  • 11. Data: 2006-04-28 16:46:10
    Temat: Re: Ekstradycja 17-latka?
    Od: "Kaiser Souza" <k...@W...gazeta.pl>

    > A ocena jaki jest skutek orzeczenia TK z odroczeniem utraty mocy jest
    > taka jasna i oczywista?

    jasna i oczywista jest ocena TK:

    "(...). Odroczenie terminu utraty mocy obowiązującej art. 607t § 1 k.p.k. ma
    ten skutek, że w okresie 18 miesięcy od ogłoszenia wyroku Trybunału
    Konstytucyjnego przepis ten (o ile wcześniej nie zostanie uchylony bądź
    zmieniony przez ustawodawcę), mimo, że obalone w stosunku do niego zostało
    domniemanie konstytucyjności, winien być stosowany przez wymiar
    sprawiedliwości. Sądy polskie nie mogą więc odmawiać przekazania obywateli
    polskich ściganych ENA(...)"
    "Skutkiem wyroku jest niemożność odwołania się przez sądy powszechne do
    zasady bezpośredniego stosowania Konstytucji w taki sposób, który prowadziłby
    do pominięcia wyroku TK i odmowy przekazania obywatela polskiego w ramach ENA
    przez powołanie się na art. 55 ust. 1 Konstytucji. TK orzekł nie tylko o tym,
    że przepis będący przedmiotem pytania prawnego jest niezgodny z art. 55 ust.
    1 Konstytucji, ale także o tym, że mimo stwierdzenia niekonstytucyjności
    powinien być stosowany przez sądy w terminie określonym w wyroku. Obydwie
    części orzeczenia korzystają w tym samym stopniu z waloru ostateczności i
    mocy powszechnie obowiązującej."

    pzdr
    mk

  • 12. Data: 2006-04-29 01:04:52
    Od: sa <l...@i...com>

    Kaiser Souza wrote:

> [...]
    > części orzeczenia korzystają w tym samym stopniu z waloru ostateczności i

    Czyli palant Safian jest w ciazy, ale tylko troche.

    Albo Konstytucja obowiazuje, albo nie. Od zmiany Konstytucji jest Sejm a
    nie jakis palant z lukawego uniwersytetu.

    Palant Safjan wkracza w kompetencje Sejmu uniewazniajac czasowo
    konstytucje.

  • 13. Data: 2006-04-29 10:04:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > nie jakis palant z lukawego uniwersytetu.
    >
    > Palant Safjan wkracza w kompetencje Sejmu uniewazniajac czasowo

    po swierdzeniu Pana Z. u Tomasza Lisa ze to co on wyrabia to Kryttyka a
    nie pomowienia do czego ma prawo, odnosze dziwne wrazenie
    biorac pod uwage to co prezentuje Kameleon na tej grupie, to w jaki
    pososb sie wypowiada o Prezesach SN i Trybulanu K. jakie ma zdanie na
    temat krytyki i pomowienia oraz jaki ma stosunek do Pana ministra
    sprawiedliwosci spolecznej ze te dwie osoby maja ze soba cos wspolnego
    ... tylko ja takich podejrzen nabieram ?

    P.

  • 14. Data: 2006-04-29 16:14:34
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Michał Wilk napisał:
    > przy ENA nie ma wydania a przekazanie

    Problem z tym poglądem polega na tym, że to są synonimy.