  • 31. Data: 2006-08-27 10:54:54
    Temat: Re: Dlaczego? Seria KRUK
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    JAM napisał(a):
    > pogląd

    > Tylko po co taki dług uznawać ?

    Ale dług w banku chyba się nie przedawnia?

    --
    Kaja

  • 32. Data: 2006-08-27 11:09:41
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Kaja napisał(a) :
    > Ale dług w banku chyba się nie przedawnia?

    Tylko u mafii dług się nie przedawnia. Chociaż właściwie to jest
    to samo ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !!! Uwaga: nie pisz chwilowo na Onet, bo listy nie dochodzą !!!

  • 33. Data: 2006-08-27 11:44:51
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):
    > Witam

    > Tylko u mafii dług się nie przedawnia. Chociaż właściwie to jest to samo
    > ;-)

    Czyli mafia = firma windykacyjna ?
    Jak ktoś np. spłaca dług bankowy firmie windykacyjnej, to przedawnienie
    zostało przerwane, prawda?
    Chodzi mi o coś takiego: Ktoś przekroczył kwotę salda debetowego, nie
    wiedział o tym i nie wpłacił na drugi dzień tej kwoty do banku. Bank
    wypowiedział umowę. Naliczył odsetki i po jakimś czasie sprzedał dług
    firmie windykacyjnej.

    --
    Kaja

  • 34. Data: 2006-08-27 11:58:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.08.2006 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Tylko u mafii dług się nie przedawnia. Chociaż właściwie to jest
    > to samo ;-)

    Dług się nigdy nie przedawnia bo jest lub nie. Przedawnia się roszczenie.
    --
    Marcin

  • 35. Data: 2006-08-27 13:49:01
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Kaja napisał(a) :

    > Czyli mafia = firma windykacyjna ?

    Chodziło mi, że mafia = bank :-)

    > Jak ktoś np. spłaca dług bankowy firmie windykacyjnej, to przedawnienie
    > zostało przerwane, prawda?

    Tak.

> [...]
    > wiedział o tym i nie wpłacił na drugi dzień tej kwoty do banku. Bank
    > wypowiedział umowę. Naliczył odsetki i po jakimś czasie sprzedał dług

    Chyba w każdym banku podpisujesz umowę, że zezwalasz na
    wystwawienie tytułu egzekucyjnego do iluś lat po zakończeniu
    umowy. Tak więc nie wiem jak by tu liczyć termin przedawnienia.

  • 36. Data: 2006-08-27 14:20:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Neko napisał(a):
    > Eeeeee... Znam nie takie przypadki. Sady nie bawia
    > sie w detektywa (w detektywa bawil sie Rutkowski. :).
    > Trza samemu walczyc i podniesc zarzut
    > przedawnienia (jesli o to chodzi).

    a coś na temat?

    KG

  • 37. Data: 2006-08-27 14:22:24
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Nie "po co uznawać" tylko "dlaczego kruki i inne krzaki usiłują
    > podpuścić frajera, żeby dług uznał"...

    Bo są dwie odrębne instytucje: uznanie roszczenia i zrzeczenie się
    zarzutu przedawnienia.

    KG

  • 38. Data: 2006-08-27 15:12:01
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Chodziło mi, że mafia = bank :-)

    To zależy, czy bankowi nie przytrafi się jakaś np. parszywa kasjerka i
    nie nakradnie na niekorzyść klientów.

    > Chyba w każdym banku podpisujesz umowę, że zezwalasz na wystwawienie
    > tytułu egzekucyjnego do iluś lat po zakończeniu umowy. Tak więc nie wiem
    > jak by tu liczyć termin przedawnienia.

    Nic nie wiem, bo koleżanka w przypływie depresji powywalała już
    wszystkie papiery bankowe (umowę itd) i teraz sama nie wie co i jak, ale
    spłaca po parę zł firmie windykacyjnej (uzgodnione z tą firmą). Do tego
    wiszą jej jakieś odsetki na ponad 7000 zł w tej firmie windykacyjnej.
    Miała 2100 debetu (na który bank cofnął umowę), spłaciła już połowę tej
    firmie windykacyjnej, ale oni ją ciągle nękają, dzwonią i chcą tych 7000
    zł. Nie chcą napisać jej na piśmie skąd się wzięło te 7000 zł, jakie
    wierzytelności itp.

    --
    Kaja

  • 39. Data: 2006-08-28 07:36:31
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał

[...]

    ---

    Kolezanka daje sie zastraszyc, a oni sie tylko smieja.

    Neko

  • 40. Data: 2006-08-28 09:59:54
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Kolezanka daje sie zastraszyc, a oni sie tylko smieja.

    Wezwac na pismie do przedstawienia podstawy egzekucji wierzytelnosci w
    terminie 14 dni. Jak nie przedstawia, albo przedstawia falszywa, to do
    prokuratury, sprawa o oszustwo i tyle... I tylko pilnowac formulki "nie
    przyslaliscie mi zadnego dowodu, ze macie podstawe do egzekucji
    wierzytelnosci... macie potwierdzenie nadania/odbioru? nie? no to nie
    przyslaliscie." Ofkors jesli nie przyslali niczego poleconym. Bo jak
    przyslali, to moga usilowac sie wykrecic, ze "w tamtej kopercie bylo...".

    Pozdrawiam,

    Tiger