  • 21. Data: 2007-11-21 18:55:58
    Temat: Re: DG a oprogramowanie "domowe"
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> writes:

    > Mam zarejestrowaną działalność gospodarczą, którą prowadzę w domu.
    > Chciałbym kupić "MS Office dla użytkowników domowych" na 3
    > stanowiska - którego jednak nie zamierzam używać komercyjnie.
    > Jednak czy w razie czego takie tłumaczenie przejdzie?

    Możesz założyć jedno konto dla zastosowań domowych, a jedno dla
    komercyjnych. Wtedy na koncie dla zastosowań komercyjnych wyłączasz
    dostęp do Office.

  • 22. Data: 2007-11-21 20:37:01
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Firmy go używające. W szczególności firmy handlowe.

    Viewer MS daje za darmo, więc każdy cennik w excelu czy dokument w BIPie
    przeczytasz bez płatnego Office

  • 23. Data: 2007-11-21 20:44:24
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "William" <n...@m...mnie.pl> writes:

    > Viewer MS daje za darmo, więc każdy cennik w excelu czy dokument
    > w BIPie przeczytasz bez płatnego Office

    Zdaje się, że arkusze kalkulacyjne publikowane w BIPach mogą być
    w ODF, ale nie w XLS.

  • 24. Data: 2007-11-21 20:45:24
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Viewer MS daje za darmo, więc każdy cennik w excelu czy dokument w BIPie
    > przeczytasz bez płatnego Office

    Chodziło mi raczej o wymianę dokumentów pomiędzy firmami (łańcuch firm
    handlowych w dowolnej branży, od dystrybutora europejskiego, aż po
    sklepik w Zadupiu Dolnym), a także wymianę dokumentów pomiędzy
    pracownikami firm.

    Widziałem firmy z kilku różnych branż i owszem, większość by sobie
    poradziła bez MsOffice, ale efektywniej pracuje się jednak właśnie na
    tym pakiecie.

    A efektywność przekłada się na większe zyski - tymczasem koszt licencji
    na MsOffice odpracuje się w ciągu kilku godzin/dni/tygodni/miesięcy -
    zależnie od wielkości i obrotów firmy.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 25. Data: 2007-11-21 20:47:22
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Zdaje się, że arkusze kalkulacyjne publikowane w BIPach mogą być
    > w ODF, ale nie w XLS.

    Co jest chore - ODF to dość nowy format podczas, gdy XLS jest używany od
    wielu lat (to już tak nawet pomijając różnicę w jakości).

    A wszystko tylko ze względu na koszty licencji...

  • 26. Data: 2007-11-21 20:58:39
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 21:47:22 +0100, Any User napisał(a):

    > Co jest chore - ODF to dość nowy format podczas, gdy XLS jest używany od
    > wielu lat (to już tak nawet pomijając różnicę w jakości).

    Ja tam nie wiem jaki teraz jest obowiązujący format jeśli chodzi o
    Excella, ale zauważyłem, że kilku nadgorliwców zaczęło mi przysyłać
    teksty w formacie .docx.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 27. Data: 2007-11-21 20:59:53
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 21:45:24 +0100, Any User napisał(a):

    > A efektywność przekłada się na większe zyski - tymczasem koszt licencji
    > na MsOffice odpracuje się w ciągu kilku godzin/dni/tygodni/miesięcy -
    > zależnie od wielkości i obrotów firmy.

    Jasne, weź jednak pod uwagę ryzyko związane z wyciekiem danych, z
    koniecznością sześć razy większego nacisku na zabezpieczenie danych.
    MSO ma ten niefart, że różne dziwne dane lubią się przyklejać do plików,
    że czasem coś działa nie tak.

  • 28. Data: 2007-11-21 21:45:13
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Any User <u...@a...pl> writes:

    [ciap]

    > Co jest chore - ODF to dość nowy format podczas, gdy XLS jest
    > używany od wielu lat (to już tak nawet pomijając różnicę w jakości).

    Zdaje się, że do czasu OpenXML XLS to był po prostu binarny zapis
    obiektu arkusza, z wszystkimi tego konsekwencjami. Czyli sam format
    zmieniał się razem z samym programem komputerowym, z wersji na wersję.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 29. Data: 2007-11-21 21:46:14
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@o...com> writes:

    > Ja tam nie wiem jaki teraz jest obowiązujący format jeśli chodzi o
    > Excella, ale zauważyłem, że kilku nadgorliwców zaczęło mi przysyłać
    > teksty w formacie .docx.

    Niom. Podobno teraz Microsoft lobbuje za przyjęciem OpenXML jako
    Polskiej Normy :)

  • 30. Data: 2007-11-21 21:54:31
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Zdaje się, że do czasu OpenXML XLS to był po prostu binarny zapis
    > obiektu arkusza, z wszystkimi tego konsekwencjami. Czyli sam format
    > zmieniał się razem z samym programem komputerowym, z wersji na wersję.

    I tak, i nie.

    Format XLS to jeden z formatów opartych na OLE2, czyli na takim systemie
    plików podobnym do FAT, zawartym w pliku. A dopiero wewnątrz plików XLS,
    DOC i innych, są pliki reprezentujące poszczególne elementy.

    XLS jako całość, działa od Excela 5.0 do 2003 (czyli 11.0) jako natywny
    format, a obsługiwany jest też przez 2007 (czyli 12.0).

    Wnętrze XLS natomiast istotnie składa się z plików, z których niektóre
    są binarnym zapisem pewnych obiektów. Natomiast arkusz jako całość
    absolutnie nie jest odwzorowany bezpośrednio.