  • 1. Data: 2008-02-14 18:11:44
    Temat: Czy trzeba ewidencjonować kompter w księgach?
    Od: "vis" <k...@g...pl>

    Sytuacja:
    - firma amerykańska dostarcza specjalistyczny sprzęt konieczny do
    współpracy,
    dostosowany do indywidualnego wyrobu,
    - sprzęt został zwolniony z cła,
    - w umowie nie ma mowy o jakichkolwiek opłatach z tego tytułu ani o
    przeniesieniu własności,
    - sprzęt serwisuje firma amerykańska.

    Pytania:
    1) Czy trzeba zaewidencjonować ten sprzęt? Jaka jest podstawa prawna?
    Art. 3 ustawy o rachunkowości nie reguluje w/g mnie kwestii nieodpłatnego
    użytkowania
    2) Jaką wartość księgową przyjąć?

    pozdr
    vis

  • 2. Data: 2008-02-14 23:44:17
    Temat: Re: Czy trzeba ewidencjonować kompter w księgach?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Feb 2008, vis wrote:

    > Sytuacja:
    > - firma amerykańska dostarcza specjalistyczny sprzęt konieczny do
    > współpracy,
    > dostosowany do indywidualnego wyrobu,
    > - sprzęt został zwolniony z cła,

    Uwaga: nie znam się na pełnej księgowości.
    Ale mam pytanie: a co z VAT?

> [...]
    > 1) Czy trzeba zaewidencjonować ten sprzęt? Jaka jest podstawa prawna?
    > Art. 3 ustawy o rachunkowości nie reguluje w/g mnie kwestii nieodpłatnego

    Ale chyba księgowanie przychodu z nieodpłatnego swiadczenia reguluje?
    Znaczy nie UoR, ale UoPDoOP :) (podatkowa)

    pzdr, Gotfryd