eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Drogówka
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 84

  • 41. Data: 2015-08-06 11:42:21
    Temat: Re: Drogówka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-06 10:55, Miroo wrote:
    > W dniu 2015-08-06 o 09:01, Shrek pisze:
    >> I jak masz w terenie zabudowanym (jezdnia
    >> "serwisowa" od Trasy Toruńskiej w Warszawie) 70 przed skrzyżowaniem, 70
    >> za skrzyżowaniem, to oznacza to że... na skrzyżowaniu masz 50.
    >
    > A to jest wg mnie zła interpretacja.

    Według mnie też, ale według merytoryka co interpretuje przepisy i wysyła
    to dalej do WORDów już nie. Pewnie jest nawet z siebie dummny, że
    wszystkich w konia zrobił. Nieoficjalnie egzaminatorzy też to zlewają.
    Natomiast oficjalnie jest jak jest.

    Na podobnej zasadzie przy wjeżdzie na teren zabudowany trzeba zawsze
    zwolnić do 50, chyba że znak powiedzmy 80 jest na tym samym słupku (ale
    nie będzie, bo znaczyłoby to że 80 jest na całym terenie zabudowanym).
    Kiedyś taka sytuacja była przy zjeżdzie z S8 dalej na trasę toruńską
    (albo jakoś podobnie, szczegółow już nie pamiętam). Koniec eski, Teren
    zabudowany, 10 metrów dalej 80. Teoretycznie należało zwolnić ze 120 do
    100, potem do 50 i można po chwili 80. Na szczęście nikt się nad tym nie
    doktoryzował;)

    > Intencją wprowadzenia powtórzonych
    > znaków było to, żeby wjeżdżający na drogę wiedzieli jakie obowiązują
    > ograniczenia. Z tego samego powodu rozjazd jezdni na dwie (bez
    > możliwości wjazdu) nie powinien wymagać powtórzenia tego znaku.
    >
    > Natomiast gdzieś ostatnio ostrzegali, że ktoś dostał mandat bo wjechał
    > na wiadukt, a wiadukt to skrzyżowanie (co z tego, że bezkolizyjne) i
    > podwyższony znakiem limit prędkości przestał obowiązywać.
    >
    > To głupie.

    To źle pisali - wiadukt to nie skrzyżowanie.

    Shrek


  • 42. Data: 2015-08-06 11:44:22
    Temat: Re: Drogówka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-06 o 11:42, Shrek pisze:
    > Na podobnej zasadzie przy wjeżdzie na teren zabudowany trzeba zawsze
    > zwolnić do 50, chyba że znak powiedzmy 80 jest na tym samym słupku (ale

    Nie jest taka sama, bo sam znak "teren zabudowany" zawiera "w sobie"
    znak "50/60". Jeśli intencją byłoby nieograniczanie prędkości, to po
    prostu znak terenu stawia się dalej, wedle potrzeb.

    --
    Liwiusz


  • 43. Data: 2015-08-06 11:56:47
    Temat: Re: Drogówka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-06 11:44, Liwiusz wrote:
    > W dniu 2015-08-06 o 11:42, Shrek pisze:
    >> Na podobnej zasadzie przy wjeżdzie na teren zabudowany trzeba zawsze
    >> zwolnić do 50, chyba że znak powiedzmy 80 jest na tym samym słupku (ale
    >
    > Nie jest taka sama, bo sam znak "teren zabudowany" zawiera "w sobie"
    > znak "50/60". Jeśli intencją byłoby nieograniczanie prędkości, to po
    > prostu znak terenu stawia się dalej, wedle potrzeb.

    Czyli najpierw 80 potem zabudowany - no to masz 50/60;)

    Shrek.


  • 44. Data: 2015-08-06 12:07:11
    Temat: Re: Drogówka
    Od: <9...@4...120711.invalid> (Tom N)

    Shrek w
    <news:mpva5p$5pd$1@node2.news.atman.pl>:


    > Na podobnej zasadzie przy wjeżdzie na teren zabudowany trzeba zawsze
    > zwolnić do 50, chyba że znak powiedzmy 80 jest na tym samym słupku (ale
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^
    > nie będzie, bo znaczyłoby to że 80 jest na całym terenie zabudowanym).
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Zależy -- doczytasz? ;P

    --
    'Tom N'


  • 45. Data: 2015-08-06 12:07:18
    Temat: Re: Drogówka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-06 o 11:56, Shrek pisze:
    > On 2015-08-06 11:44, Liwiusz wrote:
    >> W dniu 2015-08-06 o 11:42, Shrek pisze:
    >>> Na podobnej zasadzie przy wjeżdzie na teren zabudowany trzeba zawsze
    >>> zwolnić do 50, chyba że znak powiedzmy 80 jest na tym samym słupku (ale
    >>
    >> Nie jest taka sama, bo sam znak "teren zabudowany" zawiera "w sobie"
    >> znak "50/60". Jeśli intencją byłoby nieograniczanie prędkości, to po
    >> prostu znak terenu stawia się dalej, wedle potrzeb.
    >
    > Czyli najpierw 80 potem zabudowany - no to masz 50/60;)

    Tak jest, ale to nie jest analogia do "80-50-80" na skrzyżowaniu.

    --
    Liwiusz


  • 46. Data: 2015-08-06 12:59:18
    Temat: Re: Drogówka
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>


    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:55c12b2f$0$8368$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 04-08-15 o 18:15, qwerty pisze:
    >> Witam.
    >> Mam pytanie odnośnie ruchu drogowego. Czy policjant może kazać
    >> przejechać przez ciągłą linię, zatrzymać się na zatoce komunikacji
    >> miejskiej itp? Normalnie jest to zabronione i nie wiem, czy należy
    >> posłusznie wykonywać polecenia, czy można ich odmówić.
    >
    > Polecenie policjanta masz wykonać. Jeśli uważasz, że wydając je naruszył
    > przepisy, to później możesz napisać skargę. Jedynym, co dałoby Ci prawo do
    > niewykonania polecenia, to stan wyższej konieczności. Gdyby polecenie
    > policjanta prowadziło w sposób oczywisty do zagrożenia życia, zdrowia,
    > mienia, to wówczas masz szansę ewentualnie się wybronić.
    >
    > Natomiast to nie oznacza, że policjant ma prawo te polecenia wydawać w
    > dowolny sposób. Policjanci są szkoleni, są wytyczne itd.

    A co jeśli policjant to robi tylko po to żeby wystawić mandat za nie
    przestrzeganie przepisów?


  • 47. Data: 2015-08-06 13:08:26
    Temat: Re: Drogówka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-06 12:07, Liwiusz wrote:

    >> Czyli najpierw 80 potem zabudowany - no to masz 50/60;)
    >
    > Tak jest, ale to nie jest analogia do "80-50-80" na skrzyżowaniu.

    Jest - chodzi o to, że chcesz mieć 100 czy 120 przed zabudowanym i 80 po
    znaku teren zabudowany. Teren między zabudowanym porównaj sobie ze
    skrzyżowaniem.

    Albo jeszcze prościej masz 70 przed znakiem teren zabudowany i chcesz
    mieć 70 za znakiem. Dokładnie jak 70 przed i za skrzyżowaniem.

    I tu i tu traktując przepisy dosłownie na skrzyżowaniu do następnego
    "ograniczenia" jak i za zanakiem do następnego ograniczenia msz 50/60.

    Shrek


  • 48. Data: 2015-08-06 13:09:05
    Temat: Re: Drogówka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-06 12:07, (Tom N) wrote:
    > Shrek w
    > <news:mpva5p$5pd$1@node2.news.atman.pl>:
    >
    >
    >> Na podobnej zasadzie przy wjeżdzie na teren zabudowany trzeba zawsze
    >> zwolnić do 50, chyba że znak powiedzmy 80 jest na tym samym słupku (ale
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^
    >> nie będzie, bo znaczyłoby to że 80 jest na całym terenie zabudowanym).
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Zależy -- doczytasz? ;P

    Nie. Napiszesz?;)

    Shrek


  • 49. Data: 2015-08-06 13:30:35
    Temat: Re: Drogówka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-06 o 13:08, Shrek pisze:
    > On 2015-08-06 12:07, Liwiusz wrote:
    >
    >>> Czyli najpierw 80 potem zabudowany - no to masz 50/60;)
    >>
    >> Tak jest, ale to nie jest analogia do "80-50-80" na skrzyżowaniu.
    >
    > Jest - chodzi o to, że chcesz mieć 100 czy 120 przed zabudowanym i 80 po
    > znaku teren zabudowany.

    Nie rozumiem. Chcę mieć 120/100 przed i 50/60 po.

    > Teren między zabudowanym porównaj sobie ze
    > skrzyżowaniem.

    Ale co tu porównywać? Nie ma podstaw uznawać, że ograniczenie prędkości
    obowiązuje do "pierwszej linii skrzyżowania". Niwelowanie znaków na
    skrzyżowaniu ma na celu jasność istniejących ograniczeń - aby
    wjężdżający w drogę na skrzyżowaniu był informowany o ograniczeniach, a
    nie ma na celu tego, aby na skrzyżowaniach ludzie hamowali na 5 metrów.


    > Albo jeszcze prościej masz 70 przed znakiem teren zabudowany i chcesz
    > mieć 70 za znakiem. Dokładnie jak 70 przed i za skrzyżowaniem.

    Nic nie chcę. Pisz jaśniej.


    > I tu i tu traktując przepisy dosłownie na skrzyżowaniu do następnego
    > "ograniczenia" jak i za zanakiem do następnego ograniczenia msz 50/60.

    Fakt, że znaki obowiązują "do najbliższego skrzyżowania" oznacza, że
    skrzyżowanie jeszcze łapie się w znakowym ograniczeniu (tak samo jak
    obowiązywanie czegoś do piątku w piątek też obowiązuje).

    --
    Liwiusz


  • 50. Data: 2015-08-06 14:25:40
    Temat: Re: Drogówka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-06 13:30, Liwiusz wrote:

    >> Jest - chodzi o to, że chcesz mieć 100 czy 120 przed zabudowanym i 80 po
    >> znaku teren zabudowany.
    >
    > Nie rozumiem. Chcę mieć 120/100 przed i 50/60 po.

    Nie - chcesz mieć Eskę, ktróra się kończy w zabudowanym, a dalej 80.

    Shrek.


strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1