  • Data: 2003-08-05 21:54:27
    Temat: Dlugi w sieci ERA i klopoty - PROSZE O POMOC...
    Od: "zwykly_facet" <z...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Od niemal roku mam klopoty z platnosciami w sieci ERA i w wyniku tego
    nazbierala sie dosc spora kwota - okolo 4000zl na dwoch, juz nieaktywnych
    numerach telefonow. Wiem, ze duzo, ale od pewnego czasu zaczalem to splacac,
    jednak tylko tyle, ile jestem w stanie - maksymalnie do 300zl miesiecznie,
    gdyz moje zarobki wynosza 800zl brutto, a wiec okolo 600zl na wyplate.
    Sprawa moich dlugow w tej sieci trafila juz do ich wewnetrznego dzialu,
    zajmujacego sie windykacja naleznosci, do ktorego skierowalem wniosek o
    rozlozenie dlugu na raty. Z uwagi na wysokosc zadluzenia, oraz moje zarobki
    wnioskowalem o rozlozenie tej kwoty na 18 rat, oni jednak przyznali mi tylko
    6 rat, z czego pierwsza rata na kazdym z dwoch numerow (to sa dwie odrebne
    sprawy i wysylalem dwa osobne pisma) wynosi ponad 500zl za kazdy. a nastepne
    raty ponad 300zl za kazdy numer, i to wszystko pod grozba natychmiastowego
    skierowania sprawy na droge sadowa. Chcialbym uniknac tej nieprzyjemnej
    procedury i dodatkowych kosztow oraz klopotow z tym zwiazanych, jednak nie
    wiem, w jaki sposob przekonac siec ERA, aby odstapila od tego zamiaru i czy
    wogole jestem w stanie to zrobic. W trakcie rozmowy telefonicznej z nimi
    uslyszalem tylko, ze wszystko mam napisane, a oni i tak na tym zarobia -
    mimo, ze place maksymalne kwoty, jakie obecnie jestem w stanie wplacac i
    prawdopodobnie wiecej, niz oni byliby w stanie sciagac z moich zarobkow
    przez komornika. Mam takze w banku umowe o kredyt odnawialny - na 3000zl,
    ktora na pewno zostalaby przedluzona, boje sie jednak, ze siec ERA poda mnie
    do rejestru dluznikow i bank nie przedluzy mi tej umowy, a wtedy bede mial
    naprawde powazne klopoty i noz na gardle. Jak sie bronic, jak przekonac siec
    ERA i jak sklonic ich do przystania na moje warunki? Mam zamiar wyslac im
    pismo z prosba o ponowne rozpatrzenie mojej sprawy i zaznaczyc, ze przesle
    im wkrotce zaswiadczenie o moich dochodach, gdyz na dzien dzisiejszy nie
    dysponuje takim, a czas dziala na moja niekorzysc. Z wyznaczonych przez nich
    rat wplacilem w ustalonym terminie (21.07.2003.) zaledwie jedna trzecia
    wymaganej kwoty, co i tak przekraczalo polowe moich dochodow - okolo 350zl.
    Co mam zrobic i co mi grozi dalej w opisanej sytuacji? Ile mam czasu i jak
    sie ratowac? I co z tym rejestrem dluznikow oraz umowa w banku, ktora mam od
    trzech lat i moge miec jeszcze przez kilka kolejnych? Bardzo prosze o
    wskazowki.

    Pozdrawiam
    zf.