-
1. Data: 2017-11-21 12:55:21
Temat: Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Od: ń <ń@ń.ń>
List polecony ekonomiczny nadany w W-wie do W-wy, przed godz. 15-tą.
Tego amego dnia "przesyłka w transporcie".
Dopiero po tygodniu (7 dniach od nadania) "przekazano do doręczenia", nawet jeszcze
nie awizowali adresatowi, no przegięcie ich mać.
Kiedy i jak przysługuje nam reklamacja i odszkodowanie/zadoścuczynienie od Poczty
Polskiej za wadliwie (nieterminowo) wykonaną usługę?
-
2. Data: 2017-11-21 13:21:46
Temat: Re: Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2017-11-21 o 12:55, ń pisze:
> List polecony ekonomiczny nadany w W-wie do W-wy, przed godz. 15-tą.
> Tego amego dnia "przesyłka w transporcie".
> Dopiero po tygodniu (7 dniach od nadania) "przekazano do doręczenia", nawet jeszcze
nie awizowali adresatowi, no przegięcie ich mać.
> Kiedy i jak przysługuje nam reklamacja i odszkodowanie/zadoścuczynienie od Poczty
Polskiej za wadliwie (nieterminowo) wykonaną usługę?
>
Ile to było dni roboczych od następnego po nadaniu?
Deklarują (chyba nie zobowiązująco) 3 dni robocze.
https://www.poczta-polska.pl/biznes/korespondencja/l
isty-polecone/
-
3. Data: 2017-11-21 13:43:19
Temat: Re: Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2017-11-21 o 12:55, ń pisze:
> List polecony ekonomiczny nadany w W-wie do W-wy, przed godz. 15-tą.
> Tego amego dnia "przesyłka w transporcie".
> Dopiero po tygodniu (7 dniach od nadania) "przekazano do doręczenia", nawet jeszcze
nie awizowali adresatowi, no przegięcie ich mać.
> Kiedy i jak przysługuje nam reklamacja i odszkodowanie/zadoścuczynienie od Poczty
Polskiej za wadliwie (nieterminowo) wykonaną usługę?
48a ustawa prawo pocztowe.
--
Liwiusz
-
4. Data: 2017-11-21 14:11:25
Temat: Re: Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Od: ń <ń@ń.ń>
"1. Operator publiczny obowiązany jest doręczać przesyłki listowe przyjęte do
przemieszczenia i doręczenia w ramach powszechnej usługi pocztowej:
2) nie później niż w 6 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki niebędącej
przesyłką najszybszej kategorii.
2. W przypadku doręczenia przesyłki listowej w terminie późniejszym niż określony w
ust. 1, adresatowi lub nadawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi z tytułu
opóźnionego doręczenia przesyłki listowej.
3. Skargę wnosi się:
1) nie wcześniej niż:
b) 7 dnia od dnia nadania przesyłki listowej - w przypadku przesyłki listowej
niebędącej przesyłką najszybszej kategorii oraz
2) nie później niż po upływie 30 dni od dnia nadania przesyłki listowej."
To są dni kalendarzowe, czy robocze?
-----
> 48a ustawa prawo pocztowe.
-
5. Data: 2017-11-21 14:14:49
Temat: Re: Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2017-11-21 o 14:11, ń pisze:
> "1. Operator publiczny obowiązany jest doręczać przesyłki listowe przyjęte do
przemieszczenia i doręczenia w ramach powszechnej usługi pocztowej:
> 2) nie później niż w 6 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki niebędącej
przesyłką najszybszej kategorii.
> 2. W przypadku doręczenia przesyłki listowej w terminie późniejszym niż określony w
ust. 1, adresatowi lub nadawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi z tytułu
opóźnionego doręczenia przesyłki listowej.
> 3. Skargę wnosi się:
> 1) nie wcześniej niż:
> b) 7 dnia od dnia nadania przesyłki listowej - w przypadku przesyłki listowej
niebędącej przesyłką najszybszej kategorii oraz
> 2) nie później niż po upływie 30 dni od dnia nadania przesyłki listowej."
>
> To są dni kalendarzowe, czy robocze?
Ani to, ani to.
--
Liwiusz
-
6. Data: 2017-11-21 14:46:15
Temat: Re: Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Od: "rg" <n...@o...pl>
Tue, 21 Nov 2017 12:55:21 +0100, w <ov1466$iqa$1@node1.news.atman.pl>, ń
<ń@ń.ń> napisał(-a):
> List polecony ekonomiczny nadany w W-wie do W-wy, przed godz. 15-tą.
> Tego amego dnia "przesyłka w transporcie".
> Dopiero po tygodniu (7 dniach od nadania) "przekazano do doręczenia", nawet jeszcze
nie awizowali adresatowi, no przegięcie ich mać.
> Kiedy i jak przysługuje nam reklamacja i odszkodowanie/zadoścuczynienie od Poczty
Polskiej za wadliwie (nieterminowo) wykonaną usługę?
U mnie też ostatnio to normalne.
-
7. Data: 2017-11-21 14:56:06
Temat: Re: Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Tue, 21 Nov 2017 14:14:49 +0100, Liwiusz napisał(a):
> Ani to, ani to.
A twoja porada ni pies to ni wydra.
--
Jacek
I hate haters.
-
8. Data: 2017-11-21 14:59:24
Temat: Re: Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2017-11-21 o 14:56, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Tue, 21 Nov 2017 14:14:49 +0100, Liwiusz napisał(a):
>
>> Ani to, ani to.
>
> A twoja porada ni pies to ni wydra.
Grupa prawna to chyba nie miejsce na naukę czytania?
--
Liwiusz
-
9. Data: 2017-11-21 15:20:07
Temat: Re: Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Od: m <m...@g...com>
W dniu 21.11.2017 o 12:55, ń pisze:
> List polecony ekonomiczny nadany w W-wie do W-wy, przed godz. 15-tą.
> Tego amego dnia "przesyłka w transporcie".
> Dopiero po tygodniu (7 dniach od nadania) "przekazano do doręczenia", nawet jeszcze
nie awizowali adresatowi, no przegięcie ich mać.
> Kiedy i jak przysługuje nam reklamacja i odszkodowanie/zadoścuczynienie od Poczty
Polskiej za wadliwie (nieterminowo) wykonaną usługę?
>
Jeżeli nie zagubią, to nie przysługuje. Terminy którymi się posługują,
dotyczy 80% przesyłanych przesyłek. Czyli gdybyś znalazł wszystkich
nadających, uzyskał od nich dane z których wynika że nie 80% jest
dostarczane w terminie, ale powiedzmy 60%, namówił ich na pozew
zbiorowy, to wtedy MOŻE by się uzyskało jakieś odszkodowanie, z dużym
prawdopodobieństwem niższe niż koszt całej imprezy.
p. m.
-
10. Data: 2017-11-21 16:18:49
Temat: Re: Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ov1466$iqa$...@n...news.atman.pl...
>List polecony ekonomiczny nadany w W-wie do W-wy, przed godz. 15-tą.
>Tego amego dnia "przesyłka w transporcie".
>Dopiero po tygodniu (7 dniach od nadania) "przekazano do doręczenia",
>nawet jeszcze nie awizowali adresatowi, no przegięcie ich mać.
>Kiedy i jak przysługuje nam reklamacja i
>odszkodowanie/zadoścuczynienie od Poczty Polskiej za wadliwie
>(nieterminowo) wykonaną usługę?
Jak pan chce szybko, to trzeba wyslac priorytetem, a nie narzekac, ze
zwykly wolno idzie :-P
Musi byc gdzies poczekalnia na ekonomiczne, bo inaczej kto by kupil
priorytet :-P
J.