  • 21. Data: 2010-03-23 23:37:22
    Temat: Re: Faktury za internet w dialogu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Mar 2010, Stefan wrote:

    > A co z osobą która płaci mi od dwóch lat, co miesiąc, abonament za luty
    > 2008r. bo tak sobie wpisała na zleceniu stałym za Internet?
    > Oczywiście ja ro księguję na poczet kolejnych płatnośći, ale czy postępuję
    > zgodnie z prawem?

    Oczywiście.
    Potrącasz nienależną wpłatę na pokrycie należnego długu.
    Potrącenie *jest* formą zapłaty.

    Stosuje się te same przepisy co do "zaliczenia" - 503 KC :)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2010-03-25 13:16:02
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <ho775n$9ve$1@node2.news.atman.pl>, Jacek napisał(a):

    > w ASTERZE jest to samo...
    > nie wazne co wpiszesz w przelewie, ksieguja jako ostatnia zalegla platnosc

    W Orange również to samo.
    Wpłaty księgują w pierwszej kolejności na poczet ewentualnych
    zaległości. Co ciekawsze, jeśli miesięcznie płacisz przykładowo
    100zł, a wpłacisz 99zł, to będziesz miał zaległość 100zł (a nie 1zł) :)

    Jacek

  • 23. Data: 2010-03-25 14:29:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek Kalinski wrote:

> [...]
    > zaległości. Co ciekawsze, jeśli miesięcznie płacisz przykładowo
    > 100zł, a wpłacisz 99zł, to będziesz miał zaległość 100zł (a nie 1zł) :)

    bedziesz miał zaległośc 1 zł, tylko orange o tym nie wie.