-
1. Data: 2002-01-20 21:13:25
Temat: !! GWARANCJA - Asus v6600 - problem !!
Od: "Frog" <f...@o...pl>
Hi!
Kupilem 11 lutego 2000 roku karte graficzna ASUS 6600 Deluxe.
Tuz przed tymi swietami zaczalem miec z nia problemy, tzn wieszala sie,
windows nie chciala sie
na niej zainstalowac, a na innym komputerze wogule wlacza sie od razu z
jakimis bardzo dzuiwnymi
zakluceniami (jakies dziwne pkolorowe paski, litery nic nie widac itp)
Zanioslem ja do serwisu (Krosno - firma BIT, przy ADAXie). Mam na nia 2 lata
gwarancji, wiec mi ja
przyjeli (oddalem ja 27 grudnia 2001). Pytalem sie przez ten czas czy juz
jest, ale oni wyslali ja w swiat
2 stycznia i tyle ja widzieli. Ostatni raz pytalem sie w Piatek (18
stycznia).
Slyszalem, ze jezeli nie podpisywalem specjalnej umowy gwarancyjnej, to
serwis ma czas 14 dni roboczych
od zlozenia wadliwego sprzetu, na naprawe lub wymiane.
Slyszalem rowniez, ze po tych 14 dniach moge zadac zwrotu gotuwki lub nowej
karty. (napiszcie czy to prawda)
Jesli byl by brany pod uwage zwrot gotuwki, to chyba taka suma, jaka pisze
na rachunku, a nie tyle ile
jest teraz warta ( na rachunku 1322zl!!!).
Prosze o porade, czy dalej czekac, czy zadac zwrotu kasy, czy nowej karty???
Napiszcie rowniez odpowiec na f...@o...pl (z gory dziekuje).
-
2. Data: 2002-01-20 22:14:44
Temat: Re: !! GWARANCJA - Asus v6600 - problem !!
Od: "Jacek" <j...@p...fm>
wogule
zakluceniami
gotuwki
gotuwki
odpowiec
Polecam przed zadaniem jakiegokolwiek pytania zakup
Slownika Ortograficznego :-(((((
pzdr.
Jacek
-
3. Data: 2002-01-20 22:23:57
Temat: Re: !! GWARANCJA - Asus v6600 - problem !!
Od: "Serwiz" <r...@g...pl>
Użytkownik "Frog" napisał w wiadomości:
> Hi!
> Kupilem 11 lutego 2000 roku karte graficzna ASUS 6600 Deluxe.
[cięcie]
> Zanioslem ja do serwisu (Krosno - firma BIT, przy ADAXie). Mam na nia 2
lata
> gwarancji, wiec mi ja
> przyjeli (oddalem ja 27 grudnia 2001). Pytalem sie przez ten czas czy juz
> jest, ale oni wyslali ja w swiat
> 2 stycznia i tyle ja widzieli. Ostatni raz pytalem sie w Piatek (18
> stycznia).
> Slyszalem, ze jezeli nie podpisywalem specjalnej umowy gwarancyjnej, to
> serwis ma czas 14 dni roboczych
> od zlozenia wadliwego sprzetu, na naprawe lub wymiane.
> Slyszalem rowniez, ze po tych 14 dniach moge zadac zwrotu gotuwki lub
nowej
> karty. (napiszcie czy to prawda)
> Jesli byl by brany pod uwage zwrot gotuwki, to chyba taka suma, jaka pisze
> na rachunku, a nie tyle ile
> jest teraz warta ( na rachunku 1322zl!!!).
> Prosze o porade, czy dalej czekac, czy zadac zwrotu kasy, czy nowej
karty???
>
> Napiszcie rowniez odpowiec na f...@o...pl (z gory dziekuje).
>
To co słyszałeś to są prawa jakie Ci przysługują z tytułu rękojmi. W Twoim
przypadku to odpada ponieważ rękojmia obowiązuje 12 miesięcy od dnia zakupu.
Na dzień dzisiajeszy przysługują Ci prawa zawarte w karcie gwarancyjnej
którą powinieneś dostać w dniu zakupu, jesli takowej nie posiadasz to równie
dobrze przy odbiorze karty mogą zażadać kasy za naprawę. Żyjemy w takim
kraju że na wszystko trzeba mieć papierek.
Serwiz
-
4. Data: 2002-01-21 08:21:21
Temat: Re: !! GWARANCJA - Asus v6600 - problem !!
Od: <m...@p...com>
> To co słyszałeś to są prawa jakie Ci przysługują z tytułu rękojmi. W Twoim
> przypadku to odpada ponieważ rękojmia obowiązuje 12 miesięcy od dnia zakupu.
> Na dzień dzisiajeszy przysługują Ci prawa zawarte w karcie gwarancyjnej
> którą powinieneś dostać w dniu zakupu, jesli takowej nie posiadasz to równie
> dobrze przy odbiorze karty mogą zażadać kasy za naprawę. Żyjemy w takim
> kraju że na wszystko trzeba mieć papierek.
>
> Serwiz
>
>
Święta prawda. Dodać jedynie można, że, jeżeli serwis przekroczył terminy
zapisane w gwarancji na naprawę, to możesz wezwać go do wykonania zobowiazania
w odpowiednim terminie z zagrożeniem, że [po bezskutecznym upłuwie terminu
odstąpisz od umowy gwarancyjnej. Gdy termin upłynie bezskutecznie napisz
nastepne pismo, że odstępujesz od gwarancji co do tej wady. Bedziesz mógł wtedy
zażądać odszkodowania, ale tylko jezeli jestes w stanie wykazać szkodę
(uszczerbek finansowy)
pzdr
marek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2002-01-21 11:52:12
Temat: Re: !! GWARANCJA - Asus v6600 - problem !!
Od: "Frog" <f...@o...pl>
> To co słyszałeś to są prawa jakie Ci przysługują z tytułu rękojmi. W Twoim
> przypadku to odpada ponieważ rękojmia obowiązuje 12 miesięcy od dnia
zakupu.
> Na dzień dzisiajeszy przysługują Ci prawa zawarte w karcie gwarancyjnej
> którą powinieneś dostać w dniu zakupu, jesli takowej nie posiadasz to
równie
> dobrze przy odbiorze karty mogą zażadać kasy za naprawę. Żyjemy w takim
> kraju że na wszystko trzeba mieć papierek.
>
> Serwiz
Ja mam na to rachunek i wiem, ze jest na to 2 lata gwarancji
-
6. Data: 2002-01-21 11:58:05
Temat: Re: !! GWARANCJA - Asus v6600 - problem !!
Od: "Frog" <f...@o...pl>
Cepiasz sie, pisalem to szybko u kumpla, i musialem sie spieszyc (kochana
TPSA)
Użytkownik "Jacek" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
news:a2ffo7$2kp$1@news.tpi.pl...
>
> wogule
> zakluceniami
> gotuwki
> gotuwki
> odpowiec
>
>
> Polecam przed zadaniem jakiegokolwiek pytania zakup
> Slownika Ortograficznego :-(((((
>
> pzdr.
> Jacek
>
>
-
7. Data: 2002-01-21 12:24:53
Temat: Re: !! GWARANCJA - Asus v6600 - problem !!
Od: "Serwiz" <r...@g...pl>
Użytkownik "Frog" napisał w wiadomości:
>
[cięcie]
>
> Ja mam na to rachunek i wiem, ze jest na to 2 lata gwarancji
>
>
Rachunek masz na extra gwarancję? Jeśli masz tylko rachunek na produkt to
pewne jest tylko jedno że nie masz uprawnień z tytułu rękojmi oraz brak
uprawnień z tytułu gwarancji bo rachunek nie jest gwarancją. Skąd wiesz że
masz 2 lata gwarancji?
Serwiz
-
8. Data: 2002-01-21 17:34:40
Temat: Re: !! GWARANCJA - Asus v6600 - problem !!
Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
On Mon, 21 Jan 2002, Serwiz wrote:
[...]
>+ Rachunek masz na extra gwarancję? Jeśli masz tylko rachunek na produkt to
>+ pewne jest tylko jedno że nie masz uprawnień z tytułu rękojmi
Prawda. Pod warunkiem prawidłowej interpretacji słowa "tylko".
>+ oraz brak uprawnień z tytułu gwarancji bo rachunek nie
>+ jest gwarancją.
Podejrzewam zły wniosek ze złych przesłanek.
Prawo NIE ZABRANIA, żeby rachunek/faktura JEDNOCZEŚNIE
była innym dokumentem. Mam cały stos z faktur z dopiskami np.:
"udziela się 1-rocznej gwarancji na poz. 1,3,4 oraz 3-letniej
na poz 2,5".
>+ Skąd wiesz że masz 2 lata gwarancji?
Pewnie Z GWARANCJI wydrukowanej na tym samym papierze
co rachunek ;)
>+ Serwiz
Pozdrowienia, Gotfryd
-
9. Data: 2002-01-21 19:49:44
Temat: Re: !! GWARANCJA - Asus v6600 - problem !!
Od: "Serwiz" <r...@g...pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" napisał w wiadomości:
> On Mon, 21 Jan 2002, Serwiz wrote:
[....]
> Podejrzewam zły wniosek ze złych przesłanek.
> Prawo NIE ZABRANIA, żeby rachunek/faktura JEDNOCZEŚNIE
> była innym dokumentem. Mam cały stos z faktur z dopiskami np.:
> "udziela się 1-rocznej gwarancji na poz. 1,3,4 oraz 3-letniej
> na poz 2,5".
>
> >+ Skąd wiesz że masz 2 lata gwarancji?
>
> Pewnie Z GWARANCJI wydrukowanej na tym samym papierze
> co rachunek ;)
>
> >+ Serwiz
>
> Pozdrowienia, Gotfryd
>
Oczywiscie nie rozpisywałem się a mianowicie brakło tam stwierdzenia że
gwarancja moze być w postaci dopisku na fakurze. Jeśli chodzi o extra
gwarancje to miałem coś takiego na notebooka TOSHIBA gdzie za dodatkowe 200
zł można było dokupić przedłużenie gwaracji o następne 2 lata (co dało
łącznie 3) i było to wyszczególnione na fakturze obok komputera. Problem z
dopisakmi na fakurze o gwarancji polega na tym że nie ma tam opisanych jej
warunków (ilość dopuszczalnych napraw, okres usuwania usterki, prawo do
sprzętu zastępczego itp.). W zakresie ochrony konsumenta nasze prawo nie
jest sprecyzowane, są już jakieś zaczątki w postaci praw z tytułu rekojmi
ale to jeszcze nie to. Nigdzie nie mogę znaleźć sposobu rozpatrywania
reklamacji na usługi (w rękojmi jest mowa tylko o towarze).
Serwiz
-
10. Data: 2002-01-21 23:26:44
Temat: Re: !! GWARANCJA - Asus v6600 - problem !!
Od: "Lord Kikifas" <...@l...l>
> Nigdzie nie mogę znaleźć sposobu rozpatrywania
> reklamacji na usługi (w rękojmi jest mowa tylko o towarze).
por. kodeks cywilny
Tytuł XV.
UMOWA O DZIEŁO
Art. 638. Jeżeli z artykułów poprzedzających nie wynika nic innego, do
rękojmi za wady dzieła stosuje się odpowiednio przepisy o rękojmi przy
sprzedaży.