  • Data: 2002-09-02 10:02:13
    Temat: Dwuznaczna publikacja w lokalnym dzienniku.
    Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Lokalny dziennik w mieście, w którym mieszkam opublikował informację, że 'w
    jednej z kafejek internetowych na Al. Jana Pawła II okradziono dziewczynę z
    plecaka itp.'. Fakty są takie:
    1. Na Al. Jana Pawła II są dwie kafejki.
    2. Prokuratura przekazuje informację _konkretną_, z podaniem nazwy kafejki, w
    ktorej miało miesce zdarzenie.
    3. Pani w gazecie powiedziała, że zwyczajowo nie publikuje się nazw firm,
    jedynie nazwy ulic w takich przypadkach oraz że prawo prasowe zabrania jej
    publikacji nazwy firmy, chociaż zna ją z prokuratury. Oczywiście nie jest w
    stanie podać, który artykuł tego prawa o tym mówi.

    Jako właściciel jednej z kafejek na Al. Jana Pawła II jestem zainteresowany
    wyjaśnieniem tej sprawy i mam do grupowiczów pytanie, jak jest naprawdę, tzn.
    czy redakcja musi publikować nazwę firmy, może to robić, czy też jeszcze
    inaczej. I który artykuł prawa prasowego o tym mówi i co tu mają do rzeczy
    zwyczaje.

    Z poważaniem,
    Witold Krajewski