  • 11. Data: 2004-01-29 17:52:16
    Temat: Re: Firma +zawieszenie dzialalnosc
    Od: dominik <%dominikmi%@%wp.pl%>

    >Samo zakupienie na firmę jest podjęciem działalności. To że nie ma
    >przychodu nie ma wtym wypadku żadnedo znaczenia.
    >Działalność zawieszona powoduje, że nie możesz nie tylko *sprzedawać* ale
    >także *kupować* na DG.

    Czyli jak juz cos zakupilem...i mam (moze mialem) zamiar kupic to co
    mi gorzi i czy wogule US moze "wplynac" na taki stan rzeczy?

    --
    $Linux User $290062$
    # Wszystko powinno sie upraszczac #

  • 12. Data: 2004-01-29 18:25:23
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    dominik <%dominikmi%@%wp.pl%> napisał:

    >logiczne ze nie musze jej narzucac....
    Racja.

    >a jak nie mam dochodu to nie mam papierowej roboty
    Błąd. Zakup należy zaksięgować i sprzedaż także.
    Nie zapominaj też o VAT

    Artur Golański

  • 13. Data: 2004-01-29 23:53:28
    Od: szpakuu <s...@g...lost.spamer>

    Mieczyslaw wrote:

> [...]
    > przychodu nie ma wtym wypadku żadnedo znaczenia.
    > Działalność zawieszona powoduje, że nie możesz nie tylko *sprzedawać* ale

    No chyba że wybrałeś zwolnienie z VAT.
    No i nie przekroczyłeś określonej kwoty w danym roku (chyba ok 1500 zł) po
    której musisz zanieść PIT-a do US.

    --
    szpakuu(at)poczta.onet.pl

  • 14. Data: 2004-01-30 11:43:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2004, dominik wrote:

    >+ hm......podsumowanie powyzszych postow....
    >+ Nie ma chyba hurtowni komputerowej (przynajmniej na slasku) ktora
    >+ sprzedaje w detalu...

    Powyższe zdanie może być prawdziwe.
    Ale to NIE znaczy, że w ŻADNEJ hurtowni nie można kupić biorac
    tylko paragon.

    >+ Ja mam firme zarejestrowana w kilku hurtowniach i w zadnej
    >+ nie ma mozliwosci NIE WZIECIA FAKTURY (paragon w hurtowni
    >+ ?????)

    A czemu by nie ? Owszem, dwa lata temu mogło być jak piszesz.
    Ale wszyscy się ucza, niektórzy widać od Macro Cash & Carry :)
    Poslij mi (może być na priv+ Reply-To) listę tych u których
    "nie ma możliwosci", moze którejs pozycji będę mógł zaprzeczyć ;)

    >+...a co do marzy to jak kupuje dla siebie sprzet to chyba
    >+ logiczne ze nie musze jej narzucac....

    Marży nie.
    Ale VAT od marży... formalnie TAK ! Zajrzałes do przepisu ustawy
    VAT który zapodałem ? I oczywiscie kupiwszy "na działalnosć"
    powinienes f-rę (lub pozycje na niej) opisać i stosownie do
    opisu zaksięgować lub ujać w protokołach (towary handlowe - do
    KPiR, wyposażenie - do KPiR (i EW), ST - jesli "w czesciach"
    to chyba najprosciej protokół i do EST (a dopiero z EST do KPiR).
    Wszystkie powyzsze do zakupów VAT...

    >+ a jak nie mam marzy to nie mam dochodu....

    No i... ? A jak firma ma np. straty to też nie *musi* ich
    dokumentować ? ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2004-01-30 14:18:39
    Od: dominik <%dominikmi%@%wp.pl%>

> [...]
    > Poslij mi (może być na priv+ Reply-To) listę tych u których
    >"nie ma możliwosci", moze którejs pozycji będę mógł zaprzeczyć ;)

    Oki...moze ja mam zle informacje chodzi o katowickiego PRONOX-a i
    ACTION-a...Sam nigdy tam nie bralem na paragon tylko znajomy mowil ze
    nie mozna tam tak wziasc...Jak masz inne informacje na ten temat to
    daj znac....
    BTW. Jak wezme sprzet na paragon (przy zawieszonej dzialalnosci) to US
    nie doczepi sie do czegos??

  • 16. Data: 2004-01-30 14:27:14
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał:

    > Marży nie.
    > Ale VAT od marży... formalnie TAK !
    1. A jak oblicza się VAT od "braku marży" ;-) ?
    2. Polecam zasady wystawiania f-ry VAT (vat jest naliczony od wartości
    netto)
    3. On chce odkupić od swojej firmy towar na własne potrzeby podatnika.
    Po co malujesz nt. wyposażenia itp ?

    Artur Golański

  • 17. Data: 2004-01-30 23:59:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jan 2004, Artur Golanski wrote:

> [...]
    >+ > Marży nie.
    >+ > Ale VAT od marży... formalnie TAK !
    >+ 1. A jak oblicza się VAT od "braku marży" ;-) ?

    Nie od "braku marży", źle zrozumiałeś: nie masz obowiązku
    "naliczyć sobie dochodu" (czyli przekazując na potrzeby własne,
    pracownika, ... towar kupiony za 100 zł netto masz prawo uznać
    przychód=koszt czyli 100 zł netto), ale *VAT od marży* jaką
    "normalnie stosujesz lub wynika z cen stosowanych w okolicy".
    Towar kupujesz za 100 zł, sprzedajesz "normalnie" za 120 zł
    - to VAT odprowadzasz od 120 zł (czyli VAT od 20 zł marży
    "dopłacasz", bo od pozostałych 100 zł mógł być odliczony).

    >+ 2. Polecam zasady wystawiania f-ry VAT (vat jest naliczony od
    >+ wartości netto)

    Ja też polecam: bez urazy :), z szacunkiem dla twojej wiedzy
    prawniczej, ale... ustawę o VAT chyba jednak czytam częsciej
    od ciebie :] (bo muszę !).
    Twoje zdanie powinno być uzupełnione: "nie licząc wyjątków
    zapisanych w ustawie i rozporządzeniach" !

    Konkretnie w tym przypadku:

    +++
    art. 31
    4. W przypadku czynności wymienionych w art. 2 ust. 3 pkt 1, 2, 4
    i 5 wystawiane są faktury wewnętrzne
    Art. 2. 1. Opodatkowaniu podlega sprzedaż towarów [...]
    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również do:
    1) [...RiR...]
    2)  przekazania przez podatnika towarów oraz świadczenia usług
    na potrzeby osobiste podatnika, wspólników,[...]
    4)  darowizn towarów nie wymienionych w pkt 2,
    Art. 15.
     1. Podstawą opodatkowania jest obrót.
    ...[...ALE...]
    3. Podstawą opodatkowania czynności określonych w art. 2 ust. 3
    jest wartość towarów lub usług obliczona według cen sprzedaży
    stosowanych w obrotach z głównym odbiorcą (odbiorcami), a w
    przypadku braku odbiorcy - według przeciętnych cen stosowanych
    w danej miejscowości lub na danym rynku z dnia przekazania,
    zamiany lub darowizny, zmniejszona o kwotę należnego podatku.
    ---

    Krótko pisząc: VAT należy wykazać od "ceny rynkowej" czyli
    policzonej z marżą.
    FW *nie musi* IM*H*O zawierać pozycji "netto": tego wymaga
    tylko "zwykła f-ra VAT" określona rozporządzeniem (a FW
    jest określona w ustawie, zaś rozp. z 22 marca 2002 tego
    tematu nie dotyka). Oczywiście sam netto wpisałbym, ale faktu
    że VAT nie musi z niego wynikać to nie zmienia :], wypadałoby
    osobno dopisać "podstawę opodatkowania".

    >+ 3. On chce odkupić od swojej firmy towar na własne potrzeby podatnika.

    Nie, on chce zakupić *bez zaksięgowania* i to był powód
    dywagacji.

    >+ Po co malujesz nt. wyposażenia itp ?

    Aby wykazać że nie zawsze trzeba *zaksięgować* ale zawsze należy
    "ująć" (gdzieś). Minimalnym przypadkiem jest opis na f-rze.

    Przykłady były aby to wskazać: przecież towar handlowy musi być
    zaksięgowany i to *w dniu otrzymania* (nawet jak f-ry nie ma),
    zakładając że prowadzi DG mam prawo założyć że to wie - więc
    muszę szukać na czym miałby być oparty jego pomysł "nieksięgowania"
    skoro nie może to być towar handlowy.

    pozdrowienia :) Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 18. Data: 2004-01-31 00:03:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jan 2004, dominik wrote:
    [...]
    >+ Oki...moze ja mam zle informacje chodzi o katowickiego PRONOX-a i
    >+ ACTION-a...Sam nigdy tam nie bralem na paragon

    Action AFAIK od niedawna sprzedaje "na paragon" - jest inny
    cykl "obiegu papierów", informacja wisi (wisiała ? - ale sam
    widziałem :)) na drzwiach od magazynu :)
    [...]
    >+ BTW. Jak wezme sprzet na paragon (przy zawieszonej dzialalnosci) to US
    >+ nie doczepi sie do czegos??

    Hm... Sądzę że nie. Przecież tak samo tysiące ludzi kupują codziennie
    w Macro: jeśli paragon idzie "przez kasę" to ma pełne prawo być
    IM*H*O traktowany jako "sprzedaż osobie fizycznej nie do DG".
    Głowy nie dam :), ale tak powinno być.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2004-01-31 08:38:37
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał:

    >ale... ustawę o VAT chyba jednak czytam częsciej
    >od ciebie :] (bo muszę !).
    Nie zaprzeczam, skoro tak twierdzisz.
    Rzeczywiście nie jestem specem od podatków ;-)

> [...]
    >"naliczyć sobie dochodu" (czyli przekazując na potrzeby własne,
    >pracownika, ... towar kupiony za 100 zł netto masz prawo uznać
    Faktycznie czegoś nie rozumię. Na podstwie powyższego:
    przychód=koszt, czyli dochód na tej operacji =0 (i marża musi być
    też 0, bo sprzedaz=zakup)

    >4. W przypadku czynności wymienionych w art. 2 ust. 3 pkt 1, 2, 4
    > i 5 wystawiane są faktury wewnętrzne
    Dlatego też proponowałem wystawienie f-ry dla podatnika.

    >Art. 2. 1. Opodatkowaniu podlega sprzedaż towarów [...]
    >3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również do:
    >2)  przekazania przez podatnika towarów oraz świadczenia usług
    > na potrzeby osobiste podatnika, wspólników,[...]
    Skoro ma być opodatkowane, a cena sprzedaży ma być zgodna z "ceną
    stosowaną w okolicy", to płynie wniosek, ze należy wystawić f-rę
    wewnętrzną na przykładowe 120 zł netto i naliczy od nej VAT. W
    rezultacie marża nie jest równa 0.

    > Krótko pisząc: VAT należy wykazać od "ceny rynkowej" czyli
    >policzonej z marżą.
    A co z opodatkowaniem przychodu ?

    Artur Golański

  • 20. Data: 2004-01-31 12:45:53
    Od: dominik <%dominikmi%@%wp.pl%>

    Sat, 31 Jan 2004 01:03:14 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> napisal/a:

    > Action AFAIK od niedawna sprzedaje "na paragon" - jest inny
    >cykl "obiegu papierów", informacja wisi (wisiała ? - ale sam
    >widziałem :)) na drzwiach od magazynu :)
    >[...]
    Hm...zaraz sie dowiem...ale jak tak do dobrze...

> [...]
    >w Macro: jeśli paragon idzie "przez kasę" to ma pełne prawo być
    >IM*H*O traktowany jako "sprzedaż osobie fizycznej nie do DG".

    Tak tylko osoba fizyczna bez dzialalnosci nic w Marco, Actionie nie
    kupi...

    Dzieki na info...