  • 1. Data: 2002-12-16 11:37:51
    Temat: Działalność gospodarcza, ile i jak długo
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Witam.
    Jakiś czas temu były plotki, że rejestracja działalności
    gospodarczej będzie kosztować 1000zł. Jak to jest naprawdę
    ile kosztuje teraz (lub przyszłym roku)?
    Jak długo mniej więcej trwa rejestracja działalności?

    Czy moglibyście podać mi jakieś linki? Szukam w internecie
    w miarę aktualnych informacji dot. rejestrowania działalności,
    które poprowadziły by mnie "za rączkę" poprzez cały proces
    rejestracji.

    Pozdrawiam ... Miroo

  • 2. Data: 2002-12-16 12:09:57
    Temat: Re: Działalność gospodarcza, ile i jak długo
    Od: "mars" <m...@i...net.pl>

    > "Miroo napisał:
    [ciach]
> [...]
    > w miarę aktualnych informacji dot. rejestrowania działalności,
    > które poprowadziły by mnie "za rączkę" poprzez cały proces

    Jest wiele linkow, np.
    http://prawo.hoga.pl/poradnik/dzialalnosc_gosp.asp
    --
    Maciek

  • 3. Data: 2002-12-16 12:17:14
    Temat: Re: Działalno?ć gospodarcza, ile i jak długo
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Znalazłem kilka stron, tylko nie wiem co jest aktualne.
    > Na jednej np. piszą, że od 01.2002 rejestruje się DG nie
    > w UM/UG ale w sądzie (Krajowy Rejestr Sądowy). Wszedł już
    > ten KRS dla fizycznych czy jeszcze nie?

    Jeśli to 1os. DG to dalej UM/UG (zdaje się, że do końca przyszłego
    roku).

    Pix

  • 4. Data: 2002-12-16 12:18:33
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Użytkownik "mars" <m...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    > Jest wiele linkow, np.
    > http://prawo.hoga.pl/poradnik/dzialalnosc_gosp.asp

    Dzięki, poczytam.

    Znalazłem kilka stron, tylko nie wiem co jest aktualne.
    Na jednej np. piszą, że od 01.2002 rejestruje się DG nie
    w UM/UG ale w sądzie (Krajowy Rejestr Sądowy). Wszedł już
    ten KRS dla fizycznych czy jeszcze nie?

    Ktoś na grupie twierdził, że można nie podawać siedziby
    firmy (wiąże się to z załatwianiem w administracji
    podniesionymi nieco opłatami). Czy to prawda?

    Pozdrawiam ... Miroo

  • 5. Data: 2002-12-16 13:09:45
    Temat: Re: Działalność gospodarcza
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Witam jeszcze raz.
    Jeśli będę prowadził działalność gospodarczą niezależnie
    od pracy na etacie to jakie składki będę musiał odprowadzać
    z DG, czy tylko zdrowotną?

    Pozdrawiam ... Miroo

  • 6. Data: 2002-12-16 13:22:51
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Miroo (usun USUNTO z adresu!) wrote:

    > Witam jeszcze raz.
    > Jeśli będę prowadził działalność gospodarczą niezależnie
    > od pracy na etacie to jakie składki będę musiał odprowadzać
    > z DG, czy tylko zdrowotną?

    Jeśli twoje zarobki z UP przekraczają pensję minimalną (obecnie 760, od
    1.1.2003 - 800) to tylko zdrowotną. W przeciwnym wypadku wszystkie. I
    uwaga: trzeba pilnować np zwolnień lekarskich. Jeśli np w którymś
    miesiącu przez 2 tygodnie będziesz na zwolnieniu to twoja pensja (bez
    chorobowego) może spaść poniżej kwoty minimalnej i za ten miesiąc
    musisz płacić pełny ZUS

  • 7. Data: 2002-12-17 20:04:10
    Od: j...@o...pl

> [...]
    > Jeśli będę prowadził działalność gospodarczą niezależnie
    > od pracy na etacie to jakie składki będę musiał odprowadzać

    witam
    tylko zdrowotną pewnie będziesz musiał powiadomic swojego pracodawcę bo beda
    inne koszty uzyskania przychodu.
    upewnij się i spytaj w Urzedzie Skarbowym
    pozdrawiam