  • 1. Data: 2006-04-24 06:12:12
    Temat: EMERYTURA - nauczyciel i okres nieskładkowy
    Od: l...@v...pl

    Problem polega na tym, że ZUS przysłał mi decyzję, w której nie uwzględnił
    okresu mojej pracy u ojca w zakłądzie ślusarskim, dodam, iż praca zakończyła się
    egzaminem czeladniczym, a na podstawie ówcześnie obowiązujących przepisów taki
    egzamin musiał być poprzedzony min. 3 letnią praktyką w zakłądzie - wystarczy mi
    że ZUS zaliczy choćby 1 rok tej praktyki, ojca zaświadczenie nie wystaczyło,
    wtedy nie było druków RP7, w archiwum ZUS nie ma odnotowanych składek.

    PYTANIE:
    1. Czy kiedyś był okres, w którym nie trzeba było zgłaszać do ZUS osób
    współpracowników ?

    2. Czemu ZUS w de. nie napisał jakiego okresu nie uznał za udowodnionego ?

    3. Czy wystarczy Waszym zdaniem przytoczenie przepisów wg. których świadectwo
    czeladnicze uzykiwało się po odbyciu stażu pracy w zakłądzie >

    tel. 505 863 673 - oddzwonię jeśli ktoś będzie potrafił mi pomóc

    To bardzo ważna sprawa albowiem 31 sierpnia roziwązuje się moja umowa i brakuje
    mi tego 1 roku okresu NIEskładkowego