  • 1. Data: 2003-05-19 10:42:14
    Temat: Działalność gospodarcza - członek rodziny
    Od: "drGrabol" <g...@i...pl>

    Witam!
    Mam zamiar zacząc współpracowac z firmą którą prowadzi moja matka.
    Gdzieś w internecie "błądząc" po stronach znalazlem jakis artykuł mówiący o
    "współpracowniku" czyli własnie członku rodziny, który pracuje na rzecz
    firmy, ale oficjalnie nie jest tam pracownikiem.
    Chciałbym znależć podstawy prawne czegos takiego.
    Przeczytałem Ustawe o prowadzeniu działalnosci gospodarczej, ale nic tam nie
    znalazlem o tym
    Z góry dzieki za odpowiedź.

  • 2. Data: 2003-05-20 18:51:05
    Temat: Re: Działalność gospodarcza - członek rodziny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 May 2003, drGrabol wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Chciałbym znależć podstawy prawne czegos takiego.
    >+ Przeczytałem Ustawe o prowadzeniu działalnosci gospodarczej,

    Przeczytaj ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych :)
    Nomenklatura nie jest jednolita, czasem jest "współpracujących",
    czasem jest jak niżej:
    ++++
    [...nie stanowią kosztu...]
    10) wartości własnej pracy podatnika, jego małżonka i małoletnich dzieci,
    a w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej lub
    osobowej spółki handlowej - także małżonków i małoletnich dzieci
    wspólników,
    ----

    Kolejna jest ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych - żebyś
    nie myślał że ZUS cię ominie ;>

    pozdrowienia, Gotfryd