  • 21. Data: 2008-08-02 14:30:23
    Temat: Re: Faktura VAT
    Od: "andreas" <a...@y...com>

> [...]
    > Tak samo jak sprzedawca może udowodnić fakt wydania towaru - dowodem
    > wydania, jakimkolwiek, wcale nie musi być wydanie magazynowe.

    > Napisem ZAPŁACONO gotówką na papierze z fakturą na przykład.
    > ZAPŁACONO! (a nie "zapłata"). I autografem.
    > Toto właśnie jest "dowód zapłaty za tę f-rę", umieszczony na
    > f-rze (zakazu nie ma).
    >
    > Mi np. zabrzańskie wodociągi ichni stempel przywalają, właśnie
    > o takiej treści. Zresztą niezależnie od KP :) (z czego wcale nie
    > wynika, że zapłata ma miejsce dwa razy, żeby ktoś się nie
    > czepiał, zapłata może być potwierdzona wielokrotnie różnymi

    Na wszelki wypadek jakbyście mieli racje to zrobie sobie pieczątke
    "ZAPŁACONO" i podstempluje wszystkie otrzymane faktury :)

    --
    andreas

  • 22. Data: 2008-08-02 14:38:15
    Od: "wodzo" <w...@o...pl>

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote in message
    >W odpowiedzi na pismo z sobota 02 sierpień 2008 10:58
    > (autor wodzo
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g717n9$q61$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > A jest na fakturze ,,Zapłacono gotówką''?

    Takiego napisu nie ma. Jest tylko gotówka i płatność z dostawą w ten sam
    dzień. I podpis z pieczątką hurtowni. Co najważniejsze kwota tylko 160 zł.

    wodzo

  • 23. Data: 2008-08-02 16:47:23
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    andreas <a...@y...com> napisal:
    > Na wszelki wypadek jakbyście mieli racje to zrobie sobie pieczątke
    > "ZAPŁACONO" i podstempluje wszystkie otrzymane faktury :)

    Bardzo rozsadne :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 24. Data: 2008-08-02 19:10:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Aug 2008, Jacek_P wrote:

    > Bardzo rozsadne :)

    Pic w tym, że jeśli wszystko będzie wskazywało, że są to pieczątki
    otrzymującego (a będzie :P)) to marnie widzę taki "dowód" :P
    Ba, toto chyba się pod "poprawki w dowodzie księgowym" załapie,
    nielegalne zupełnie niezależnie od nieuprawnionego wpisu.
    Jakby dowód (faktura, rachunek) był faktycznie nie opłacony to
    niezależnie IMO mielibyśmy usiłowanie oszustwa.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2008-08-02 19:16:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Aug 2008, wodzo wrote:

    > "Tristan" <n...@s...pl> wrote
    >
    > Takiego napisu nie ma. Jest tylko gotówka i płatność z dostawą w ten sam
    > dzień. I podpis z pieczątką hurtowni. Co najważniejsze kwota tylko 160 zł.

    Daj znać o wyniku.
    IMHO nie bez znaczenia może być "praktyka czyli ustalone zwyczaje",
    jeśli ów sprzedawca WSZYSTKIM sprzedawał na TAKIE faktury pod
    bezwzględnie egzekwowanym warunkiem UPRZEDNIEJ zapłaty, to chyba
    można domniemać że i tu tak zrobił.
    Ale z treści f-ry to nie wynika - jeśli będą przypadki, że
    temu i owemu wydał towar przed zapłatą, chyba nie ma o co się
    zaczepić, mógł i konkretny kasjer/sprzedawca to wykorzystać :(
    Przyznam że praktyka dziwna - jeszcze się nie spotkałem żeby
    przy przyjmowaniu wpłaty gotówkowej nie dali gdzieś JAKIEGOŚ
    świstka z tekstem "zapłacono"!

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2008-08-02 19:33:08
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > Jakby dowód (faktura, rachunek) był faktycznie nie opłacony to
    > niezależnie IMO mielibyśmy usiłowanie oszustwa.

    Jak nie opłacony skoro już ustaliliśmy, że opłacenie potwierdza faktura
    gotówkowa z pieczatką "Zapłacono".
    Jak nie mają mojej kasy to niech się kasjera pytaja gdzie ona jest.
    Kase wzieli, bo przecież przybili pieczątke a teraz chcą wyłudzić ponownie
    :)

    --
    andreas

  • 27. Data: 2008-08-02 20:06:57
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal:

> [...]
    > Jakby dowód (faktura, rachunek) był faktycznie nie opłacony to
    > niezależnie IMO mielibyśmy usiłowanie oszustwa.

    Taak ;) A przeciez balagan mieli u wydajacego, pogubili dowody wplat,
    wiec pewnie i pieczatki pogubili. A tu takie sliczne 'ZAPLACONO GOTOWKA' :D

    Zakladam, ze otrzymujacy faktycznie zaplacil.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 28. Data: 2008-08-04 08:45:44
    Od: go2gfq <g...@g...com>

    andreas pisze:

    > Ja bym raczej obstawiał, że to wystawca faktury przegra.
    > Słowo "gotówka" na fakturze generuje w domyśle wpłynięcie do kasy wystawcy.
    Nieprawda, słowo GOTÓWKA określa jedynie sposób zapłaty - gotówkowy.
    > KP i KW są wewnętrznymi dokumentami, których odbierający fakturę nie
    > potrzebuje.
    Nie zgodzę sie. Dokumenty KP i KW są jak najbardziej "zewnętrznymi
    dokumentami" dla Klienta i to one rozliczają płatność w przypadku "gotówki".
    Wygenerowanie FV ze sposobem zapłaty gotówka nie = zapłacono gotówką.

    Możesz wystawić FV na gotówkę z terminem np 14dni. Wowczas na dokumencie
    powinien pojawić się zapis forma płatności: gotówka, zapłata do dnia...
    i POZOSTAŁO DO ZAPLATY : kwota zł.

    Po wygenerowaniu dokumentu z "automatycznym KP" zapis powinien wyglądać tak:
    forma płatności: gotówka, zapłata do dnia... i ZAPŁACONO GOTÓWKĄ.

    W takiej formie nie musisz otrzymać dokumentu KP (chociaż na życzenie
    powinieneś)

    pozdr,
    gfq

  • 29. Data: 2008-08-05 07:32:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    wodzo napisał(a):

    > Filię zlikwidowali i teraz z głownej firmy wzywają do
    > ponownej zapłaty. Twierdzą że nie mogą wyjaśnić sytuacji (rozworzący towar
    > nakradł kasy bo wiedział że i tak straci pracę), bo filia juz nie
    > istnieje.Jak to wygląda od strony prawnej?

    Od strony prawnej wygląda to tak, że nie masz pokwitowania. Jeżeli firma
    się uprze to będziesz musiał zapłacić tę kwotę raz jeszcze. Na Twoim
    miejscu wysłałbym do Centrali tej firmy oświadczenie, że w dniu takim i
    takim zapłaciłeś panu takiemu owakiemu kwotę taką co stanowiło należność
    za towar dostarczony w tym dniu przez tego pana. Nie dostałeś
    pokwitowania bo pan oświadczył, że KP wyśle pocztą. Jeżeli Centrala
    firmy tego nie uzna to pozostaje Ci sądzić się z tym konkretnym
    człowiekiem, któremu dałeś do ręki pieniądze. I tyle.

    Na przyszłość sam wystawiaj KW i domagaj się od osób, którym wypłacasz
    pieniądze, upoważnienia do odbioru gotówki oraz pokwitowania w formie
    podpisu na takim druku (co nie zabezpieczy Ciebie przed rozszczeniem ze
    strony firmy ale będzie Ci łatwiej jakby co pozwać człowieka) ;)

    j.

    --
    http://www.index73.pl - Artykuł 73 Konstytucji RP:
    Każdemu zapewnia się wolność twórczości artystycznej,

  • 30. Data: 2008-08-07 14:06:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Aug 2008, andreas wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Jak nie opłacony skoro już ustaliliśmy, że opłacenie potwierdza faktura
    > gotówkowa z pieczatką "Zapłacono".

    Kto ustalał z kim?
    Bo ze mną zdecydowanie nie. Czytaj uważnie nadawców postów, proszę ;)

    Faktura jest treścią wystawioną przez wystawcę, czy przepis
    o zakazie wnoszenia przez odbiorcę poprawek do dowodu księgowego
    nie jest Ci znany?
    Tam ma być treść "zapłacono" *wpisana przez wystawcę*.
    Jakkolwiek, może ręką, może pieczątką, może wprost w treści
    wydruku. Ale PRZEZ NIEGO.

    Widzę że to za trudne i wychodzi na to, że MF ma niestety
    rację, ze w .pl trzeba zaraz strzelać certyfikowanym podpisem
    cyfrowym, bo 3 lata kary za fałszerstwo bynajmniej nikogo
    nie odstraszą przed dokonywaniem bezprawnych czynności :]

    Zresztą ciekawe: jak jest przepis, że wolno "tylko cyfrowo" to
    wszyscy nim się przejmują. Jak jest przepis że treść dowodu
    księgowego ustala wystawca, to są jakieś kosmiczne dyskusje
    o przywalaniu WŁASNEJ pieczątki, tak jakby przepis nie
    obowiązywał.
    Nie odnosisz wrażenia że to trochę dziwne? :)

    > Jak nie mają mojej kasy to niech się kasjera pytaja gdzie ona jest.
    > Kase wzieli, bo przecież przybili pieczątke

    Najpierw trzeba wywieść, że to ONI przybili.
    Najprościej wywodzi się to przez porównanie pieczątek na oryginale
    i kopii, to tak na wypadek jakby ktoś Cię o to pytał ;), pieczątka
    to takie cóś, co oprócz prymitywizmu ma spory udział niepowtarzalności
    (a i rozpływ tuszu AFAIR nieco różni się na pieczątce od wydruku
    najporządniejszego skanu pieczątki, mimo że statystyczny *urzędnik*
    tego na oko nie rozróżni).

    Patrzysz, czy kasjer przywala tą pieczątkę na OBU egzemplarzach...
    A jak nie, to można poprosić żeby pieczątkę u Ciebie opatrzył
    autografem.

    pzdr, Gotfryd