  • Data: 2005-05-13 07:53:44
    Temat: Darowizna
    Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Być może się powtórzę, za co z góry przepraszam, ale to co znalazłem na
    google jest troche chaotyczne i nie bardzo mogę się w tym wszystkim
    pozbierać ;)

    Mam taką sprawę. Brat chce mi dołożyć (pożyczyć) do mieszkania.

    Jaką kwotę mogę pożyczyć od niego, żeby nie płacić podatku?

    Czy jesli pożyczę kwotę nieopodatkowaną, muszę to również zgłaszać w US?

    Dzwoniłem do US i pani powiedziała mi, że mogę pożyczyć 2 x 9637 zł, ale w
    umowie pożyczki ma być napisane, że to jest na cele mieszkaniowe i że ma to
    być pożyczka nieoprocentowana, żeby nie płacić podatku od odsetek.

    Ja jednak wolę się upewnić i spytać na grupie, co by potem nie mieć
    problemów ;)

    Zatem skąd bierze się dwukrotność tej kwoty? Bo brzmi to dziwnie... Jeden
    brat - kwota podwójna ;)
    Dlaczego nie powiedziała mi, po prostu, że mogę pożyczyć 19274 zł, a
    powiedziała 2 x 9637? Czy ta dwukrotność bierze się z celu pożyczki (cel
    mieszkaniowy)?

    I jeszcze jedno pytanie. Jak powinna wyglądać umowa pożyczki i w jaki sposób
    dokonać transakcji (przelew, gotówka), aby było to wiarygodne? Czy będą
    sprawdzać wypłacalność brata, jeśli ma stały dochód (ok. 1100zł/mies) od
    ponad 6 lat?

    Jeśli można, to prosiłbym o jakieś umocowanie prawne (artykuł, paragraf, czy
    bóg wie co jeszcze;))

    Pozdrawiam
    /\/\\/\/