  • 31. Data: 2005-10-20 20:01:17
    Temat: Re: Dziwne rondo
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl> napisał:

    >Nie kazde skrzyzowanie o ruchu okreznym jest rondem.
    No widzisz - są ludzie, z któymi na początku dyskusji trzeba ustalić
    definicje. Dla mnie (i jestem przekonany), ze dla każdego kierowcy,
    instruktora rondo=skrzyzowanie o ruchu okreznym.
    Nigdy by mi nie przyszlo do glowy, aby rondo rozpoznawać po nazwie
    placu, skrzyżowania "Rondo...".

    Artur Golański

  • 32. Data: 2005-10-20 20:09:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > No widzisz - są ludzie, z któymi na początku dyskusji trzeba ustalić
    > definicje. Dla mnie (i jestem przekonany), ze dla każdego kierowcy,
    > instruktora rondo=skrzyzowanie o ruchu okreznym.

    W wielu miejscach znak "skrzyzowanie o ruchu okrężnym" jest zwykłym
    nadużyciem ;-) Szczególnie w Warszawie. Fakt zasadzenia trawy w okrągłym
    trawniku na środku skrzyżowania nie ma żadnego odzwierciedlenia w
    organizacji ruchu. Przykładem jest "rondo" z rys. 5 na
    http://www.kulka.pl/bezpieczniej.htm

    > Nigdy by mi nie przyszlo do glowy, aby rondo rozpoznawać po nazwie
    > placu, skrzyżowania "Rondo...".

    Mi też nie ;-)

    M.

  • 33. Data: 2005-10-21 15:16:08
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał:

    >W wielu miejscach znak "skrzyzowanie o ruchu okrężnym" jest zwykłym
    >nadużyciem ;-)
    Coż za pomysł ? Ustawienie znaku jet nadużyciem ? Piszesz jakbyś nie
    był kierowcą tylko przechodniem, który nawet rowerem nie jeździ (nie
    próbuję cię obrazić-dałem tylko przykład).
    Ustawienie znaku służy organiaczji ruchu drogowego na danym
    skrzyżowaniu, a trawa do niczego nie jest potrzebna. Wystarczy że jest
    jakaś centralna wysepka lub zwykły plac z np. namalowanym na środku
    skrzyżowania "powierzchni wyłączonej z ruchu".

    > Fakt zasadzenia trawy w okrągłym trawniku na środku skrzyżowania
    >nie ma żadnego odzwierciedlenia w organizacji ruchu.
    Skoro jest znak C-12 to oznacza, że ruch odbywa się dookoła tej wyspy
    w kierunku wskazanym na znaku. I to znak nakazuje. Trawa może sobie
    natomiast bez zanku nie ma ronda w pojęciu organizacji ruchu i
    pierwszństwa.

    Artur Golański

  • 34. Data: 2005-10-21 15:36:26
    Od: "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakaś centralna wysepka lub zwykły plac z np. namalowanym na środku
    > skrzyżowania "powierzchni wyłączonej z ruchu".

    Jest duza roznica, zaleznie jak narysowane sa pasy na jezdni. Na
    'prawdziwym' rondzie pasy ida w kolko - jazda dookola jest jazda
    'prosto', po jednym pasie. Tam gdzie sa swiatla zwykle
    jest skrzyzowanie z wyspa centralna - danym pasem jedzie sie
    prosto dana ulica. W tym momencie inne jest uzywanie kierunkowskazow,
    inne warunki jazdy. Z ronda nie wolno zjezdzac z innego pasa niz zewnetrzny
    (chyba ze duzy pojazd lub sa odpowiednie znaki), bo nie wolno
    skrecac z prawo z innego pasa niz prawy. Na skrzyzowaniu z WC
    zasadniczo ze wszystkich pasow mozna jechac prosto, w wyjatkiem tych
    odpowiednio oznakowanych.

    Czyli na skrzyzowaniu z WC nie ma ruchu okreznego - by tak pojechac
    trzeba skrecac, ze wszystkimi tego konsekwencjami.

> [...]
    > w kierunku wskazanym na znaku. I to znak nakazuje. Trawa może sobie
    > natomiast bez zanku nie ma ronda w pojęciu organizacji ruchu i

    Kilkoma znakami 'obowiazujacy kierunek ruchu' i 'zakaz wjazdu' itp
    mozna zorganizowac rondo i bez znaku 'ruch okrezny'.

    Krzysiek Rudnik

  • 35. Data: 2005-10-21 18:10:36
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl> napisał:

    [ciach]
    Każde skrzyżowanie oznakowane znakiem C-12 jest skrzyżowaniem o ruchu
    okrężnym (popularnie zwane 'rondem'). I nie ma podziału na 'zwykłe',
    'prawdziwe' itd. Podobnie jak nie ma świateł 'zwykłych' i
    'niezwykłych' ;-) Jest po prostu sygnalizacja świetlna.

    >mozna zorganizowac rondo i bez znaku 'ruch okrezny'.
    Jasne, a świstak siedzi i zawija je w sreberka..... ;-D

    P.S. Na przyszłość tnij zbędny tekst i nie powielaj całych listów
    (netykieta)

    Artur Golański