-
1. Data: 2005-03-03 12:35:37
Temat: Czyzby poczatek konca slawetnych 0-700...?
Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>
http://info.onet.pl/1062508,11,item.html
A.
-
2. Data: 2005-03-03 13:03:21
Temat: Re: Czyzby poczatek konca slawetnych 0-700...?
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Ali Gator" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
news:d070bf$29j$1@opal.futuro.pl...
Myślę, że nie. Tylko TP SA będzie teraz cennik doręczać wraz z rachunkiem.
-
3. Data: 2005-03-03 17:17:48
Temat: Re: Czyzby poczatek konca slawetnych 0-700...?
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Robert Tomasik napisał(a):
> Myślę, że nie. Tylko TP SA będzie teraz cennik doręczać wraz z rachunkiem.
>
Szwarc to widzę. Na razie nie jest w stanie doręczyć cennika o ostatniej
podwyżce :-P
M.
-
4. Data: 2005-03-03 23:04:03
Temat: Re: Czyzby poczatek konca slawetnych 0-700...?
Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>
Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci
news:d0726s$18o$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Mysle, ze nie. Tylko TP SA bedzie teraz cennik doreczac wraz z rachunkiem.
To i tak nie rozwiaze podstawowej kwestii: czy tpsa ma prawo wtracac sie
pomiedzy uslugowace 0-700 i ich klientow. To troche tak, jakby moj provider
domagal sie oplat za internetowe uslugi home banking z ktorych korzystam.
A.
-
5. Data: 2005-03-03 23:18:58
Temat: Re: Czyzby poczatek konca slawetnych 0-700...?
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Ali Gator" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
news:d08559$hvg$1@opal.futuro.pl...
W tym, co piszesz jest wiele racji. Ale to nie ta kwestia była krytyczna w
wypadku omawianego wyroku.
-
6. Data: 2005-03-04 10:16:31
Temat: Re: Czyzby poczatek konca slawetnych 0-700...?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 4 Mar 2005 00:04:03 +0100, Ali Gator napisał(a):
> To i tak nie rozwiaze podstawowej kwestii: czy tpsa ma prawo wtracac sie
> pomiedzy uslugowace 0-700 i ich klientow. To troche tak, jakby moj provider
> domagal sie oplat za internetowe uslugi home banking z ktorych korzystam.
>
A twój provider kasuje połowę opłaty za prowadzenie konta w banku i ułatwia
włamanie się na twoje konto??
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu
z Twojego komputera i vice-versa
-
7. Data: 2005-03-04 13:56:34
Temat: Re: Czyzby poczatek konca slawetnych 0-700...?
Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>
Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
news:e57fv9eko807$.dlg@lepper.institute.com...
> A twój provider kasuje połowę opłaty za prowadzenie konta w banku i
ułatwia
> włamanie się na twoje konto??
A jakie ma to znaczenie? Nawet gdyby dogadal sie z moim bankiem w sprawie
jakichs oplat, nadal nie bylby strona w naszych interesach.
Tpsa moze sobie wystawiac rachunki dla firm 0-700, bo to z nimi podpisywala
umowy o takie uslugi, ale nie dla ich klientow.
Dalsza kwestia to waznosc umowy na takie uslugi. Czy samo wykrecenie takiego
czy innego numeru telefonu jest wiazaca umowa z wlascicielem numeru?
A.
-
8. Data: 2005-03-04 15:08:49
Temat: Re: Czyzby poczatek konca slawetnych 0-700...?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 4 Mar 2005 14:56:34 +0100, Ali Gator napisał(a):
> A jakie ma to znaczenie? Nawet gdyby dogadal sie z moim bankiem w sprawie
> jakichs oplat, nadal nie bylby strona w naszych interesach.
Ma takie znaczenie, iż bank jest odpowiedzialny za zabezpieczenie Twoich
pieniędzy - jeżeli jemu ukradną, to jest jego odpowiedzialność, że źle
zabezpieczył.
Tak samo TPSA jest odpowiedzialna, za należyte zabezpieczenie linii
telefonicznych. Jeżeli tam się włamią i nabiją rachunek to TPSA jest
odpowiedzialna. I z tym bywa poważny problem.
To jest tylko przykład jednego problemu. Wcale nie jedynego.
Bank informuje klientów jak mają się zabezpieczać przed niepowołanym
dostępem do konta bankowego. TPSA nie bardzo, zaczęła to robić dopiero po
pierwszych wyrokach. Utrudniała wręcz dostęp do jednego z lepszych
zabezpieczeń w postaci blokady połączeń, pobierając za nie opłatę, dokąd
nie została zmuszona prawem do zaprzestania tej praktyki.
Jeżeli operator linii 0-700 cię oszuka, podając np. zaniżoną kwotę opłaty
(wiesz, że przy każdej informacji o linii o podwyższonej opłacie jest
obowiązek podawania operatora usługi i opłaty?) to często jest tak, iż
operator nie otrzyma ani grosza za usługi (na podstawie umów między nim a
TPSA, które przewidują wstrzymanie przekazania pieniążków jeżeli jest zbyt
dużo reklamacji/skarg), natomiast sama matka najwyższych cen sobie
skwapliwie opłaty ściągnie z biednych użyszkodników?
Wciąż nie widzisz różnic?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu
z Twojego komputera i vice-versa
-
9. Data: 2005-03-05 09:46:55
Temat: Re: Czyzby poczatek konca slawetnych 0-700...?
Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>
Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
news:woo43n7fm9ar$.dlg@lepper.institute.com...
> Jeżeli operator linii 0-700 cię oszuka, podając np. zaniżoną kwotę opłaty
> (wiesz, że przy każdej informacji o linii o podwyższonej opłacie jest
> obowiązek podawania operatora usługi i opłaty?)
To nadal nie dotyka istoty problemu.
Przypuscmy ze prowadzisz dzialalnosc polegajaca na tym samym co 0-700, tyle
ze mowisz o pogodzie i nie przez telefon, ale przez wlasny domofon.
Przypuscmy ze przychodze odwiedzic znajomych mieszkajacych w tym samym domu
co ty, ale wciskam przez pomylke guzik z twoim nr-em mieszkania. Po
wysluchaniu 2 zdan n/t zachmurzenia odchodze.
Po kilku dniach otrzymuje wezwanie do zaplaty za usluge, wraz z zalcznikami
z ktorych jasno wynika, ze za kazde slowo o pogodzie liczysz sobie $100.
Siec kamer i mikrofonow zainstalowanych przy domofonie nie pozostawia
zadnych watpliwosci co do mojej tozsamosci i tego, ze korzystalem z uslugi.
Zeby analogia byla bardziej scisla, rachunek wystawia mi twoja spoldzielnia
mieszkaniowa.
Pomijam kwestie uzyskania adresu klienta, chodzi o sama metode dzialania.
A.
-
10. Data: 2005-03-05 13:40:04
Temat: Re: Czyzby poczatek konca slawetnych 0-700...?
Od: poreba <d...@p...com>
"Ali Gator" <a...@p...fm> popełnił 05 mar 2005 na
pl.soc.prawo utwór news:d0bv8r$tv5$1@opal.futuro.pl:
> Pomijam kwestie uzyskania adresu klienta, chodzi o sama metode
> dzialania.
To do dopełnienia analogii dodaj przy guziku
(w innym kolorze i kształcie od innych) domofonu na wizytowce
(czerwonej) informację o konieczności poniesienia opłaty.
Ja mogę ze swej strony dodać analogię odpowiedzialności
hydraulika/elektryka/zduna/użytkownika za popełniane błedy.
Tak, Premium-Rate są PROBLEMEM, nie leży on jednak w tym, o czym piszesz.
--
pozdro
poreba