  • 11. Data: 2013-11-10 15:52:52
    Temat: Re: Dobre serce a komornik.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:
    > I dlatego komornik działa tylko w granicach prawa

    zapomniales jednego słowa

    powinien działać w granicach prawa.

    bo jak działa komornik to już wiemy.

  • 12. Data: 2013-11-10 16:20:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > I dlatego komornik działa tylko w granicach prawa - nie przystawia lufy, tylko
    > zajmuje i licytuje. Nie rozumiem oburzenia.

    Zajmuje nawet towar/sprzęt, który nie jest własnością dłużnika.

  • 13. Data: 2013-11-10 17:04:18
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-10 15:52, witek pisze:

    > zapomniales jednego słowa
    >
    > powinien działać w granicach prawa.
    >
    > bo jak działa komornik to już wiemy.

    Czy nie wydaje się Wam, że czegokolwiek by tknąć, to po przyjrzeniu się
    okazuje się, że nasz "system" ("prawa", czy czegokolwiek) doskonale
    wszystko dezorganizuje i czyni bezsensownym?
    - Nie można podarować dziecku sąsiadów starego kompa, bo komornik
    zabierze a i US się dop...li.
    - Teściowa nie może podarować synowej kasy na operację, bo Vincent
    ukradnie 20%
    ... itd

    żyć, nie umierać

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 14. Data: 2013-11-10 20:05:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-10 16:20, qwerty pisze:

    > Zajmuje nawet towar/sprzęt, który nie jest własnością dłużnika.

    Oszem, prawo nakazuje zajmować wszystko, co jest we władaniu dłużnika, a
    nie tylko to, co dłużnik posiada na własność.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2013-11-10 20:05:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy istnieje jakiś sposób by to dziecko mogło używać mojego komputera
    > bez obawy, że któregoś ranka zabierze go komornik lub, że ktoś z nas
    > dostaną karę z US za niewykazane dochody (np. nieodpłatne użyczenie).
    > Komputer z monitorem wart jest może z 200 PLN.

    Ja widzę następujące rozwiązania:
    1) Jeśli dziecko ma ponad 13 lat, to zawierasz pisemną umowę darowizny na
    dziecko i dla hecy zgłaszasz darowiznę do Urzędu Skarbowego, zeby
    przywalili pieczątkę i później nie marudzili, żeś umowę fikcyjną po czasie
    sporządził.
    2) Niezależnie od wieku dziecka możesz zrobić umowę użyczenia jego
    rodzicom, ale tu też by pasowało jakoś zabezpeiczyć się przed zarzutem, że
    to fikcja. Może tu ktoś podpowie, jak, ale w ostateczności można iść do
    notariusza i za kilkadziesiąt złotych wykupić usługę poświadczenia daty i
    podpisu :-)

  • 16. Data: 2013-11-10 20:21:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie. Chodziło o odzyskanie długu.

    Nie zgodzę się z Tobą. Pomijając już nieetyczność tego postępowanie, za co
    komornik powinna ponieść karę dycyplinarną, to pozostaje kwestia przepisów
    kodeksu postępowania cywilnego i określonych tam zakazów egzekucyjnych -
    przykładowo art. 829 pkt. 2 - te kilka słoików, to nie jest ilość, jakiej
    nie mogli spożyć w ciągu miesiąca. I o ile rozumiem, że komornik nie jest
    doskonały i ma prawo się pomylić - a by to prostować są właśnie powództwa
    przeciwegzekucyjne. Ale w tym konkretnym wypadku w mojej ocenie działania
    komornika ewidentnie noszą znamiona czynu zabronionego z art. 231 kk,
    bowiem działą świadomie z premedytacją w celu pokrzywdzenia innej osoby.
    Jest funkcjonariuszem publicznym i przekracza świadomie uprawnienia (art.
    829 pkt. 2 kpc), z zamiarem wyrządzenia szkody. Szkody, bowiem z góry
    wiadomo, że z zaspokojeniem wierzyciela nie ma to nic wspólnego.

    Zastanawiam się róniewż, czy nie miałoby tu zastosowanie wyłączenie opisane
    w pkt. 6 cytowanego przepisu, czyli "(...) przedmioty codziennego użytku,
    które mogą być sprzedane tylko znacznie poniżej ich wartości, a dla
    dłużnika mają znaczną wartość użytkową." Ale chyba takie kilka słoików
    bardziej pasuje do pkt. 2.

  • 17. Data: 2013-11-10 20:57:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Oszem, prawo nakazuje zajmować wszystko, co jest we władaniu dłużnika, a
    > nie tylko to, co dłużnik posiada na własność.

    Tak musi być, bowiem skoro konieczna jest interwencja komornika, to
    najwyraźniej dłużnik dobrowolnie nie chce uregulować zobowiązań, zatem
    normalnym jest, że będzie rónież starał się udaremnić egzekucję.

  • 18. Data: 2013-11-10 21:15:15
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    w swietle tego, ze komornik zapierlil ogorki i konfitury
    a potem rowerek dzieciecy (mowili w TV)
    to "dobre serce" - no nie wiem ;)

  • 19. Data: 2013-11-10 21:16:26
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 10.11.2013 13:58, Liwiusz wrote:

    > Wytaczasz powództwo przeciwegzekucyjne.

    > Nie. Chodziło o odzyskanie długu.

    Tak, to moze ja ci zapierdole konfitury, zeby kogos innego zmotywowac do
    oddania dlugu?

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 20. Data: 2013-11-10 21:17:08
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 10.11.2013 14:22, Liwiusz wrote:

    > Z pewnością efektywniej.

    > I dlatego komornik działa tylko w granicach prawa - nie przystawia lufy,
    > tylko zajmuje i licytuje. Nie rozumiem oburzenia.

    Oburzenie jest za to, ze dluznik to osoba A, a konfitury byly osoby B.