  • 1. Data: 2004-10-11 07:15:29
    Temat: Dowód rej. zatrzymany przez policje...
    Od: PARKER <adam@[NIESPAMUJ]usmotor.pl>

    Podczas kontroli drogowej policja przyczepiłą się do pieczątek z
    przeglądów rejestracyjnych - że były starego typu i cos im tam nie
    pasowało. Zabrali mnie na komende i tam dali do podpisania dokument że
    zatrzymują dowód rejestracyjny oraz byłem przesłuchany na okoliczność
    gdzie robiono przeglady techniczne. Minął już tydzień a nic sie nie
    dzieje.
    Policjant dyzurny powiedział że nie można jeździć samochodem ale on nie
    wie co bedzie dalej. W tej chili nie mam dowodu rejestracyjnego , nie
    mogę jeździć samochodem , za 2 tygodnie kończy się ubezpieczenie a ja
    nie wiem co robić dalej . Sprawa niby jest w toku... Czy policja ma
    prawo przetrzymywac ten dowód rejestracyjny i odmamawiac wydania
    jakiegos paierku dla wydziału komunikacji ? Czy ktoś miał podobny
    problem ?

  • 2. Data: 2004-10-11 08:02:55
    Temat: Re: Dowód rej. zatrzymany przez policje...
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/11/2004 9:15 AM, PARKER wrote:
> [...]
    > prawo przetrzymywac ten dowód rejestracyjny i odmamawiac wydania
    > jakiegos paierku dla wydziału komunikacji ? Czy ktoś miał podobny problem ?

    Zwykle policja daje tzw. dowód zastępczy - może coś jeszcze im sie nie
    podobało?

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-10-11 08:31:36
    Od: PARKER <adam@[NIESPAMUJ]usmotor.pl>

    > Zwykle policja daje tzw. dowód zastępczy - może coś jeszcze im sie nie
    > podobało?

    Ale ten przypadek jest jakiś inny ... Zazwyczaj przesyłają dowód
    spowrotem do wydziału komunikacji, robisz przegląd i z głowy .
    Ale oni sobie zatrzymali ten dowód do dochodzenia ...
    Adam

  • 4. Data: 2004-10-11 14:51:37
    Od: "Marcin" <n...@x...com>

    Użytkownik "PARKER" <adam@[NIESPAMUJ]usmotor.pl> napisał w wiadomości

    > Ale ten przypadek jest jakiś inny ... Zazwyczaj przesyłają dowód spowrotem
    > do wydziału komunikacji, robisz przegląd i z głowy .
    > Ale oni sobie zatrzymali ten dowód do dochodzenia ...

    bo zachodzi podejrzenie sfalszowania

  • 5. Data: 2004-10-11 18:34:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PARKER" <adam@[NIESPAMUJ]usmotor.pl> napisał w wiadomości

    Jeżeli dokument zatrzymano nie na podstawie PoRD, tylko kpk, a z tego co
    piszesz, to tak powinno być, to powinni Ci doręczyć postanowienie o uznaniu
    za dowód rzeczowy rzeczonego dokumentu. Postanowienie to stanowi podstawę do
    otrzymania wtórnika w Wydziale Komunikacji na równi z utratą dowodu
    rejestracyjnego w inny sposób. Zakładam, że samochód był sprawny.
    Postanowienie w tej sprawie należy uzyskać u prowadzącego postępowanie, choć
    powinien je tak, czy tak wysłać.

  • 6. Data: 2004-10-12 06:03:49
    Od: PARKER <adam@[NIESPAMUJ]usmotor.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > rejestracyjnego w inny sposób. Zakładam, że samochód był sprawny.
    > Postanowienie w tej sprawie należy uzyskać u prowadzącego postępowanie, choć

    Na razie nie wiem na jakiej podstawie mi zatrzymali bo nic sie nie
    dzieje . Czy jeśli byłoby to na podstawie PoRD to powinni od razu dac
    dokument uprawniający do poruszania sie po ulicach ?
    Samochód był sprawny a kontrola była rutynowa- nie złamałem żadnych
    przepisów.
    Adam

  • 7. Data: 2004-10-12 18:32:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Na razie nie wiem na jakiej podstawie mi zatrzymali bo nic sie nie
    > dzieje . Czy jeśli byłoby to na podstawie PoRD to powinni od razu dac
    > dokument uprawniający do poruszania sie po ulicach ?

    Jak to nie wiesz. Dostałeś pokwitowanie? Na nim jest napisane. Jak to małe w
    formacie coś koło A6 kolorowe z giloszem, to na podstawie PoRD. Jak duże w
    formacie A4 i tytule Spis i opis rzeczy, to na podstawie kpk.