  • 1. Data: 2005-05-02 09:11:31
    Temat: Firma jednoosobowa a ZUS i inne podatki
    Od: "Karolina Maliniak" <t...@p...fm>

    Witam !

    Jestem grafikiem komputerowym i chcialabym zalozyc wlasna dzialalnosc
    gospodarcza. Po prostu coraz wiecej osob chce zebym wystawiala faktury VAT
    zamiast podpisywac umowy o dzielo. Ile wynosza minimalne oplaty wynikajace z
    prowadzenia takiej dzialalnosci? ZUS? Jakies inne podatki? Jak zrobic zeby
    bylo najtaniej? Najprawdopodobniej skorzystam z biura rachunkowego do
    prowadzenia tego wszystkiego, ale chodzi mi o to zeby mi ktos w przyblizeniu
    napisal ile musze placic co miesac stalych oplat typu ZUS. Bo nie wiem czy
    nie bede musiala doplacac do interesu.

    Serdecznie dziekuje za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2005-05-02 09:34:13
    Temat: Re: Firma jednoosobowa a ZUS i inne podatki
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Karolina Maliniak" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyblizeniu napisal ile musze placic co miesac stalych oplat typu ZUS. Bo
    > nie wiem czy nie bede musiala doplacac do interesu.

    okolo 700 zl

    http://www.love-office.com/forum/
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 3. Data: 2005-05-02 10:47:02
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@n...spam-pl>

    Karolina Maliniak wrote:
> [...]
    > chodzi mi o to zeby mi ktos w przyblizeniu napisal ile musze placic
    > co miesac stalych oplat typu ZUS. Bo nie wiem czy nie bede musiala

    Z rzeczy ktore bedziesz musiala placic niezaleznie, czy cos zarobisz, czy
    stracisz to tylko ZUS + oplata za rachunek bankowy + ew. oplata dla
    biura rach. (nie polecam prowadzic samemu ksiegowosci jezeli nie masz
    o tym wiekszego pojecia, chyba ze lubisz igrac z ogniem;)

    A jak juz zarobisz, to standardowo - VAT do US, 19% (przynajmniej
    narazie;) kwot netto z wystawianych faktur do US. Oczywiscie jezeli masz
    jakies koszty to pomniejszasz tym samym VAT i dochodowy jaki niestety
    musisz oddac panstwu. Tak czy inaczej szlag Cie trafi ze zostanie dla
    Ciebie tak niewiele :-))
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] progreso [kropka] pl
    http://www.progreso.pl - hosting - 0801 307 301

  • 4. Data: 2005-05-02 11:08:56
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > oplata za rachunek bankowy

    jak glupia to bedzie
    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik
    ...placic, wystarczy w mbanku darmowe zalozyc.

    P.

  • 5. Data: 2005-05-02 12:07:36
    Od: "Karolina Maliniak" <t...@p...fm>

    Witam !

> [...]
    > jakies koszty to pomniejszasz tym samym VAT i dochodowy jaki niestety
    > musisz oddac panstwu. Tak czy inaczej szlag Cie trafi ze zostanie dla

    A gdybym juz pracowala w firmie X i moj pracodawca placi za mnie ZUS to co
    jeszcze musze co miesiac placic? Wydaje mi sie ze wtedy tylko oplata za
    biuro rachunkowe + 19% od tego co zarobie. Czy dobrze mysle?

    Dzieki za odpowiedzi.

  • 6. Data: 2005-05-02 13:26:06
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 May 2005 14:07:36 +0200, Karolina Maliniak napisał(a):

    > A gdybym juz pracowala w firmie X i moj pracodawca placi za mnie ZUS to co
    > jeszcze musze co miesiac placic? Wydaje mi sie ze wtedy tylko oplata za
    > biuro rachunkowe + 19% od tego co zarobie. Czy dobrze mysle?

    Do ZUS-u musisz jeszcze płacić składkę zdrowotną (drugi raz, bo raz już
    płaci ją twój pracodawca). Ostanio było nieco ponad 160 zł.

    RG

  • 7. Data: 2005-05-02 14:18:56
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Do ZUS-u musisz jeszcze płacić składkę zdrowotną (drugi raz, bo raz już
    > płaci ją twój pracodawca). Ostanio było nieco ponad 160 zł.

    ale bez calej reszty

    P.

  • 8. Data: 2005-05-03 09:56:26
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl>

    > ale bez calej reszty

    I w sumie prawie w calosci do zwrotu - jesli z pracy + DG zarobisz na tyle
    duze, ze bedzie na tyle zaliczek, ze bedzie z czego odliczyc :)

    Pozdrawiam
    SDD