  • 1. Data: 2008-06-20 09:29:08
    Temat: Domena - problemy z odzyskanie
    Od: Wojtek Karolak <k...@b...net.pl>

    Witam,

    jestem reprezentantem stowarzyszenia zwyklego, ktore swego czasu
    zarejestrowalo domene. W zwiazku z tym, ze stowarzyszenie nie
    posiada osobowosci prawnej domene zarejestrowal na siebie jeden
    z czlonkow zalozycieli - czyli domena jest zarejstrowana na osobe
    fizyczna. Tutaj zaczynaja sie schody, gdyz osoba ta nie nalezy juz
    do stowarzyszenia i ma dosyc duze opory, zeby w/w domene oddac -
    wola czlonkow stowarzyszenia domena mialby byc przepisana na mnie,
    jako reprezentanta stowarzyszenia. Opory polegaja na tym, ze nie
    odpowiada na oficjalne maile z prosba o zalatwienie formalnosci
    z przepisaniem domeny. Doskonale zdaje sobie sprawe, ze w calej
    tej sprawie duza role graja emocje, ktore moga nie pozwolic na
    zalatwienie calej sprawy polubownie.
    Jestem w posiadaniu calej dokumentacji mailowej, ze domena byla
    rejestrowana DLA_STOWARZYSZENIA poprzez osobe, ktora postanowila
    uzyczyc swoich danych potrzebnych do rejestracji - czyli ewentualny
    dowod sadowy.
    Czy jestescie w stanie w podpowiedziec jakie kroki (przedsadowe) mozna
    podjac, zeby sprawe zalatwic polubownie ? Nie ukrywam, ze sad jest
    ostatecznoscia ale moze sa jakies przepisy, ktore pozwolilyby przepisac
    rzeczona domene bez oswiadczenia woli aktualnego dysponenta.
    Z tego co wiem - dowiadywalem sie u rejestratora domeny - nie ma
    mozliwosci zalatwienia w ten sposob sprawy. jednak rejestrator moze
    nie wiedziec o czyms o czym Wy wiecie :) Moze jest szansa na to, ze
    stowarzyszenie przestanie zyc w niepewnosci co do dalszych losow
    domeny, ktora w pewnym sensie jest znakiem towarowym i jest
    rozpoznawalna i kojarzona ze stowarzyszeniem.

    Z gory dziekuje za wszelkie rady, jesli pojawia sie jakies pytania
    postaram sie udzielic pelnej odpowiedzi.

    pozdrawiam
    Wojtek Karolak

  • 2. Data: 2008-06-20 15:06:20
    Temat: Re: Domena - problemy z odzyskanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2008, Wojtek Karolak wrote:

> [...]
    > fizyczna. Tutaj zaczynaja sie schody, gdyz osoba ta nie nalezy juz
    > do stowarzyszenia i ma dosyc duze opory, zeby w/w domene oddac

    Uwaga, piszę z głowy czyli z niczego.
    Powinno być w archiwach niniejszej grupy.
    Założenie, wysoce prawdopodobne wg opisu:
    - stowarzyszenie nie dysponuje prawną ochroną domeny (nazwy),
    znaczy nie jest to zarejestrowana/zastrzeżona nazwa ani
    znak towarowy

    Domena jest w tym momencie czymś w rodzaju numeru telefonu.
    Korzystający z domeny korzysta tak, jak z numeru telefonu.
    Pytanie: czy w razie jakby to był telefon, to widziałbyś
    możliwość "egzekucji" oddania numeru telefonu, którym ktoś
    dysponuje z tej okazji, że zarejestrował "na siebie"?

    pzdr, Gotfryd