  • 1. Data: 2010-02-12 19:31:27
    Temat: Dane osobowe swiadka/poszkodowanego - czy da sie utajnic?
    Od: "Raf" <m...@g...pl>

    Hej

    Mam pytanie - czy swiadek lub poszkodowany ma prawo zazadac na
    policji/prokuraturze utajnienia swoich danych przed ewentualnym oskarzonym?

    Jesli tak, to jaki jest w takim przypadku tryb postepowania, podstawa prawna itd?
    Na jakim etapie sie takie zadanie stawia?

  • 2. Data: 2010-02-12 20:23:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Raf wrote:
> [...]
    >
    > Jesli tak, to jaki jest w takim przypadku tryb postepowania, podstawa prawna itd?
    > Na jakim etapie sie takie zadanie stawia?

    w praktyce?
    zapomnij.

    oskrażony jakoś musi się bronić przed kłamliwymi zeznaniami świadków.

    ewentualnie mozesz dostac status świadka incognito, ale i tak z zeznan
    bez problemu bedzie sie mozna domyslec kto to.
    Tylko, ze takiego statusu nigdy w praktyce nei dostaniesz, chyba, ze
    jestes jedynym zyjacym swiadkiem jakiejs masakry i widziales sprawcow.
    przy czym policja i tak nie ma kasy na twoja ochrone pozniej