  • 11. Data: 2008-01-08 14:11:17
    Temat: Re: Dostalem wezwanie do zaplaty
    Od: Karol Makowski <s...@B...org>

    On Mon, 07 Jan 2008 19:01:00 +0100, castrol wrote:
    > Witajcie
    >
    > Dostalem wezwanie do zaplaty od PKP, za jazde na bilecie ulgowym bez
    > uprawnienia, czyli de facto za jazde bez biletu.
    > Sprawa jest z 2001 roku i doskonale ja pamietam. W pociagu relacji
    > Gdynia - Warszawa, rewizor kontrolujacy bilety podwazyl autentycznosc
    > mojej legitymacji uprawniajacej do ulgi, wystawil wezwanie do zaplaty i
    > za pokwitowaniem zatrzymal legitymacje.

    Przecież to już dawno przedawnione jest.

    --
    spaceman

  • 12. Data: 2008-01-08 17:20:40
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Jak teraz udowodnic ze czlowiek nie jest wielbladem?

    Najprosciej byloby wystapic do sadu z powodztwem ustalajacym. Niestety
    byloby, bo skoro nie masz juz tych dokumentow to nic z tego nie bedzie.
    Ogolnie sytuacja jest patowa. Masz u nich dlug, ale oni nie moga Cie zmusic
    do zaplaty. Moga co najwyzej nabrudzic Ci w papierach (wpisac do KRD). Z
    drugiej strony Ty nie masz dokumentow potwierdzajacych, ze naliczenie oplaty
    dodatkowej bylo bezpodstawne, wiec nie mozesz udowodnic, ze dlug nie
    istnieje i kolo sie zamyka.

  • 13. Data: 2008-01-08 21:51:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Abu" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli nawet szkoła nie ma tej legitymacji to może potwierdzić, że byłeś
    > uczniem/studentem w tym okresie. I na tej podstawie uzasadnić
    > bezpodstawność roszczeń.

    Tylko po co? Roszczenie się przedawniło.

  • 14. Data: 2008-01-08 23:42:20
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    > Użytkownik "Abu" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko po co? Roszczenie się przedawniło.

    Głupie pytanie.
    Przedawnienie nie jest równoznaczne z magicznym zniknięciem zobowiązania i
    chyba autor wątku baaardzo wyraźnie napisał po co.

    pzdr,
    dkzzzzzzz.

  • 15. Data: 2008-01-08 23:54:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dekazzze" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Głupie pytanie.
    > Przedawnienie nie jest równoznaczne z magicznym zniknięciem zobowiązania
    > i chyba autor wątku baaardzo wyraźnie napisał po co.

    Czyli proponujesz mu udowodnić, ze nie jest jednak żółwiem :-) Przecież te
    wszystkie informacje przewoźnik powinien mieć. Nie zapominaj, że prawo do
    zniżki nie wynika z bycia uczniem, tylko z posiadania przy sobie
    odpowiedniej legitymacji. Jak chcesz teraz po latach dowieść, że ją miał,
    skoro przewoźnik najpewniej zgubił papiery? Jakby nie zgubił, to by się nie
    wygłupiał z oczywiście bezzasadnym roszczeniem.

  • 16. Data: 2008-01-09 00:03:27
    Od: "m5c" <m...@g...pl>

> [...]
    > skoro przewoźnik najpewniej zgubił papiery? Jakby nie zgubił, to by się
    > nie wygłupiał z oczywiście bezzasadnym roszczeniem.
    Chyba coś pomyliłeś, jest dokładnie odwrotnie. Prawo do zniżki wynika z
    bycia osobą uprawnioną, a legitymacja jest tylko jednym z wielu świadectw
    tego faktu.
    PKP rżnie głupa na zasadzie postraszymy a nuż zapłaci. Tak samo postępują
    firmy rewindykacyjne. W obu przypadkach najlepiej udawać nieżywego.

  • 17. Data: 2008-01-09 00:51:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m5c" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba coś pomyliłeś, jest dokładnie odwrotnie. Prawo do zniżki wynika z
    > bycia osobą uprawnioną, a legitymacja jest tylko jednym z wielu świadectw
    > tego faktu.

    Zajrzyj proszę do ustawy. Prawo wynika z posiadania legitymacji. A
    posiadanie legitymacji jest uzależnione od bycia uczniem / studentem.
    Przecież gdyby było inaczej, to wystarczyło by pokazać zaświadczenie z
    uczelni, a nie wystarczy.

    > PKP rżnie głupa na zasadzie postraszymy a nuż zapłaci. Tak samo postępują
    > firmy rewindykacyjne. W obu przypadkach najlepiej udawać nieżywego.

    Do czasu pozwu oczywiście.

  • 18. Data: 2008-01-09 01:22:25
    Od: "m5c" <m...@g...pl>

    > Zajrzyj proszę do ustawy. Prawo wynika z posiadania legitymacji. A

    Wybacz, ale nie wiedząc o jaką ustawę ci chodzi musiałbym zaglądał do
    wszystkich. Raczej poproszę o stosowny cytat.

    > posiadanie legitymacji jest uzależnione od bycia uczniem / studentem.
    > Przecież gdyby było inaczej, to wystarczyło by pokazać zaświadczenie z
    > uczelni, a nie wystarczy.

    Wystarczy.

    > Do czasu pozwu oczywiście.
    Jakiego pozwu? Oni mają tysiące takich spraw i nie będą szykować pozwu o
    taką marną sumę. Skąd wezmą do tego ludzi?

  • 19. Data: 2008-01-09 07:53:12
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 8 Sty, 18:20, "Heming" <h...@w...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > drugiej strony Ty nie masz dokumentow potwierdzajacych, ze naliczenie oplaty
    > dodatkowej bylo bezpodstawne, wiec nie mozesz udowodnic, ze dlug nie

    Wlasnie zdaje sobie z tego sprawe. Zastanawiam sie nad zaplata bazowa,
    czyli cos okolo 100 zl i nie placic odsetek.
    Na razie mam zamiar wejsc z nimi w korespondecje :) moze cos uda sie
    zalatwic :)

  • 20. Data: 2008-01-09 07:59:06
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 9 Sty, 01:51, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > posiadanie legitymacji jest uzależnione od bycia uczniem / studentem.
    > Przecież gdyby było inaczej, to wystarczyło by pokazać zaświadczenie z

    Wejde z nimi w korespondencje. Bo doskonale pamietam ze szkola
    potwierdzlaa prawdziwosc legitymacji, bo dostalem kopie pisma wysylana
    do PKP.
    Zobaczymy co z tego wyniknie. Innego sposobu nie mam raczej. Do szkoly
    za bardzo nie mam jak uderzyc, bo ciezko mi ja znalezc - po prostu nie
    pamietam jak sie nazywala nawet, byla to jakas szkola policealna z
    ktorej pozniej zrezygnowalem. Ehh, rzeczywiscie mocno patowa sytuacja.

    Zastanawiam sie tylko, dlaczego w tamtym czasie PKP przemilczalo cala
    sprawe i w ogole nie odpowiedzialo na moje odwolanie?