowi ale w jawnym niestety...

    > Niedługo następne wybory, może powinieneś zbudować jakąś frakcję.

    Niedługo? 3 lata.

    K.

  • 15. Data: 2007-08-05 16:03:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kotolak" <k...@w...pl> napisał

    > w przypadku radnych, spowoduje to ułatwienie wójtowi uzależnienie rady
    > od siebie.

    W jaki sposób? Ja myślę, że jeżeli radny jest niezależny finansowo
    to to ułatwia mu zachowanie niezależności od kogokolwiek.

  • 16. Data: 2007-08-05 19:17:31
    Od: kotolak <k...@w...pl>

    Alek napisał(a):
    > Użytkownik "kotolak" <k...@w...pl> napisał
    > im
    >
    > W jaki sposób? Ja myślę, że jeżeli radny jest niezależny finansowo
    > to to ułatwia mu zachowanie niezależności od kogokolwiek.

    Jeżeli założenie jest spełnione (niezależność finansowa) to nie ma
    znaczenia ilu jest radnych, a jeżeli nie to im więcej ich jest tym
    trudniej "kupić" większość, bo fundusze "kupującego" są ograniczone.

    K.