  • 11. Data: 2006-10-26 16:55:12
    Temat: Re: Forum Prawników - www.advokat.com.pl
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz Nysztal" <l...@s...net> napisał w wiadomości
    news:ehql3p$a03$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ja jakos graficznie nie moge sie przyzwyczaic do takich for. Ni to mail, ni to
    > klasyczne forum. A juz najwiekszy problem to cos tu znalezc po pewnym czasie
    > :))

    Właśnie znalezienie czegoś tu po bardzo długim czasie jest bardzo proste.
    Przecież Google wyszukują po słowach.

  • 12. Data: 2006-10-26 19:58:55
    Od: "Radoslav" <r...@a...com.pl>

> [...]
    > blanco dokument wypełniono niezgodnie z wolą wystawcy, ale jak dowieść tej
    > woli, skoro umowy żadnej jak rozumiem nie sporządzili. Poza tym, gdyby już
    > w krzyku rozpatrzy podnosić zarzut przedawnienia odsetek, to wcześniej się
    > kwota główna moim zdaniem przedawniła. Moim zdaniem w opisanej sprawie
    > dłużnik powinien być wdzięczny wierzycielowi, ze w ów in blanko podpisany
    > weksel wpisał TYLKO 16.000 zł. Świadczy to o wysokim morale wierzyciela,
    > bo ja bym poszedł na całość i wpisał 100.000.000 zł. Zawsze mogę się
    > domagać mniej, ale za to jakiż ważki to argument, że chcę tylko ułamek

    Niestety nie mogę zgodzić... Powód sam wskazał w pozwie, że dochodzi kwoty
    16.000 z tytułu wypełnionego weksla, która to suma obejmuje należność główną
    oraz odsetki za prawie 10 lat. Gdyby tego nie napisał, to rzeczywiście
    pozwany
    miałby problem ze skutecznym zakwestionowaniem weksla.
    A propos przedawnienia kwoty głównej z umowy pożyczki, to polecam lekturę
    art.118 kc (10 lat) oraz przepisów o pożyczce (art.720-724 kc).

  • 13. Data: 2006-10-26 21:17:05
    Od: "Angie" <j...@w...interia.pl>

    Użytkownik "Łukasz Nysztal" <l...@s...net> napisał w wiadomości

    > A juz najwiekszy problem to cos tu znalezc po pewnym czasie :))

    No patrz, a slyszales o wyszukiwarce google?

    Angie

  • 14. Data: 2006-10-26 21:36:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Radoslav" <r...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oraz odsetki za prawie 10 lat. Gdyby tego nie napisał, to rzeczywiście pozwany
    > miałby problem ze skutecznym zakwestionowaniem weksla.

    Śmiem twierdzić, że to co w tym wypadku napisał powód ma znaczenie drugoplanowe.
    Ważne jest, że dostarczył prawidłowo wypełniony weksel. Jeśli by nawet teraz
    pozwany próbował podnosić, ze weksel wypełniono niezgodnie z umową, to musiał by
    na podstawie art. 8 kc dowieść, że taka umowa istniała. Jak wiemy dowód taki nie
    istnieje. Zwłaszcza, ze przy tek kwocie pożyczki umowa powinna być sporządzona
    na piśmie.

    > A propos przedawnienia kwoty głównej z umowy pożyczki, to polecam lekturę
    > art.118 kc (10 lat) oraz przepisów o pożyczce (art.720-724 kc).

    Ja nie napisałem, że kwota się przedawniła, tylko, że prędzej się przedawni
    należność główna, niż odsetki. Chodzi mi o to, że gdyby udało się dowieść, że
    kwota główna uległa przepadkowi można by było ewentualnie podnosić zarzut, że
    weksel wypełniono w odniesieniu do przedawnionego zobowiązania. Skoro weksel
    miał zabezpieczać roszczenie, to jakiś tam cień nadziei by istniał, że sąd uzna,
    że skoro nie istniało zobowiązanie, to weksel wypełniono bezprawnie.

  • 15. Data: 2006-10-26 21:57:50
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > na podstawie art. 8 kc dowieść, że taka umowa istniała. Jak wiemy dowód
    > taki nie

    Art. 8 KC mówi o zdolności prawnej

    > Ja nie napisałem, że kwota się przedawniła, tylko, że prędzej się
    > przedawni należność główna, niż odsetki.

    Od dwóch lat SN stoi na stanowisku, że odsetki przedawniają sie najpóźniej z
    dniem rpzedawnienai roszczenia głównego.

    > Chodzi mi o to, że gdyby udało się dowieść, że kwota główna uległa
    > przepadkowi można by było ewentualnie podnosić zarzut, że

    Przepadkowi?

    Ja wiem że się czepiam, ale prawnikowi nie przystoi takie roztrzepanie.

    Marcin.

  • 16. Data: 2006-10-26 21:59:31
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]

    > przedawni należność główna, niż odsetki.

    Od dwóch lat SN stoi na stanowisku, że odsetki przedawniają sie najpóźniej z
    dniem przedawnienia roszczenia głównego.

  • 17. Data: 2006-10-26 22:09:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:bd24f$45412fc6$57cf7bb1$13463@news.chello.pl...

    > Art. 8 KC mówi o zdolności prawnej

    Art. 6 kc powinno być. Tak to jest, jak sie z głowy pisze.

    > Od dwóch lat SN stoi na stanowisku, że odsetki przedawniają sie najpóźniej z
    > dniem przedawnienia roszczenia głównego.

    I jest to słuszny moim zdaniem poglą, bo trudno jest liczyć odsetki od kwoty 0
    zł.

  • 18. Data: 2006-10-27 07:03:50
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 26 Oct 2006 23:17:05 +0200,
    Angie <j...@w...interia.pl> screamed:

    > No patrz, a slyszales o wyszukiwarce google?

    ... i jej cache, bo tego typu wynalazki lubią kłaść się na wieki po
    pewnym czasie. A grupa usenetowa trwa...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 09:03:56 user up 11142 days, 20:58, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest.

  • 19. Data: 2007-02-20 09:21:56
    Od: Radosław<k...@a...com.pl>

    -> http://usenet.pomocprawna.info