  • 21. Data: 2009-05-14 16:58:32
    Temat: Re: Funkcjonariusz a drobne wykroczenie po służbie
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Ale to na innej zasadzie. Obowiązuje taka zasada, że bez względu na
    > wszystko o jakiejkolwiek akcji musi wiedzieć miejscowy dyżurny.

    Tu sie mylisz i regulują to wewnętrzne przepisy.

    > Po to, by się policjanci czy inne podobne służby na wzajem nie wystrzelali.

    Są działania o których się nie informuje właśnie po to aby miejscowi
    policjanci nie wiedzieli.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 22. Data: 2009-05-14 17:03:44
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Nostradamus pisze:

    > Jaką kartotekę??
    > W Poznaniu policjanci-sprawcy kolizji ( w tym radiowozami) dostają
    > mandacik i po sprawie. sugerujesz, że przełożeni to sprawcy
    > przestępstwa z art.231 KK ?

    Troszkę muszę się wtrącić.
    Po kolizji czy innym wykroczeniu z legitymowania sporządzany jest
    "piotruś" - druk PKR-5 wystarczy sprawdzić czy dany klient ma
    "piotrusia" i już wiadomo dlaczego. Zawsze wyjdzie - szczególnie przy
    certyfikacie.

  • 23. Data: 2009-05-14 17:05:09
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Flo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > "piotruś" - druk PKR-5 wystarczy sprawdzić czy dany klient ma "piotrusia"
    > i już wiadomo dlaczego. Zawsze wyjdzie - szczególnie przy certyfikacie.

    Więc aby utrudnić- ukarany to pasażer który nie zapiął pasów lub pieszy
    przeschodzący poza przejściem.

    Pzdr
    Leszek

  • 24. Data: 2009-05-14 17:05:58
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Również. Zresztą stąd ta patologia z patrzeniem przez palce na
    > mundurowych. Bo normalny człowiek, jak popełni wykroczenie - kto ich
    > nie popełnia - to zapłaci mandat i idzie do domu. Za mundurowym ciągnie
    > się to ponad rok. Więc nie dziw się, że policjanci tak, a nie inaczej do
    > tego podchodzą.

    Jest dokładnie jak piszesz. Minimum 20% "13" jeśli zostanie ukarany
    dyscyplinarnie.
    Kiedyś najniższą kara była rozmowa dyscyplinująca. Teraz jest to co
    najmniej upomnienie.

  • 25. Data: 2009-05-14 17:10:52
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Nostradamus pisze:

    > Więc aby utrudnić- ukarany to pasażer który nie zapiął pasów lub pieszy
    > przeschodzący poza przejściem.

    A tam utrudnienie.
    To normalność.
    Będziesz stał pod blokiem, zostaniesz wylegitymowany i już masz
    "piotrusia" łącznie z przyczyną legitymowania.
    Tak było zawsze.
    Kiedyś ten druk to był MKR - 5, teraz PKR - 5 bo Milicja zmieniła się w
    Policję stąd zmiana literki.

  • 26. Data: 2009-05-14 18:03:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tu sie mylisz i regulują to wewnętrzne przepisy.
    > Są działania o których się nie informuje właśnie po to aby miejscowi
    > policjanci nie wiedzieli.

    Właśnie napisałem przecież, że jest ułamek możliwości, że są to włąśnie
    takie działania o ktorych meijscowa Policja nie wie, tym nie mniej da się
    to sprawdzić stosunkowo szybko (jeden telefon). Jak sparwdzać i gdzie
    dzwonić, to już nie będę pisał na grupach dyskusyjnych. Zaintersowani
    powinni wiedzieć, a pozostałym ta wiedza na nic nie jest potrzebna, bo i
    tak informacji stamtąd nie dostaną.

  • 27. Data: 2009-05-14 18:08:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > "piotruś" - druk PKR-5 wystarczy sprawdzić czy dany klient ma "piotrusia"
    > i już wiadomo dlaczego. Zawsze wyjdzie - szczególnie przy certyfikacie.

    PKR-5 to sie już nei wypełnia od ładnych kilku lat. Teraz każdy patrol ma
    terminal i on-line wprowadza legitymowania. jak nie ma terminala albo nie
    działa, to sprawdza drogą radiową lub telefoniczną. Jak nie da rady, to
    dopiero wypełnia "piotrusia", ale obecnie od razu z pisemna notatką na
    tematv tego, z jakiego powodu nie zrobił tych wcześniej wymienionych przeze
    mnie czynności :-) W każdym razie "piotrusie" są sporadycznie -
    przynajmniej w małopolsce. A co do reszty, to masz rację. Przy certyfikacie
    wyjdzie.

  • 28. Data: 2009-05-14 18:21:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jest dokładnie jak piszesz. Minimum 20% "13" jeśli zostanie ukarany
    > dyscyplinarnie.
    > Kiedyś najniższą kara była rozmowa dyscyplinująca. Teraz jest to co
    > najmniej upomnienie.

    Upomnienie, to mniejsza sprawa. Właśnie kwestia finansowa, czyli ta "13".

  • 29. Data: 2009-05-14 18:24:10
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    > A co do reszty, to masz rację. Przy certyfikacie wyjdzie.

    Wyjdzie, że był legitymowany czy mandatem ukarany za picie piwa na ulicy?

    Pzdr
    Leszek

  • 30. Data: 2009-05-14 18:27:39
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > Zaintersowani powinni wiedzieć, a pozostałym ta wiedza na nic nie jest
    > potrzebna, bo i tak informacji stamtąd nie dostaną.

    Dlatego piszę ogólnikowo.
    Troszkę latek w tym robiłem ale teraz już posługuję się zwrotem "w
    stanie spoczynku" :)