    From: jQ <j...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy zgłaszać to na policję?
    Date: Fri, 14 Aug 2009 11:36:17 +0200

    W dniu wczorajszym, w godzinach wieczornych chciałem doładować sobie
    tzw. "kartę miejską", czyli kartę, na jakiej w Warszawie ładuje się bilety
    długookresowe na komunikację miejską. Chciałem w tym celu skorzystać z
    jednego z automatów, które umożliwiają płacenie kartami
    płatniczymi/kredytowymi. Po włożeniu karty automat stwierdził, że jest
    nieczytelna. Spróbowałem ponownie i tym razem automat karty mi nie oddał.
    Na automacie nie było żadnego numeru telefonu do serwisu, który mógłbym o
    tej porze wezwać. Zgłosiłem to dziś do operatora sieci tych automatów, ten
    podesłał serwis, ale, jak stwierdziła osoba z centrum obsługi klienta,
    serwis karty nie znalazł. Pani z centrum obsługi klienta stwierdziła, że
    nie wie, co mogło się z nią stać, ale powiedziała tez, że to już trzeci
    podobny przypadek (a możliwość płacenia kartami jet dopiero od kilku
    miesięcy), i że ponoć można, wkładając jakieś śmieci do czytnika kart,
    zablokować go, by ukraść kartę.
    Czy zgłaszać sprawę na policję jako kradzież karty przez automat, czyli
    przez jego operatora? Ma to sens? Chcę obciążyć ta firmę kosztami, jakie
    ponoszę w związku z tym, że z tej karty nie mogę swobodnie korzystać