  • 1. Data: 2003-05-29 07:14:58
    Temat: Faktura
    Od: Jakub Urbaniak <k...@s...slupsk.pl>

    Witajcie !

    Rok temu na poczcie oplacilem fakture. Rowno po roku zadzwonil do mnie pan
    z firmy i stwierdzil, ze faktura nie zostala oplacona. Niestety instytucja
    ta znana jest z balaganu w ksiegowosci. Niestety nie zachowalem dowodu
    wplaty. Jak stanowi prawo ? Slyszalem od niektorych, ze wszelkie
    rozszczenia z tytulu nie zaplaconej faktury mijaja po roku, a inni
    twierdza, ze po 3 latach. Dla mnie w ogole nie ma czegos takiego jak
    "przedawnienie faktury", bo przeciez naleznosc trzeba zaplacic. A moze sie
    myle ? Nie chcialbym drugi raz placic tego samego przez czyjes bledy.

    --
    Pozdrawiam !

    Jakub Urbaniak, k...@s...slupsk.pl

  • 2. Data: 2003-05-29 20:13:02
    Temat: Re: Faktura
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Art. 118 kc: Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
    przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe
    oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy
    lata. Ja nie znam przepisu szczególnego mówiącego, że faktury przedawniają
    się inaczej, więc przedawnienie wynosi jednak 3 lata.
    W Twojej sytuacji zastanowiłbym się, w jaki sposób regulowałeś nalezność.
    Jeśli przelewem w banku, to bank ma dane conajmniej za kilka lat. Jak podasz
    konto na które wpłacałeś, to powinni odnaleźć dowód przelewu. Jesli na
    poczcie, to bodajże w Bydgoszczy jest Centrum Rozliczeniowe Poczty Polskiej
    (szczególy w najbliższej Tobie placówce Poczty) i pewnie również mają te
    dane. Przy gotówce, to nie mam pomysłu.