  • 1. Data: 2010-03-08 23:21:12
    Temat: Działka - własność odrębna w małżeństwie i powolne budowanie domu ze wspólnych środków
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    Ot taki problem mnie naszedł:

    Jest sobie małżeństwo i jedno ma działkę jako majątek odrębny (spadek) i
    sobie tam
    powoli buduje z bieżących dochodów domek. Kredytu nie zaciąga bo ma czas a i
    o zgodę drugiego
    z małżonków nie pytał.

    A za parę lat kiedy się przestanie razem układać: czyj będzie domek na tej
    działce po rozwodzie?
    Czy druga osoba ma szansę odzyskać coś w praktyce za tą wieloletnią
    inwestycję - czy pozostaną tylko
    wspomnienia i niesmak?

  • 2. Data: 2010-03-09 09:57:06
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zygmunt" <...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > działce po rozwodzie?
    > Czy druga osoba ma szansę odzyskać coś w praktyce za tą wieloletnią

    banalne....
    dzialka jest jednego z malzonkow ale domek na niej juz jest wspolny
    (powstaje w czasie trwania zwiazku i ze wspolnego dochodu)
    BTW niedawno widzialem taka smieszna hipoteke:
    na dzialce pana A stoi dom pana B...
    i nic nie zrobisz...

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 3. Data: 2010-03-10 08:16:42
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

> [...]
    > (powstaje w czasie trwania zwiazku i ze wspolnego dochodu)
    > BTW niedawno widzialem taka smieszna hipoteke:

    Ale do tej pory zawsze słyszałem że dom jest tego kogo działka.........

  • 4. Data: 2010-03-10 14:45:51
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Zygmunt napisal:
    > Ale do tej pory zawsze słyszałem że dom jest tego kogo działka.........

    To jest tylo wariant 'by default'

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek