  • 21. Data: 2006-03-01 16:13:48
    Temat: Re: Dane osobowe a bibliografia.
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *scream* wypowiedziała te
    słowa:

    > Sam kolor włosów nie, ale w połączeniu z innymi danymi i kolor włosów
    > stanie się daną osobową.

    Podaję zestaw danych osobowych: "Jan Kowalski. Blondyn."
    Uprzejmie proszę o podanie numeru PESEL i adresu zamieszkania.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: 502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 22. Data: 2006-03-01 19:11:42
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

> [...]
    >
    > Podaję zestaw danych osobowych: "Jan Kowalski. Blondyn."
    > Uprzejmie proszę o podanie numeru PESEL i adresu zamieszkania.

    Co do numerów PESEL: załóżmy, że mam środowisko testowe -- bazę
    danych, którą do testowania mojej aplikacji wypełniam poprawnymi
    numerami PESEL żyjących, rzeczywistych osób. Czy tutaj też jest
    tak, jak w przypadku bibliografii?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 23. Data: 2006-03-01 19:59:57
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 01 Mar 2006 17:10:03 +0100, Olgierd napisał(a):

    > Ciekawy pogląd.

    Proszę:

    http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/973/j/pl/

    Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie
    danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.), za dane
    osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub
    możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Osobą możliwą do
    zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio
    lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny
    albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy
    fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne
    (art. 6 ust. 2 ustawy). Stosownie do ust. 3 powołanego przepisu, informacji
    nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli
    wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu i działań. Danymi osobowymi będą
    zatem zarówno takie dane, które pozwalają na określenie tożsamości
    konkretnej osoby, jak i takie, które nie pozwalają na jej natychmiastową
    identyfikację, ale są, przy pewnym nakładzie kosztów, czasu i działań,
    wystarczające do jej ustalenia. Daną osobową będzie taka informacja, która
    pozwala na ustalenie tożsamości danej osoby, bez nadzwyczajnego wysiłku i
    nakładów, zwłaszcza przy wykorzystaniu łatwo osiągalnych i powszechnie
    dostępnych źródeł. Poza zakresem przedmiotowej definicji znajdzie się zatem
    taka informacja, na podstawie której identyfikacja osoby wymagać będzie
    nieracjonalnych, nieproporcjonalnie dużych nakładów kosztów, czasu lub
    działań. (...)

    - - -

    Czy znając moje imię i nazwisko, byłbyś w stanie jednoznacznie mnie
    zidentyfikować? Oczywiście NIE. Więc samo imię i nazwisko nie stanowi
    danych osobowych.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 24. Data: 2006-03-01 20:00:57
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 01 Mar 2006 17:13:48 +0100, Olgierd napisał(a):

    > Podaję zestaw danych osobowych: "Jan Kowalski. Blondyn."
    > Uprzejmie proszę o podanie numeru PESEL i adresu zamieszkania.

    Nudny jesteś człowieku. Poczytaj sobie ustawę, a potem dopiero zabieraj
    głos.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 25. Data: 2006-03-01 20:01:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 01 Mar 2006 20:11:42 +0100, Piotr Dembiński napisał(a):

> [...]
    > danych, którą do testowania mojej aplikacji wypełniam poprawnymi
    > numerami PESEL żyjących, rzeczywistych osób. Czy tutaj też jest

    (...) Przykładem pojedynczej informacji stanowiącej daną osobową jest
    natomiast numer PESEL, który zgodnie z art. 31a ust. 1 ustawy z dnia 10
    kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t. j. Dz. U.
    z 2001 r. Nr 87, poz. 960 ze zm.) jest 11-cyfrowym, stałym symbolem
    numerycznym, jednoznacznie identyfikującym osobę fizyczną, w którym sześć
    pierwszych cyfr oznacza datę urodzenia (rok, miesiąc, dzień), kolejne
    cztery - liczbę porządkową i płeć osoby, a ostatnia jest cyfrą kontrolną
    służącą do komputerowej kontroli poprawności nadanego numeru ewidencyjnego.
    Można więc stwierdzić, że numer PESEL ex definitione stanowi daną osobową,
    a jej przetwarzanie podlega wszelkim rygorom przewidzianym w ustawie o
    ochronie danych osobowych. (...)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 26. Data: 2006-03-01 21:51:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > Czy znając moje imię i nazwisko, byłbyś w stanie jednoznacznie mnie
    > zidentyfikować? Oczywiście NIE. Więc samo imię i nazwisko nie stanowi

    I tak i nie tak. Jednak podobnie jak nie mogę wskazać osoby poprzez
    nazwanie jej "Janem Kowalskim" i nie mogę jej wskazać poprzez nazwanie
    jej "Jan Kowalski. Blondyn". Ale już "Kasia Kowalska" jakoś tam
    człowieka identyfikuje, przynajmniej ja potrafię się domyśleć o kogo
    chodzi.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: 502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 27. Data: 2006-03-01 21:52:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > osobową, a jej przetwarzanie podlega wszelkim rygorom przewidzianym w
    > ustawie o ochronie danych osobowych. (...)

    Podam Ci mój PESEL - czy na jego podstawie będziesz w stanie powiedzieć
    o mnie cokolwiek więcej niż datę urodzenia oraz płeć? Czy więcej mówi o
    człowieku imię i nazwisko nawet tak nieznaczące jak "Kasia Kowalska"
    czy np. 731010012345?

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: 502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 28. Data: 2006-03-01 21:53:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *scream* wypowiedziała te
    słowa:

    > Nudny jesteś człowieku. Poczytaj sobie ustawę, a potem dopiero
    > zabieraj głos.

    No właśnie, poczytaj ustawę, możesz też poczytać stronę GIODO - ale ze
    zrozumieniem.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: 502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 29. Data: 2006-03-01 22:20:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 01 Mar 2006 22:51:03 +0100, Olgierd napisał(a):

> [...]
    > jej "Jan Kowalski. Blondyn". Ale już "Kasia Kowalska" jakoś tam
    > człowieka identyfikuje, przynajmniej ja potrafię się domyśleć o kogo

    Świetnie, bo akurat znam jedną Kasię Kowalską :)) (ale nie tą artystkę)
    Skąd więc miałbyś wiedzieć, czy chodzi o tą, którą ja znam, czy o tą znaną?
    :) Co innego jednak gdyby powiedzieć przykładowo "Kasia Kowalska,
    blondynka, ma pieprzyk pod prawym okiem, mieszka na warszawskiej Pradze w
    okolicach Targowej" - to już są jakieś dane osobowe (nawet ten pieprzyk
    jest daną osobową).

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 30. Data: 2006-03-01 22:21:25
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 01 Mar 2006 22:52:57 +0100, Olgierd napisał(a):

    > Podam Ci mój PESEL - czy na jego podstawie będziesz w stanie powiedzieć
    > o mnie cokolwiek więcej niż datę urodzenia oraz płeć?

    Nie, ale będe w stanie Cie jednoznacznie zidentyfikować, bo tylko Ty jeden
    masz ten konkretny numer PESEL.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl