  • Data: 2008-12-19 13:22:38
    Temat: Eksmisja i odszkodowanie od gminy za brak lokalu socjalnego.
    Od: "MichalS " <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jestem wlascicielem kamienicy. Kilku lokatorow ma wyrok eksmisyjny z prawem
    do lokalu socjalnego. Ja nie mam mozliwosci zapewnienia im takiego. W takim
    wypadku, zgodnie z "Ustawa o Ochronie Praw Lokatorow" obowiazek zapewnienia
    takiego lokalu spoczywa na gminie. W razie niedostarczenia takiego lokalu,
    wlasciciel moze domagac sie od gminy odszkodowania. Wyrok eksmisyjny
    uprawomocnil sie 30 czerwca 2008r.

    Mam zamiar napisać do gminy wniosek o niezwloczne przyznanie lokalu
    socjalnego i zaplatę odszkodowania za niedostarczenie tegoż lokalu.
    W zwiazku z tym mam watpliwosc - od jakiej daty domagac sie odszkodowania? Od
    daty uprawomocnienia sie wyroku, czy od daty wplyniecia mojego wniosku? A
    moze jakiejs innej?

    I jeszcze edno - czy warto w tym samym pisie poruszyć sprawe
    fatalnego stanu lokalu, który zajmują eksmitowani? Niezbeny jest
    remont kapitalny, a nie mozna go zrobic gdy mieszkaja w nim ludzie.

    Pozdrawiam, MichalS.