  • 31. Data: 2012-05-04 19:33:29
    Temat: Re: Estetyka otoczenia
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-05-04 18:29, Andrzej Lawa pisze:

    > Może język polski nie jest jego pierwszym językiem i stąd kłopoty w
    > komunikacji? ;->
    No tak. Gość się pyta o garaż, a my p.....my o polszczyźnie (sam zacząłem).
    http://tinyurl.com/c22h9sw
    Ale nadal bym się upierał w używaniu "obskurny" w stosunku do czegoś
    zewnętrznego np. obskurny sweter, obskurny widok.
    Może ja starej daty jestem. Wszystko możliwe.
    Jacek

  • 32. Data: 2012-05-04 20:03:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:jo00k6$dt$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > centralnie za płotem babci blaszany garaż, czym nie dość, że zasłonił jej
    > widoki, to jeszcze garaż jest obskurny, zardzewiały, a sąsiad jeszcze
    > zaczął wokoło niego robić składowisko gratów, które zaczynają przerastać
    > krzaczorami.
    >
    > Czy polskie prawo jakoś reguluje tego typu ,,upiększanie terenu''? Babcia
    > mieszka w dzielnicy domków podmiejskich (coś ala domki z Cudowne Lata
    > albo Jim Wie Lepiej), domki, małe ogródki, blisko lasu, wszędzie ładnie,
    > a jeden syfiarz się trafił i nic do niego nie przemawia.

    Jeżli nie da sie tego ugodowo załatwić, to zainteresować sie regulaminem
    porządkowym gminy i o jego naruszeniu (tram są wzmianki) powiadomić Straż
    Gminną/Miejską, a w razie braku Policję.

  • 33. Data: 2012-05-04 20:33:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.05.2012 20:03, Robert Tomasik pisze:

    > Jeżli nie da sie tego ugodowo załatwić, to zainteresować sie regulaminem
    > porządkowym gminy i o jego naruszeniu (tram są wzmianki) powiadomić
    > Straż Gminną/Miejską, a w razie braku Policję.

    Oczywiście zakładając, że takowy regulamin obejmuje opisany przypadek.

    Podobnie garaż - jak wspominałem - może podpaść pod naruszenie prawa
    budowlanego.

    Dodatkowa uwaga: jeśli już ktoś ma zamiar iść w tę stronę, to powinien
    cholernie dobrze się upewnić, że on (czy tez osoba, którą niby broni)
    jest "bez grzechu" i nie ma jakiejś konstrukcji postawionej z lekkim
    zignorowaniem przepisów ;)

  • 34. Data: 2012-05-05 08:50:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:

    > Urząd Gminy .................
    > Wydział Architektury i Nadzoru Budowlanego (sprawdzić, jak się
    > lokalnie nazywa)
    >
    > Uprzejmie donoszę, że sąsiad mój Imię Nazwisko na posesji pod adresem
    > postawił bez wymaganych prawem pozwoleń garaż blaszany.
    > Uprzejmie proszę o spowodowanie usunięta tegoż garażu, gdyż nie
    > wyrażam zgody na jego budowę.

    a skad wiesz czy nie zgłosił że stawia budynek gospodarczy tymczasowy?

    i odkąd to sąsiedzi sie muszą zgadzać na to aby ktoś postawił sobie blaszaka
    a swojej działce?

  • 35. Data: 2012-05-05 08:51:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > cholernie dobrze się upewnić, że on (czy tez osoba, którą niby broni)
    > jest "bez grzechu" i nie ma jakiejś konstrukcji postawionej z lekkim

    i to by było na tyle :)

  • 36. Data: 2012-05-07 04:51:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 May 2012, Jacek wrote:

    > Ano trzeba.
    > Może nie sensu stricte zgodę, ale trzeba takie coś zgłosić PRZED
    > postawieniem w urzędzie

    Ruchomosc?
    (Tristan pisał o skrzynce, nie mocowanej do podłoża, przesuwalnej,
    nic to że dużej)

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2012-05-07 06:20:40
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-05-05 08:50, Marek Dyjor pisze:

    > a skad wiesz czy nie zgłosił że stawia budynek gospodarczy tymczasowy?
    >
    > i odkąd to sąsiedzi sie muszą zgadzać na to aby ktoś postawił sobie
    > blaszaka a swojej działce?

    to poczytaj:
    http://www.projektoskop.pl/a-3414-budynek-gospodarcz
    y--zgloszenie-budowy-adaptacja-oplaty.html
    Jacek

  • 38. Data: 2012-05-07 06:42:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Ruchomosc?
    > (Tristan pisał o skrzynce, nie mocowanej do podłoża, przesuwalnej,
    > nic to że dużej)

    Tutaj przepisy robią się dość "rozmyte", bo np. kontener przeznaczony do
    przebywania trzeba zgłaszać, ale parkowanie przyczepy kempingowej raczej
    pod to nie podpada.

  • 39. Data: 2012-05-07 08:15:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:

    > to poczytaj:
    > http://www.projektoskop.pl/a-3414-budynek-gospodarcz
    y--zgloszenie-budowy-adaptacja-oplaty.html
    > Jacek

    może sam poczytaj :)

    i wskaż gdzie tam pisze że sąsiedzi musza wyrazić zgodę?

    lepiej sprawdź kiedy w ogóle sąsiedzi mogą sie stać stroną w sprawach
    budowlanych.

  • 40. Data: 2012-05-07 09:58:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > No jest to jakaś opcja. Z drugiej strony, po to społeczeństwo tworzy
    > pewne normy, żeby właśnie jeden nie powodował zamętu. To, co proponujesz
    > to prawo dżungli. Jest ono odpowiedzią w sumie na każdy problem prawny
    > :D Tylko, że społeczeństwo w większości nie składa się z siłaczy i
    > miliarderów, dlatego właśnie powstał system prawny.

    No ale od tego jest plan zagospodarowania itp dokumenty, których wybrani
    radni często uchwalac nie chcą (bo nie muszą, bo mimo wczesniejszego
    obowiązku p.osłowie znowelizowali swojego czasu prawo), bo nie chcą
    zatargów, urzędnikom tez nie na rękę, bo jeśli nie ma planów, to łatwiej
    o łapówkę, a ludziom nie chce się wywierać nacisków, to później jest jak
    jest...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl