  • 11. Data: 2006-10-04 20:40:02
    Temat: Re: Faktura za niezamówioną usługę
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    > Jelsi już to wystawia sie "fakturę VAT" a nie "fakturę". "Faktura" to
    prawie
    > "faktura VAT" ale prawie robi wielką róznicę :)
    jesteś w błędzie, zależy kto jak się opodatkowuje to wystawia fakturę VAT
    lub fakturę

    > Wydaje mi sie że wystawienie faktury do niczego nie zobowiazuje. Inaczej
    > trzebaby płacić VAT i dochodowy od "faktur proforma" :)
    zdaje się poruszyłeś ciekawy temat: faktura proforma
    jakoś nie przypominam sobie w przepisach takiego sfomułowania

    > A póki co płacimy od wystawionych "faktur VAT"
    i faktur

  • 12. Data: 2006-10-04 20:46:37
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > jesteś w błędzie, zależy kto jak się opodatkowuje to wystawia fakturę VAT
    > lub fakturę

    No to jestem zaskoczony. Bo wg mojej wiedzy wystawiamy "faktury VAT" lub
    "rachunki". Trochęto OT, ale: Mozesz rozwinąć tą mysl? Kto wystawia
    faktury, z jakich przepisów to wynika?

  • 13. Data: 2006-10-04 21:25:49
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <q...@q...co> napisal(a):
    > nie
    > prawie
    > jesteś w błędzie, zależy kto jak się opodatkowuje to wystawia fakturę VAT
    > lub fakturę

    To Ty jesteś w błędzie.

    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 14. Data: 2006-10-04 21:26:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <www#goldap> napisal(a):

    > No to jestem zaskoczony. Bo wg mojej wiedzy wystawiamy "faktury VAT" lub
    > "rachunki". Trochęto OT, ale: Mozesz rozwinąć tą mysl? Kto wystawia
    > faktury, z jakich przepisów to wynika?

    Nikt nie wystawia faktur 'nie-VAT', facet bzdury pisze. Taki to już
    Internet jest, że każdy ma prawo pisać dowolne rzeczy...
    --
    Samotnik

  • 15. Data: 2006-10-04 22:04:47
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > To Ty jesteś w błędzie.

    Możesz wyjaśnić dlaczego?

    Czyli sugerujesz ze dokument z napisem "FAKTURA" bez słowa "VAT" = dokument
    opatrzony napisem "FAKTURA VAT"? Bo jeśli tak to wynikało by z tego, że
    nalezy płacić podatki od wszyskich dokumentów typu "faktura - proforma",
    "faktura - wzór". Wg mnie dokument ze słowem "faktura" nie rodzi żadnych
    obowiazków podatkowych zarówno ze strony tego, kto ją wystawił, jak i tego
    kto ją odebrał. Jesli siemylęi ktoś ma inne zdanie - proszę o opinie.

  • 16. Data: 2006-10-04 22:11:06
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

> [...]
    > rodzi żadnych obowiazków podatkowych zarówno ze strony tego, kto ją
    > wystawił, jak i tego kto ją odebrał. Jesli siemylęi ktoś ma inne zdanie -

    Oczywiście pytam "pisarczyk'a"

  • 17. Data: 2006-10-05 06:44:50
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

    > To pismo o ktorym pisze kolega wyżej to zapewne coś takiego:
    > http://services.leon.com.pl/~marcin/kt1.jpeg
    > http://services.leon.com.pl/~marcin/kt2.jpeg

    Dokładnie to samo. O to mi chodziło.

  • 18. Data: 2006-10-05 22:54:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Oct 2006, Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl] wrote:

    > Wydaje mi sie że wystawienie faktury do niczego nie zobowiazuje.

    Abstrahując od samego "VAT" przy nazwie "Faktura" - a były boje
    bodaj w NSA na ten temat - to przy niektórych zakresach DG
    są wyjątki pozwalające nie płacić podatku od samej gołej
    faktury.
    Dlatego niekiedy jest możliwe wystawienie f-ry bez ryzyka, że
    w razie nieskorzystania z niej będzie kołomyja z korektą albo
    konieczność zapłacenia podatku - *chyba* dotyczy to m.in.
    wydawnictw, nie chce mi się czytać teraz ustawy :( ale
    pamiętam że kiedyś zwróciłem uwagę na ten "haczyk" :)

    pzdr, Gotfryd