  • 1. Data: 2006-10-23 12:33:41
    Temat: Czynsz z 2 dni mieszkania
    Od: "manpowered" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    29 wrzesnia dostalem klucze do nowego mieszkania MTBS-u. Dostalem
    pismo ze mam zaplacic czynsz za caly wrzesien pomimo ze klucze
    dostalem na 2 dni pzred koncem miesiaca. Czy MTBS mial prawo
    naliczyc mi caly czynsz ?? Jesli nie to w jaki sposób powinienem
    sie tlumaczyc w MTBSie nie chcac placic calej kwoty czynszu ??.
    Jedynie centralne ogrzewanie naliczono za 2 dni

    dziekuje z góry i pozdrawiam

    Krzysiek

  • 2. Data: 2006-10-23 12:36:26
    Temat: Re: Czynsz z 2 dni mieszkania
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 23 paź o godzinie 14:33, na pl.soc.prawo, manpowered napisał(a):

    > Jesli nie to w jaki sposób powinienem sie tlumaczyc w MTBSie nie
    > chcac placic calej kwoty czynszu ??.

    A to Ty się musisz tłumaczyć?
    Postawili to mieszkanie do korzystania od 01-09 czy dopiero od 28-09?

    --
    Herbi
    23-10-2006 14:36:25

  • 3. Data: 2006-10-23 13:07:40
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "manpowered" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    .com...
[...]

    Czynsz powinien byc proporcjonalny do ilosci dni w miesiacu.
    Skladniki stale czynszu wyliczaja za caly miesiac, po czym mnoza przez 2/30
    czy 2/31.
    Rzeczy platne "z licznika" dopisuja, wg zuzycia.

  • 4. Data: 2006-10-23 16:43:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "manpowered" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    .com...

    A co jest w umowie? I czy czasem placony na koniec wrzesnia czynsz nie jest
    platnym z góry czynszem za pazdziernik?

  • 5. Data: 2006-10-24 06:47:12
    Od: "manpowered" <m...@p...onet.pl>

    Herbi napisał(a):

    > A to Ty się musisz tłumaczyć?
    > Postawili to mieszkanie do korzystania od 01-09 czy dopiero od 28-09?

    klucze mozna bylo odebrać dopiero 29 wrzesnia i wczesniej nie mozna
    było bo sie pytałem. 29 było uroczyste wręczenie kluczy pzrez
    prezydenta miasta.

    W umowie najmu nie było wzmianki o tym czy czynsz bedzie naliczany za
    cały wrzesien czy tylko za 2 dni

    dostałem informacje że płatności za wrzesnien to cały czynsz i
    centralne ogrzewanie za 2 dni (podano kwoty) i na tym samym papierze od
    razu kwota którą mam zapłacić za październik czyli ten sam czynsz
    i centralne ogrzewanie za cały miesiąc

    Na logike wydaje sie że mam racje ale jakich argumentów mam użyć
    aby być w zgodzie z prawem a nie ze zdrowym rozsądkiem bo jak wiadomo
    sprawy urzędowe czasem wcale sie nim nie rządzą

    dziekuje i pozdrawiam

    Krzysiek

  • 6. Data: 2006-10-24 06:51:12
    Od: "manpowered" <m...@p...onet.pl>

    witek napisał(a):

    > Czynsz powinien byc proporcjonalny do ilosci dni w miesiacu.

    Powinien czyli wcale nie musi ??? czy tak mam to rozumieć ???

    > Skladniki stale czynszu wyliczaja za caly miesiac, po czym mnoza przez 2/30
    > czy 2/31.

    Czy to jest tylko dobra praktyka czy jest to gdzieś zapisane w prawie
    ?? Nie wiem jakiej argumentacji mam użyć rozmawiając w mtbsie na ten
    temat bo pzrecież nie powiem im że "wydaje mi się że sprawiedliwym
    bedzie naliczanie czynszu tylko za dni które mieszkałem a nie za
    wczesniejesze" bo to bedzie tylko moje zdanie a ich może być inne

    Krzysiek