  • 1. Data: 2006-05-15 19:02:51
    Temat: Dziedziczenie spadku i zadłużenia - prośba o poradę
    Od: "hans1" <h...@p...onet.pl>

    Mój wujek (brat mojego ojca) zmarł sobie i ponoć przed śmiercią narobił
    długów - miedzy innymi grając na giełdzie. Zarabiał niezle pracujac na
    wysokim stanowisku w budzetówce - jakieś 4000 zł minimum miesięcznie. Chyba
    jego niepracująca żona otrzyma Rentę (?). Wujek miał jeszcze na siebie
    mieszkanie, samochod i trochę oszczedności w banku. Z drugiej strony, jak
    donosi jego żona i dzieci, narobił długów. Jakieś 200 000 zł. Wujek mieszkał
    daleko wiec sprawę znam tylko z relacji jego żony i dzieci. Ponoć aby nie
    musiec spłacać długów dzieci wujka zrzekły się spadku po ojcu. Jak informuje
    syn wujka w takiej sytuacji dziedziczy rodzeństwo wujka. Z uwagi że bracia
    wujka tez nie żyją to spadek i długi dziedziczą dzieci braci - czyli między
    innymi ja. Syn wujka doniósł nam o tym i zaoferował że przyjedzie z
    dokumentami aby udać się do notariusza i zrzec się spadku po wujku i zarazem
    długów.

    Proszę o poradę czy syn wujka ma dobre intencje oferując swoj przyjazd i
    pomoc załatwianiu formalności w związku z rzekaniem się spadku po wujku (i
    ucieczce od długów)? Czy lepiej czekać na zawiadomienie od sądu? I czy
    takie zawiadomienie musi przyjść? Czy jest mozliwe ze wujek spisał testament
    niekorzystny dla swojej najblizszej rodziny a teraz ona stara się go obejść?

  • 2. Data: 2006-05-15 19:46:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    hans1 napisał(a):
> [...]
    > czy takie zawiadomienie musi przyjść? Czy jest mozliwe ze wujek spisał
    > testament niekorzystny dla swojej najblizszej rodziny a teraz ona stara

    Jest coś takiego, jak przyjęcie spadku z dobrodziejstwem inwentarza.
    Polega to (chyba) na tym że odpowiadasz za długi tylko do wysokości
    majątku który odziedziczyłeś.

    p. m.

  • 3. Data: 2006-05-15 23:01:19
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Jest coś takiego, jak przyjęcie spadku z dobrodziejstwem inwentarza.
    > Polega to (chyba) na tym że odpowiadasz za długi tylko do wysokości
    > majątku który odziedziczyłeś.

    I tak najlepiej bedzie zrobic!!!
    Gdy chodzi o majatek, nie ma co ufac nawet rodzonemu bratu, a co dopiero
    jakiims "pociotkom" :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2006-05-16 07:47:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    SDD wrote:

    > I tak najlepiej bedzie zrobic!!!
    > Gdy chodzi o majatek, nie ma co ufac nawet rodzonemu bratu, a co
    > dopiero jakiims "pociotkom" :)

    Tylko dowiedz się ile będzie kosztować inwentaryzacja majątku
    przeprowadzona przez komornika, bo to ty za nią zapłacisz.