-
21. Data: 2023-11-27 15:06:19
Temat: Re: Elektroniczne etykiety
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 27.11.2023 o 14:47, rowerex rowerex pisze:
> poniedziałek, 27 listopada 2023 o 14:36:06 UTC+1 J.F napisał(a):
>> A w Kauflandzie elektroniczne etykiety juz są, ale chyba nie podnoszą
>> cen w środku dnia ...
>
> O ile dobrze zrozumiałem znalezione niemieckie strony internetowe, to
> w Niemczech, a więc i w Kauflandzie, ale na terenie Niemiec, cenę na półce
> uważa się za "zaproszenie do zawarcia umowy" (Invitatio ad Offerendum),
> a nie ofertę sprzedaży. Tam sprzedawca tylko z dobrej woli może sprzedać
> po niższej cenie z półki, bo obowiązuje cena przy kasie. No chyba, że ktoś
> udowodni, że inne ceny na półkach to celowe wprowadzanie w błąd.
>
A jaki inny cel mogą one mieć?
Robert
-
22. Data: 2023-11-27 15:40:20
Temat: Re: Elektroniczne etykiety
Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
W dniu 27.11.2023 o 14:36, J.F pisze:
> On Mon, 27 Nov 2023 13:52:59 +0100, Kviat wrote:
>> W dniu 27.11.2023 o 09:25, J.F pisze:
>>> On Mon, 27 Nov 2023 09:05:46 +0100, Kviat wrote:
>>>> W dniu 27.11.2023 o 00:32, Marcin Debowski pisze:
>>>>> On 2023-11-26, rowerex rowerex <r...@o...pl> wrote:
>>>>
>>>>>> Jeżeli dopuszczamy już do świadomości ceny dynamiczne, taryfy
>>>>>> dynamiczne itp., to kiedyś rynek pójdzie dalej i dynamicznie ceny będą być
>>>>>> może obliczane z uwzględnieniem bieżących cen giełdowych surowców,
>>>>>> energii, kursów walut itp., do tego z dowolną rozdzielczością czasową,
>>>>>> nawet co sekundę. Wystarczy, że ktoś udowodni, że będzie to dla światowej
>>>>>> gospodarki najbardziej efektywne i opłacalne rozwiązanie, a klientom się to
>>>>>> narzuci, nawet przekona jakąś kampanią (dez)informacyjną, i wyjścia mieć
>>>>>> nie będą.
>>>>>
>>>>> Nie dopuszczamy. Sądząc po tym jak prokonsumencka jest UE to nie
>>>>> przejdzie, bo pozostawia duży margines mozliwości dymania konsumenta.
>>>>
>>>> Istnieją jakieś przepisy regulujące jak często można zmieniać ceny?
>>>
>>> Nie, ale jak urzad przyp* karę, to się przestanie zmieniac czesto
>>> skonczy.
>>
>> Karę na podstawie jakiego przepisu?
>
> Wprowadzenia konsumenta w błąd, działan na szkode konsumentów,
A konkretniej? Bo chyba to wprowadzenie w błąd i tę szkodę trzeba
wykazać w uzasadnieniu kary? Czy nie?
Dlaczego podawanie prawdziwej ceny na półce ma być wprowadzaniem
konsumenta w błąd?
Dlaczego obniżenie ceny ma być szkodą dla konsumenta? Przecież nie
zawsze musi to być podwyżka.
Po drugie, jeżeli jest duża(hiper) inflacja, to z jakich przepisów
wynika, że przedsiębiorca musi sprzedawać towar ze szkodą dla siebie,
zamiast np. podnieść o trochę cenę trzy razy w ciągu dnia?
> a może tylko "możliwosci narażenia konsumenta".
Narażenia na co?
> UOKiK ma szerokie uprawnienia,
Czyli nie ma przepisów określających jak często można zmienić cenę?
Tak sobie napisałeś, że to nie przejdzie, bo tak ci się wydaje?
Pierwsze co wyguglałem:
https://www.superpharm.pl/faq
"Fakt dodania produktu do koszyka nie jest rezerwacją produktu. Nie jest
również rezerwacją ceny produktu,
*ta może zmienić się nawet kilka razy w ciągu dnia*."
Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr
-
23. Data: 2023-11-27 16:35:26
Temat: Re: Elektroniczne etykiety
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 27 Nov 2023 15:40:20 +0100, Kviat wrote:
> W dniu 27.11.2023 o 14:36, J.F pisze:
>> On Mon, 27 Nov 2023 13:52:59 +0100, Kviat wrote:
>>> W dniu 27.11.2023 o 09:25, J.F pisze:
>>>> On Mon, 27 Nov 2023 09:05:46 +0100, Kviat wrote:
>>>>> W dniu 27.11.2023 o 00:32, Marcin Debowski pisze:
>>>>>> On 2023-11-26, rowerex rowerex <r...@o...pl> wrote:
>>>>>
>>>>>>> Jeżeli dopuszczamy już do świadomości ceny dynamiczne, taryfy
>>>>>>> dynamiczne itp., to kiedyś rynek pójdzie dalej i dynamicznie ceny będą być
>>>>>>> może obliczane z uwzględnieniem bieżących cen giełdowych surowców,
>>>>>>> energii, kursów walut itp., do tego z dowolną rozdzielczością czasową,
>>>>>>> nawet co sekundę. Wystarczy, że ktoś udowodni, że będzie to dla światowej
>>>>>>> gospodarki najbardziej efektywne i opłacalne rozwiązanie, a klientom się to
>>>>>>> narzuci, nawet przekona jakąś kampanią (dez)informacyjną, i wyjścia mieć
>>>>>>> nie będą.
>>>>>>
>>>>>> Nie dopuszczamy. Sądząc po tym jak prokonsumencka jest UE to nie
>>>>>> przejdzie, bo pozostawia duży margines mozliwości dymania konsumenta.
>>>>>
>>>>> Istnieją jakieś przepisy regulujące jak często można zmieniać ceny?
>>>>
>>>> Nie, ale jak urzad przyp* karę, to się przestanie zmieniac czesto
>>>> skonczy.
>>>
>>> Karę na podstawie jakiego przepisu?
>>
>> Wprowadzenia konsumenta w błąd, działan na szkode konsumentów,
>
> A konkretniej? Bo chyba to wprowadzenie w błąd i tę szkodę trzeba
> wykazać w uzasadnieniu kary? Czy nie?
Oczywiscie. I prezes uzasadni.
> Dlaczego podawanie prawdziwej ceny na półce ma być wprowadzaniem
> konsumenta w błąd?
> Dlaczego obniżenie ceny ma być szkodą dla konsumenta? Przecież nie
> zawsze musi to być podwyżka.
O obniżce sam pisałem.
Ale jak weźmiesz szynkę po 39zl, a przy kasie sie okaże, ze ona 49zl
kosztuje, i na pólce też juz 49zl, to jest to chyba sprawa dla UOKiK?
> Po drugie, jeżeli jest duża(hiper) inflacja, to z jakich przepisów
> wynika, że przedsiębiorca musi sprzedawać towar ze szkodą dla siebie,
> zamiast np. podnieść o trochę cenę trzy razy w ciągu dnia?
>
>> a może tylko "możliwosci narażenia konsumenta".
>
> Narażenia na co?
>
>> UOKiK ma szerokie uprawnienia,
>
> Czyli nie ma przepisów określających jak często można zmienić cenę?
> Tak sobie napisałeś, że to nie przejdzie, bo tak ci się wydaje?
Akurat kto inny pisał, ze nie przejdzie.
> Pierwsze co wyguglałem:
> https://www.superpharm.pl/faq
>
> "Fakt dodania produktu do koszyka nie jest rezerwacją produktu. Nie jest
> również rezerwacją ceny produktu,
> *ta może zmienić się nawet kilka razy w ciągu dnia*."
A to jest opinia zatwierdzona przez UOKiK? :-)
Bo inny przepis jest jasny - cena wypisana na półce obowiązuje przy
kasie. Obniżka może byc ... chyba, ze się klient wscieknie, bo z
powodu obniżki nie dostał innego rabatu :-)
J.
-
24. Data: 2023-11-27 16:42:37
Temat: Re: Elektroniczne etykiety
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 27 Nov 2023 05:47:32 -0800 (PST), rowerex rowerex wrote:
> poniedziałek, 27 listopada 2023 o 14:36:06 UTC+1 J.F napisał(a):
>> A w Kauflandzie elektroniczne etykiety juz są, ale chyba nie podnoszą
>> cen w środku dnia ...
>
> O ile dobrze zrozumiałem znalezione niemieckie strony internetowe, to
> w Niemczech, a więc i w Kauflandzie, ale na terenie Niemiec, cenę na półce
> uważa się za "zaproszenie do zawarcia umowy" (Invitatio ad Offerendum),
> a nie ofertę sprzedaży. Tam sprzedawca tylko z dobrej woli może sprzedać
> po niższej cenie z półki, bo obowiązuje cena przy kasie. No chyba, że ktoś
> udowodni, że inne ceny na półkach to celowe wprowadzanie w błąd.
Może i niemieckie prawo ma jakąś taką interpretację,
ale nie wyobrażam sobie, zeby przy kasie było więcej niz na półce.
Oni też mają swój UOKiK.
J.
-
25. Data: 2023-11-27 16:44:19
Temat: Re: Elektroniczne etykiety
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 27 Nov 2023 15:04:36 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> W dniu 27.11.2023 o 14:36, J.F pisze:
>> UOKiK ma szerokie uprawnienia,
>
> Słychać raz po raz o karach. Ale ile z nich faktycznie zostanie zapłaconych?
A to juz różnie, ale wiele jednak jest.
J.
-
26. Data: 2023-11-27 16:45:31
Temat: Re: Elektroniczne etykiety
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 27 Nov 2023 15:06:19 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> W dniu 27.11.2023 o 14:47, rowerex rowerex pisze:
>> poniedziałek, 27 listopada 2023 o 14:36:06 UTC+1 J.F napisał(a):
>>> A w Kauflandzie elektroniczne etykiety juz są, ale chyba nie podnoszą
>>> cen w środku dnia ...
>>
>> O ile dobrze zrozumiałem znalezione niemieckie strony internetowe, to
>> w Niemczech, a więc i w Kauflandzie, ale na terenie Niemiec, cenę na półce
>> uważa się za "zaproszenie do zawarcia umowy" (Invitatio ad Offerendum),
>> a nie ofertę sprzedaży. Tam sprzedawca tylko z dobrej woli może sprzedać
>> po niższej cenie z półki, bo obowiązuje cena przy kasie. No chyba, że ktoś
>> udowodni, że inne ceny na półkach to celowe wprowadzanie w błąd.
>>
> A jaki inny cel mogą one mieć?
No - aktualizacja cen.
Tym niemniej problem konsumenta pozostaje ...
J.
-
27. Data: 2023-11-27 18:02:53
Temat: Re: Elektroniczne etykiety
Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
W dniu 27.11.2023 o 16:35, J.F pisze:
> On Mon, 27 Nov 2023 15:40:20 +0100, Kviat wrote:
>>>
>>> Wprowadzenia konsumenta w błąd, działan na szkode konsumentów,
>>
>> A konkretniej? Bo chyba to wprowadzenie w błąd i tę szkodę trzeba
>> wykazać w uzasadnieniu kary? Czy nie?
>
> Oczywiscie. I prezes uzasadni.
Faktycznie, to jest konkretniej...
>> Dlaczego podawanie prawdziwej ceny na półce ma być wprowadzaniem
>> konsumenta w błąd?
>> Dlaczego obniżenie ceny ma być szkodą dla konsumenta? Przecież nie
>> zawsze musi to być podwyżka.
>
> O obniżce sam pisałem.
> Ale jak weźmiesz szynkę po 39zl, a przy kasie sie okaże, ze ona 49zl
> kosztuje, i na pólce też juz 49zl, to jest to chyba sprawa dla UOKiK?
Gubisz wątek.
Pytanie było, czy można zmieniać wiele razy cenę, a nie jak technicznie
poradzą sobie z tym sklepy.
Twierdzisz, że nie można, że to wprowadzenie konsumenta w błąd i jest to
działanie na szkodę klienta, ale nie potrafisz uzasadnić dlaczego.
To, czy sklep technicznie sobie zapewni identyczność ceny na półce i
ceny w kasie, to inna sprawa i inny przepis.
>>> a może tylko "możliwosci narażenia konsumenta".
>>
>> Narażenia na co?
>>
>>> UOKiK ma szerokie uprawnienia,
>>
>> Czyli nie ma przepisów określających jak często można zmienić cenę?
>> Tak sobie napisałeś, że to nie przejdzie, bo tak ci się wydaje?
>
> Akurat kto inny pisał, ze nie przejdzie.
OK. Marcin pisał.
Ale na pytanie o przepisy regulujące jak często można zmieniać ceny, to
już ty odpisywałeś.
Cytuję:
"ale jak urzad przyp* karę, to się przestanie zmieniac czesto
skonczy."
I nijak nie mogę się od ciebie dowiedzieć z jakich przepisów wynika kara
za częstą zmianę ceny.
>> Pierwsze co wyguglałem:
>> https://www.superpharm.pl/faq
>>
>> "Fakt dodania produktu do koszyka nie jest rezerwacją produktu. Nie jest
>> również rezerwacją ceny produktu,
>> *ta może zmienić się nawet kilka razy w ciągu dnia*."
>
> A to jest opinia zatwierdzona przez UOKiK? :-)
To podaj zatwierdzoną opinię, że nie można.
> Bo inny przepis jest jasny - cena wypisana na półce obowiązuje przy
> kasie.
No i?
To ma być podstawa kary za zmiany cen?
Nie widzę związku.
Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr
-
28. Data: 2023-11-27 18:17:34
Temat: Re: Elektroniczne etykiety
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 27 Nov 2023 18:02:53 +0100, Kviat wrote:
> W dniu 27.11.2023 o 16:35, J.F pisze:
>> On Mon, 27 Nov 2023 15:40:20 +0100, Kviat wrote:
>>>> Wprowadzenia konsumenta w błąd, działan na szkode konsumentów,
>>>
>>> A konkretniej? Bo chyba to wprowadzenie w błąd i tę szkodę trzeba
>>> wykazać w uzasadnieniu kary? Czy nie?
>>
>> Oczywiscie. I prezes uzasadni.
>
> Faktycznie, to jest konkretniej...
>
>>> Dlaczego podawanie prawdziwej ceny na półce ma być wprowadzaniem
>>> konsumenta w błąd?
>>> Dlaczego obniżenie ceny ma być szkodą dla konsumenta? Przecież nie
>>> zawsze musi to być podwyżka.
>>
>> O obniżce sam pisałem.
>> Ale jak weźmiesz szynkę po 39zl, a przy kasie sie okaże, ze ona 49zl
>> kosztuje, i na pólce też juz 49zl, to jest to chyba sprawa dla UOKiK?
>
> Gubisz wątek.
> Pytanie było, czy można zmieniać wiele razy cenę, a nie jak technicznie
> poradzą sobie z tym sklepy.
> Twierdzisz, że nie można, że to wprowadzenie konsumenta w błąd i jest to
> działanie na szkodę klienta, ale nie potrafisz uzasadnić dlaczego.
Mozna zmieniac, ale przyznasz, ze sytuacja jak wyzej jest karalna,
i urzad nie bedzie miał problemow z uzasadnieniem, a pewnie i sąd
konsumencki po zaskarzeniu decyzji o karze.
> To, czy sklep technicznie sobie zapewni identyczność ceny na półce i
> ceny w kasie, to inna sprawa i inny przepis.
Tylko jak to sobie wyobrażasz?
Cena na półce się podniesie, a w kasie godzinę później i "konsument za
długo chodził po sklepie" ?
>>>> a może tylko "możliwosci narażenia konsumenta".
>>>
>>> Narażenia na co?
>>>
>>>> UOKiK ma szerokie uprawnienia,
>>>
>>> Czyli nie ma przepisów określających jak często można zmienić cenę?
>>> Tak sobie napisałeś, że to nie przejdzie, bo tak ci się wydaje?
>>
>> Akurat kto inny pisał, ze nie przejdzie.
>
> OK. Marcin pisał.
> Ale na pytanie o przepisy regulujące jak często można zmieniać ceny, to
> już ty odpisywałeś.
>
> Cytuję:
> "ale jak urzad przyp* karę, to się przestanie zmieniac czesto
> skonczy."
I podtrzymuje.
Cene sobie można zmieniac często, ale urząd może karę przyp* wysoką
:-)
> I nijak nie mogę się od ciebie dowiedzieć z jakich przepisów wynika kara
> za częstą zmianę ceny.
Kara nie będzie za zmiane ceny, tylko brak informacji o właściwej
cenie.
No, w zasadzie to można na etykiecie wyświetlic "cena do godziny 14:00
39, od 14:00 49". A i tak będą tacy, co powiedzą, ze kolejka do kasy
była za długa :-)
P.S. W Kauflandzie nowa jakość - skanery przenośne.
Idziesz, skanujesz, wsadzasz do koszyka. Moze to rozwiąze sprawę.
Ale to jest na razie dla nielicznych.
>>> Pierwsze co wyguglałem:
>>> https://www.superpharm.pl/faq
>>>
>>> "Fakt dodania produktu do koszyka nie jest rezerwacją produktu. Nie jest
>>> również rezerwacją ceny produktu,
>>> *ta może zmienić się nawet kilka razy w ciągu dnia*."
>>
>> A to jest opinia zatwierdzona przez UOKiK? :-)
>
> To podaj zatwierdzoną opinię, że nie można.
>
>> Bo inny przepis jest jasny - cena wypisana na półce obowiązuje przy
>> kasie.
>
> No i?
> To ma być podstawa kary za zmiany cen?
> Nie widzę związku.
W sklepie z ladą i obsługą istotnie nie ma związku.
Ale my tu samoobslugowym.
J.
-
29. Data: 2023-11-27 18:29:03
Temat: Re: Elektroniczne etykiety
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 27.11.2023 o 18:17, J.F pisze:
> Tylko jak to sobie wyobrażasz?
> Cena na półce się podniesie, a w kasie godzinę później i "konsument za
> długo chodził po sklepie" ?
Na wózku wyświetlacz, na którym pojawi się informacja o zmianie ceny
produktu z koszyka.
Robert
-
30. Data: 2023-11-27 18:41:47
Temat: Re: Elektroniczne etykiety
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 27 Nov 2023 18:29:03 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> W dniu 27.11.2023 o 18:17, J.F pisze:
>> Tylko jak to sobie wyobrażasz?
>> Cena na półce się podniesie, a w kasie godzinę później i "konsument za
>> długo chodził po sklepie" ?
>
> Na wózku wyświetlacz, na którym pojawi się informacja o zmianie ceny
> produktu z koszyka.
Byłoby to moze niegłupie, ale:
-wymaga solidnej elektronizacji koszyka,
-zaraz sie znajdzie jakis emeryt/ka, co powie, ze literki były za małe
i nie mogła odczytać.
Naprawdę lepiej poczekac z tym podniesieniem ceny do nocy.
J.