  • 1. Data: 2007-01-26 09:23:18
    Temat: Dział spadku ??
    Od: Andrzej Neuman <a...@p...pl>

    WITAM !!

    Odziedziczyłem 1/4 mieszkania, obecnie w nim nie mieszkam, mieszka osoba
    która posiada 2/4
    owego mieszkania. Od 1999 roku nie doszliśmy co do sposobu spłaty mojego
    udziału , jak i kwoty.
    Wystąpiłem do sądu o dział spadku. Moje pytanie brzmi: jakie kroki może
    podjąć sąd, czy może
    nakazać sprzedaż mieszkania ( osoba posiadająca 2/4 i mieszkająca w
    mieszkaniu nie ma innego ).

    Jak wygląda dział spadku skoro osoba nie może spłacić pozostałych??

    Z góry dziękuję za ponoć.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-01-26 11:48:45
    Temat: Re: Dział spadku ??
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Jakie kroki może podjąć sąd, czy może
    > nakazać sprzedaż mieszkania ( osoba posiadająca 2/4 i mieszkająca w
    > mieszkaniu nie ma innego ).

    Teoretycznie tak, ale to ostateczność, jeśli żadna strona nie zaproponuje
    nic sensownego i nie będzie chciała tego mieszkania.

    > Jak wygląda dział spadku skoro osoba nie może spłacić pozostałych??

    Zależy od tego o co wnoszą uczestnicy: można rozłożyć spłatę na raty i
    zabezpieczyć hipoteką (wtedy w razie niespłacenia wchodzi w grę normalna
    egzekucja komornicza), można przyznać kilku osobom na współwłasność (ale to
    w praktyce gdy przyszli współwłaściciele tego chcą, poza tym to rozwiązanie
    tymczasowe, bo w przyszłości znowu może wypłynąć kwestia zniesienia
    współwłasności).
    Można się też dogadać w ten sposób, że zamienić na mniejsze, a różnicę
    przeznaczyć na spłaty pozostałych współspadkobierców.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2007-01-26 17:07:26