    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Faktura VAT
    Date: Thu, 7 Aug 2008 16:06:36 +0200

    On Sat, 2 Aug 2008, andreas wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Jak nie opłacony skoro już ustaliliśmy, że opłacenie potwierdza faktura
    > gotówkowa z pieczatką "Zapłacono".

    Kto ustalał z kim?
    Bo ze mną zdecydowanie nie. Czytaj uważnie nadawców postów, proszę ;)

    Faktura jest treścią wystawioną przez wystawcę, czy przepis
    o zakazie wnoszenia przez odbiorcę poprawek do dowodu księgowego
    nie jest Ci znany?
    Tam ma być treść "zapłacono" *wpisana przez wystawcę*.
    Jakkolwiek, może ręką, może pieczątką, może wprost w treści
    wydruku. Ale PRZEZ NIEGO.

    Widzę że to za trudne i wychodzi na to, że MF ma niestety
    rację, ze w .pl trzeba zaraz strzelać certyfikowanym podpisem
    cyfrowym, bo 3 lata kary za fałszerstwo bynajmniej nikogo
    nie odstraszą przed dokonywaniem bezprawnych czynności :]

    Zresztą ciekawe: jak jest przepis, że wolno "tylko cyfrowo" to
    wszyscy nim się przejmują. Jak jest przepis że treść dowodu
    księgowego ustala wystawca, to są jakieś kosmiczne dyskusje
    o przywalaniu WŁASNEJ pieczątki, tak jakby przepis nie
    obowiązywał.
    Nie odnosisz wrażenia że to trochę dziwne? :)

    > Jak nie mają mojej kasy to niech się kasjera pytaja gdzie ona jest.
    > Kase wzieli, bo przecież przybili pieczątke

    Najpierw trzeba wywieść, że to ONI przybili.
    Najprościej wywodzi się to przez porównanie pieczątek na oryginale
    i kopii, to tak na wypadek jakby ktoś Cię o to pytał ;), pieczątka
    to takie cóś, co oprócz prymitywizmu ma spory udział niepowtarzalności
    (a i rozpływ tuszu AFAIR nieco różni się na pieczątce od wydruku
    najporządniejszego skanu pieczątki, mimo że statystyczny *urzędnik*
    tego na oko nie rozróżni).

    Patrzysz, czy kasjer przywala tą pieczątkę na OBU egzemplarzach...
    A jak nie, to można poprosić żeby pieczątkę u Ciebie opatrzył
    autografem.

    pzdr, Gotfryd