    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dobre serce a komornik.
    Date: Sun, 10 Nov 2013 20:05:52 +0100

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:l5ntmn$i6k$1@mx1.internetia.pl...

    > Czy istnieje jakiś sposób by to dziecko mogło używać mojego komputera
    > bez obawy, że któregoś ranka zabierze go komornik lub, że ktoś z nas
    > dostaną karę z US za niewykazane dochody (np. nieodpłatne użyczenie).
    > Komputer z monitorem wart jest może z 200 PLN.

    Ja widzę następujące rozwiązania:
    1) Jeśli dziecko ma ponad 13 lat, to zawierasz pisemną umowę darowizny na
    dziecko i dla hecy zgłaszasz darowiznę do Urzędu Skarbowego, zeby
    przywalili pieczątkę i później nie marudzili, żeś umowę fikcyjną po czasie
    sporządził.
    2) Niezależnie od wieku dziecka możesz zrobić umowę użyczenia jego
    rodzicom, ale tu też by pasowało jakoś zabezpeiczyć się przed zarzutem, że
    to fikcja. Może tu ktoś podpowie, jak, ale w ostateczności można iść do
    notariusza i za kilkadziesiąt złotych wykupić usługę poświadczenia daty i
    podpisu :-)