  • 1. Data: 2007-05-24 07:18:33
    Temat: Czym grożą długi w ZUS-ie jeżeli nie ma możliwości spłacenia ?
    Od: "WaldekWytnij@wytnij op.pl" <n...@o...pl>

    Jak w temacie.Dług jest dość duży,dłużnik nie ma możliwości spłaty.W zasadzie
    jest bankrutem.Nie posiada żadnych ruchomości oraz nieruchomości,dorabia "na
    czarno" jakieś grosze.

    Pozdrawiam JK

  • 2. Data: 2007-05-24 08:11:59
    Od: "onanizm" <q...@w...com>

    Użytkownik "WaldekWytnij@wytnij op.pl" <n...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:79e6.0000005a.46553c49@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > zasadzie
    > jest bankrutem.Nie posiada żadnych ruchomości oraz nieruchomości,dorabia

    Coś mi po głowie chodzi kara śmierci. A tak na poważnie to sądzę że urzędasy
    chętnie sprzedadzą twoje zwłoki do jakiegoś zakładu medycznego jeszcze za
    życia:) Twojego oczywiście i zakładu też.

  • 3. Data: 2007-05-24 08:59:49
    Od: stern <s...@n...to>

    WaldekWytnij@wytnij op.pl napisał(a):
    > Jak w temacie.Dług jest dość duży,dłużnik nie ma możliwości spłaty.W zasadzie
    > jest bankrutem.Nie posiada żadnych ruchomości oraz nieruchomości,dorabia "na
    > czarno" jakieś grosze.

    a nie moze napisać wniosku o umorzenie ?

  • 4. Data: 2007-05-24 12:20:31
    Od: "kenowyt#@ok.op.pl" <n...@o...pl>

    > Coś mi po głowie chodzi kara śmierci. A tak na poważnie to sądzę że urzędasy
    > chętnie sprzedadzą twoje zwłoki do jakiegoś zakładu medycznego jeszcze za
    > życia:) Twojego oczywiście i zakładu też.

    Wymowna odpowiedz :)

  • 5. Data: 2007-05-24 17:38:51
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > a nie moze napisać wniosku o umorzenie ?
    A po co. Ostatnio orzecznik stwierdził ze ślepy może pracować nawlekając igły.
    Facet bez nogi może być tragarzem. Czy napisze czy nie napisze emerytury nie
    będzie miał. Tak jak Ty, ja i cała reszta. Tomek

  • 6. Data: 2007-05-24 23:25:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik WaldekWytnij@wytnij op.pl napisał:
    > Jak w temacie.Dług jest dość duży,dłużnik nie ma możliwości spłaty.W zasadzie
    > jest bankrutem.Nie posiada żadnych ruchomości oraz nieruchomości,dorabia "na
    > czarno" jakieś grosze.

    Niczym.

    Za 10 lat się przedawnią.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 7. Data: 2007-05-25 05:42:13
    Od: "esos" <e...@o...pl>

    > Niczym.
    >
    > Za 10 lat się przedawnią.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    gdzie znajde podstawe prawna takiego przedawnienia?
    kolega w zwiazku z wypadkiem (wyladowal na wozku - dlugi koszmar ciagnacy
    sie latami) nie mial pozamykanych spraw w skarbowce / zusie / miejskim itp.
    na chwile obecna zostal mu tylko zus, ktory usilnie stara sie zmusic go do
    sprzedazy nawet i wozka, byle tylko odzyskac kilka tys zl.
    pzdrf
    esos

  • 8. Data: 2007-05-25 16:59:00
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    esos napisał(a):

    > gdzie znajde podstawe prawna takiego przedawnienia?

    Art.125 kc. Ale jak zostanie złożony wniosek do komornika o
    egzekucję, to po ewentualnym umorzeniu postępowania (na przykład na
    skutek niemożności wyegzekwowania) termin 10-letni biegnie na nowo (art.
    123-124kc).

> [...]
    > na chwile obecna zostal mu tylko zus, ktory usilnie stara sie zmusic go do
    > sprzedazy nawet i wozka, byle tylko odzyskac kilka tys zl.

    Jeśli przynajmniej co 10 lat będzie składany wniosek do komornika,
    do dług nie przedawni się i do końca jego życia. A po jego śmierci
    przejdzie na spadkobierców. A po ich śmierci na ich spadkobierców itd.
    (tak w uproszczeniu, bo co do zasady można się zabezpieczyć przed
    przyjęciem długu w spadku).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2007-05-26 19:49:54
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

    Dług wobec ZUS jest ściagany przez urzad skarbowy i co za tym idzie przez
    poborcę skarbowego oficjalnie tak jaka niezapłacony podatek, a praktycznei
    trochę mniej entuzjastycznie.
    Niestety w przeciwieństwie do Urzędu skarbowego - ZUS nie ma mozliwości
    umorzenia ani nawet rozłozenia na raty dużej części tego długu ( np składki od
    pracowników).
    Myślę też że niezpłacona składka może byc podstawą do wszczęcia postępowania
    karnego przeciw Tobie.
    Do tego Twoja składka ubezpieczenia osobistego niezapłącona w terminie blokuje
    świadzenia , np wypłatę zasiłku chorobowego gdy jesteś na działalności
    gospodarczej.

    Morski