  • Data: 2007-01-08 20:00:15
    Temat: Data wpływu pisma na policję - pilne !!!
    Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie szanownych forumowiczów.

    To mój pierwszy post na tej grupie i bardzo proszę o udzielenie
    porady w ważnej dla mnie sprawie, z którą nie mogę sobie poradzić.
    Otóż skierowano przeciwko mnie prywatny akt oskarżenia. Pismo
    oskarżyciel złożył poprzez policję. Zdarzenie miało miejsce
    22.05.2005 natomiast pismo zostało zadekretowane w rejestrze policji z
    datą 23.05.2006 (jest data, numer w rejestrze i podpis przyjmującego
    policjanta). Z tego co się zorientowałem to sprawy z oskarżenia
    prywatnego przedawniają się z upływem roku.
    Rzecz jednak w tym że na akcie oskarżenia który otrzymałem z
    sądu oprócz wyżej wymienionej daty jest również pieczęć
    zastępcy komendanta policji z jego podpisem, datą 22.05.2006 i
    adnotacją "proszę udzielić odpowiedzi".
    W związku z tym na posiedzeniu pojednawczym, kiedy zwróciłem na
    to uwagę sędziemu ten wystosował pismo do policji o jednoznaczne
    ustalenie daty wpływu. Policja odpowiedziała w sposób mniej więcej
    taki, że pismo wpłynęło do zastępcy komendanta 22.05.2006 a
    zadekretowane zostało w dniu 23.05.2006. Na podstawie tego oraz w
    związku z nie przejawianiem chęci do jakiejkolwiek ugody
    oskarżyciela prywatnego sąd wyznaczył termin rozprawy głównej.
    Stąd moje pytania. Która data z punktu widzenia prawa jest ważna?
    Czy nie po to jest prowadzony rejestr wpływających pism na policji
    aby nie było możliwości mataczenia (mam uzasadnione podejżenia, że
    w tym wypadku taka sytuacja właśnie miała miejsce ale oczywiście
    nie jestem w stanie tego udowodnić)?

    Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
    MarYan