  • 81. Data: 2009-12-23 08:52:33
    Temat: Re: Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatności kartą
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-23 09:50, GK pisze:

    > Nie, nie sądzi. Przychodzi na pocztę aby opłacić usługę poprzez
    > transakcję bezgotówkową. Poczta narzuca transakcję gotówkową, której to
    > klient sobie nie życzy.
    > Zmusza do czynności jakiej nie chcę wykonywać, bo ja NIE CHCIAŁEM
    > wypłacać pieniędzy.
    > Żadnej informacji nie było o prowizji.

    Jeżeli takiej nie było.
    Jeżeli była ale nie przeczytałeś lub nie zrozumiałeś - nie masz racji.

    --
    spp

  • 82. Data: 2009-12-23 08:56:26
    Od: GK <g...@g...pl>

    Mikołaj "Miki" Menke pisze:
    > Wszystko jest w porządku. Po prostu to działa tak, że wypłacasz
    > pieniądze w oddziale banku (tutaj Poczta Polska), po czym płacisz nimi.
    > A za wypłatę w oddziałach banków pobierana jest prowizja zgodnie z
    > regulaminem, który oczywiście czytałeś. ;-) A ci wszyscy, którzy biją
    > tutaj tak strasznie pianę, najwyraźniej nie rozumieją takiej prostej
    > rzeczy.

    Działać to i działa, ale skąd klient ma wiedzieć, że to poczta tak sobie
    wymyśliła? Ja przychodzę zapłacić za usługę czy towar transakcją
    bezgotówkową, poczta narzuca mi sposób w jaki rozporządzam moimi
    pieniędzmi nie informując o tym. Gdyby była informacja - to ok - ale w
    moim przypadku nikt mnie o tym nie poinformował.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 83. Data: 2009-12-23 09:17:33
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    GK napisał(a):

    > Nie, nie sądzi. Przychodzi na pocztę aby opłacić usługę poprzez
    > transakcję bezgotówkową.

    To bez sensu bo poczta nie przyjmuje platnosci kartowych. Wiec rownie
    dobrze moglby isc do mlyna i domagac sie chleba bo cos tam slyszal, ze
    chleb to mąka przecież... ;)

    j.

  • 84. Data: 2009-12-23 09:33:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 23 Dec 2009 09:50:25 +0100, GK napisał(a):

> [...]
    > klient sobie nie życzy.
    > Zmusza do czynności jakiej nie chcę wykonywać, bo ja NIE CHCIAŁEM

    Nie, ponieważ nikt Ci nic nie narzuca.
    Ja na pocztę akurat chodzę z monetami i banknotami. I nikt mi nic nie
    narzuca.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 85. Data: 2009-12-23 10:21:00
    Od: GK <g...@g...pl>

    Olgierd pisze:

    > Nie, ponieważ nikt Ci nic nie narzuca.
    > Ja na pocztę akurat chodzę z monetami i banknotami. I nikt mi nic nie
    > narzuca.

    Owszem, narzuca. Ja też zazwyczaj płacę pieniędzmi, ale zdażyło się
    zapłacić kartą i widząc na drzwiach nalepki kart, stwierdziłem, że skoro
    można zapłacić to zapłacę. Gdybym wiedział, że zedrą ze mnie dodatkową
    kasę to bym tego nie zrobił.
    Więc poczta narzuciła mi sposób rozliczenia się z nią jako wypłatę
    gotówki, której ja nie chciałem. Ja chciałem transakcji bezgotówkowej,
    która nie jest objęta prowizją. Informacji na 100% żadnej nie było o
    dodatkowych kosztach.

  • 86. Data: 2009-12-23 10:43:23
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-23 11:21, GK pisze:
    > .. ale zdażyło się
    > zapłacić kartą i widząc na drzwiach nalepki kart, stwierdziłem, że skoro
    > można zapłacić to zapłacę. Gdybym wiedział, że zedrą ze mnie dodatkową
    > kasę to bym tego nie zrobił.

    No właśnie - IMHO informacja powinna być.

    A te nalepki informują jedyne, że w danej placówce obsługuje się dany
    typ kart. Tak jak w sklepach (płatność bez prowizji) albo jak w obcych
    bankomatach lub oddziałach banku (z prowizją). I nic więcej nie znaczą. :(

    --
    spp

  • 87. Data: 2009-12-23 10:58:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 23 Dec 2009 11:21:00 +0100, GK napisał(a):

> [...]
    > zapłacić kartą i widząc na drzwiach nalepki kart, stwierdziłem, że skoro
    > można zapłacić to zapłacę. Gdybym wiedział, że zedrą ze mnie dodatkową

    Na bankomatach też masz informację, że ewentualnie pociągną prowizję? Czy
    jednak starasz się pamiętać który bankomat jest darmowy, a który
    prowizyjny?

> [...]
    > gotówki, której ja nie chciałem. Ja chciałem transakcji bezgotówkowej,
    > która nie jest objęta prowizją. Informacji na 100% żadnej nie było o

    U mnie jest. Ale na wszelki wypadek jeszcze się przejdę na pocztę,
    zobaczę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 88. Data: 2009-12-23 11:07:07
    Od: GK <g...@g...pl>

    Olgierd pisze:

    > Na bankomatach też masz informację, że ewentualnie pociągną prowizję? Czy
    > jednak starasz się pamiętać który bankomat jest darmowy, a który
    > prowizyjny?

    Nie wiem, zawsze wypłacam z bankomatu swojego banku WIEDZĄC, że
    wypłacając z innych zapłacę prowizję.

  • 89. Data: 2009-12-23 11:34:20
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem>

    > Nie, ponieważ nikt Ci nic nie narzuca.
    > Ja na pocztę akurat chodzę z monetami i banknotami. I nikt mi nic nie
    > narzuca.

    Po co Ci karta ?

  • 90. Data: 2009-12-23 13:41:19
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Bo to oznaczałoby drożej o 3% dla "normalnych" klientów.

    Tak samo jak w każdym innym sklepie akceptującym mieszane rodzaje płatności.

    > W szczególności "sklep", który potrzebuje *gótówki* na wypłaty
    > (przede wszystkim *nie* kompensowane wpłatami klientów, czyli
    > wszelkie emerytury) nie ma interesu, aby *komuś* płacić za
    > obsługę płatności.

    Jak poczta ma problem z wypłatami emerytur to niech wprowadzi prowizje od
    wypłat emerytur !!!

    > A "umowy sklepowe" na zapłatę kartą nie pozwalają na obciążanie
    > wygodnickich :| koniecznością opłacenia *ich* obsługi.

    Jakichś znowu "wygodnickich" ?! Normalna zapłata. Jeden płaci gotówką, drugi
    kartą. Oboje płacą za te same usługi pocztowe.

    > No to jakoś z tego wybrnęli.
    > Całkiem rozsądnie, IMVHO, niezależnie czy to się akurat komu
    > podoba czy nie :D

    Rozsądek jest pojęciem względnym. Klienci nie chcą płacić prowizji od
    realizowanych płatności.

    > A ja nie chcę kolejnej podwyżki o 3% :>

    Używasz w ogóle karty ?