  • Data: 2003-08-31 08:11:03
    Temat: Dziedziczenie gruntu rolnego
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chodzi o grunt rolny, kt. nie jest uprawiany, więc nie wiem czy to pod
    pada pod 'gospodarstwo rolne', ale jeśli tak to może wiecie:

    1. Czy nadal obowiązują zapisy kc, kt. mówią o tym, że tylko mający
    uprawnienia do prowadzenia gosp. rolnego mogą dziedziczyć? Podobno
    zostało to uznane za niezgodne z konstytucją.

    Jeśli nie, to:

    2. Czy jeśli brak małżonka, a dziecko nie ma uprawnień oznacza to brak
    innych uprawnionych do dziedziczenia i w związku z tym dziecko mimo
    braku uprawnień dziedziczy ziemię?

    Jeśli nie, to:

    3. Czy zapisanie w testamencie ziemi nieuprawnionemu do jej uprawy
    dziecku pozwala mu ją dziedziczyć.

    4. Czy przekształcenie takiego gruntu przez gminę na grunt pod
    produkcję przemysłową automatycznie rozwiązuje problem?

    5. Ile mniej więcej może kosztować sporządzenie testamentu? Gdzieś w
    sieci znalazłam 40-100zł, czy to prawdopodobna suma (łącznie z
    wypisami), czy może być znacząco więcej?

    Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

    Renata