  • 1. Data: 2007-11-13 12:48:30
    Temat: Dział spadku u notariusza
    Od: MP <b...@i...pl>

    Witam,

    Chciałbym przeprowadzić dział spadku. Przedmiotem spadku jest mieszkanie
    o wartości ok. 170 000 zł. 2 osoby zrzekną się spadku na mnie - będzie
    to moja matka oraz brat matki.

    Jakich opłat mogę spodziewać się u notariusza? Może ktoś mi wyliczyć ile
    to będzie kosztowało.

  • 2. Data: 2007-11-13 15:09:18
    Temat: Re: Dział spadku u notariusza
    Od: MP <b...@i...pl>

    MP pisze:
> [...]
    > to moja matka oraz brat matki.
    >
    > Jakich opłat mogę spodziewać się u notariusza? Może ktoś mi wyliczyć ile

    Wiec dowiedziałem sie takiej oto informacji, ktora jestem przerazony:

    Dla mieszkania o wartosci 180 000 bedzie to:

    1010 + 720 (z tego zdawałem sobie sprawe)
    + za czynnosci cywilnoprawne
    3600 :-/ czego sie nie spodziewalem

    Dobrze licze?

  • 3. Data: 2007-11-13 17:24:00
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "MP" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moja matka oraz brat matki.
    >
    > Jakich opłat mogę spodziewać się u notariusza? Może ktoś mi wyliczyć ile

    1010+480+22%VAT= 1817,80 zł taksy (maksymalnie - można negocjować, aby
    rejent policzył mniej).
    Do tego trzeba doliczyc 60 zł opłaty sądowej za założenie księgi wieczystej
    (jesli jej nie ma) + 200 zł za wpis własności w KW + 150 zł + 22% za wniosek
    do sądu. No i jeszcze koszty wypisów i odpisów +/- 150 zł.
    Czyli maksymalny koszt powinien się zamknąć kwotą max. 2410,8 zł.

    Podatku ppc nie bedzie, chyba ze przy umowie o dział spadku podmiot nabędzie
    rzeczy lub prawa majątkowe ponad udział w spadku.

  • 4. Data: 2007-11-14 08:12:35
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Heming napisał
    > Do tego trzeba doliczyc 60 zł opłaty sądowej za założenie księgi
    > wieczystej (jesli jej nie ma) + 200 zł za wpis własności w KW + 150
    > zł + 22% za wniosek do sądu.

    Nie trzeba. Jesli przedmiotem dzialu spadku jest mieszkanie
    spoldzielcze bez ksiegi, to wcale nie musi jej zakladac. A nawet jesli
    chce to nie musi tego robic przez notariusza - uniknie wtedy oplat za
    wniosek w akcie.

    pozdrawiam
    Gosia