  • 1. Data: 2007-02-12 16:31:46
    Temat: Firma od stycznia zatrudnia mniej, niz 20 osob - co z zasilkiem chorobowym?
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    Witajcie,

    Od kilku miesiecy jestem na zwolnieniu z powodu zagrozonej ciazy. Do
    tej pory (do grudnia wlacznie) pieniadze wyplacala mi firma
    rozliczajac sie z ZUSem. Od stycznia firma, zatrudnia mniej niz 20
    osob. Dopiero dzis sie o tym dowiedzialam, gdy wyslalam emaila z
    zapytaniem, kiedy zrobia mi przelew na konto. Napisali mi, ze wyslali
    papiery do ZUSu i ze teraz musze czekac.

    Napisalam do nich z pytaniem, czy ja nie musze czegos dosylac do ZUSu,
    ale juz nie dostalam odpowiedzi.

    Bede wdzieczna za infornacje, czy powinnam dopelnic w ZUSie jakis
    formalnosci? I czy firma nie powinna mnie powiadomic o tym, ze teraz
    kto inny bedzie mi zasilek chorobowy wyplacal?

    Pozdrawiam

    Blondi

  • 2. Data: 2007-02-12 19:37:16
    Od: "Traszka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "blondi" <m...@g...com>

    > Bede wdzieczna za infornacje, czy powinnam dopelnic w ZUSie jakis
    > formalnosci?

    Jesli chcesz dostawać z ZUSu pieniądze na konto - musisz do ZUSu wysłać
    (złożyć osobiście) pismo w tej sprawie. Inaczej będą przesyłać zasiłek
    przekazem pocztowym, co trwa znacznie dłużej.
    Poza tym to chyba wszystko.

    Traszka

  • 3. Data: 2007-02-13 14:54:11
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    On 12 Lut, 20:37, "Traszka" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > (złożyć osobiście) pismo w tej sprawie. Inaczej będą przesyłać zasiłek
    > przekazem pocztowym, co trwa znacznie dłużej.

    Biorac pod uwage fakt, ze firma od poczatku stycznia zatrudnia mniej
    niz 20 osob, to jaki ma termin na przeslanie moich papierow do ZUSu?
    Bo dzis Pani z ksiegowosci powiedziala mi, ze papiery poszly na
    poczatku lutego, bo firma miala 31 dni na ich wyslanie od poczatku
    roku.

    Tyle, ze ZUS tych papierow na oczy nie widzial...

    Blondi

  • 4. Data: 2007-02-14 19:33:58
    Od: "Traszka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "blondi" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    Bo dzis Pani z ksiegowosci powiedziala mi, ze papiery poszly na
    poczatku lutego, bo firma miala 31 dni na ich wyslanie od poczatku

    Ustawa z dn. 25.06.1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia
    społecznego w razie choroby i macierzyństwa, Art. 62, pkt 2

    Ubezpieczony (...) obowiązanyjest dostarczyć zaświadczenie lekarskie w ciągu
    7 dni od daty jego otrzymania płatnikowi składek, który przekazuje je
    NIEZWŁOCZNIE do ZUS.

    Niezwłocznie z pewnością nie oznacza 31 dni...

    Traszka

  • 5. Data: 2007-02-15 11:35:17
    Od: "blondi" <m...@g...com>

> [...]
    > NIEZWŁOCZNIE do ZUS.
    >
    > Niezwłocznie z pewnością nie oznacza 31 dni...

    Dzieki wielkie :)

    Blondi