  • 11. Data: 2002-06-11 20:40:45
    Temat: Re: Czy to mandat(?) za wycieraczką
    Od: "Adi" <a...@c...pl>

    Zawsze mógł parkować Twój kolega Lian liu Czi z Pekinu czy też Afonso
    Gonzales z Argentyny - tylko niestety już wyjechał

  • 12. Data: 2002-06-12 07:09:07
    Od: "Tomek 'Tomo' Kalka" <t...@c...katowice.pl>

    Użytkownik "leinad @master.pl>" <leinad<SPAM> napisał w wiadomości
    > : > jak ja mam udowodnić, że mandatu nie widziałem
    > : > na oczy?
    > : Po to właśnie przyszedł policjant. Teraz sprawca już wie, że ma zapłacić
    > : mandat. Co do winy to właściciel pojazdu powinien wiedzieć co się z nim
    > : dzieje (jeśli nie wie to ma zgłosić kradzież). Jeśli właściciel nie
    wskaże
    > : winnego wykroczenia to sam ponosi konsekwencje. Moim zdaniem to ma sens.
    >
    > Ma - oczywiście.
    > Zostałem powiadomiony, owszem, ale nie wydaje mi się, by można karać
    > właściciela za przewinienia, które mógł popełnić ktoś inny.

    Pewnie że nie. Właściciel ma wskazać sprawcę. Za ukrywanie sprawcy
    (jakkolwiek to rozumieć - zapomniał kto używał auta itp) właściciel
    odpowiada sam. Gdyby tak nie było to sądzę że w KAŻDYM przypadku mandatu za
    wycieraczką właściciel mówiłby że wtedy jechał kolega ale on nie wie który,
    bo tylu tych kolegów tym autem jeździ że sam nie może się do niego dorwać.

    > Nie zapisuję kto i kiedy jeździ samochodem i nie pamiętam kto w tym dniu
    > prowadzał auto na spacer.

    Rozumiem bo też byłem w takiej sytuacji ale trudno, nie pamiętasz kto
    jechał - płacisz sam. Było już dużo takich zawodników którzy nie pamiętali a
    jak mieli płacić to sobie przypomnieli (i po to jest ten przepis).

    > Poza tym - jeśli sprawa trafia do sądu _bez_powiadomienia_ ?
    > Jak wtedy reagować na próbę obarczenia winą właściciela ?

    Tu już ci nie pomogę.

    Pozdrawiam
    Tomo

  • 13. Data: 2002-06-12 17:26:38
    Od: "Koju" <m...@p...onet.pl>

    A Ty na pewno tam parkowales? Moze komus sie przysnilo? Bo ja slyszalem, ze
    mandaty za wycieraczka to sa akurat malo wazne..... A ze ludzie placa to
    inna sprawa.... Niech Ci udowodnia ze tam stales-tak jak udowadniaja, ze
    przekroczyles predkosc-i tu i tu jest wykroczenie, wiec czemu tu trzeba
    udowadniac (jak Policjant CI nie pokaze suszarkiz Twoja predkoscia i czasem
    to mozesz ich olac) a tu nie!?
    Pozdrawiam
    Koju

  • 14. Data: 2002-06-12 17:58:52
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Koju" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    trzeba
    > udowadniac (jak Policjant CI nie pokaze suszarkiz Twoja predkoscia

    Gdzie widziałeś przepis że policjant MUSI Ci pokazać Twoją prędkość?
    Radar jest dla policjanta a Ty masz prędkościomierz.Ten temat był już
    wałkowany.

    Leszek

  • 15. Data: 2002-06-12 18:10:37
    Od: "leinad" <leinad<SPAM>@master.pl>

[...]

    Eeee - no przecież wystarczy, że było ich dwóch i co ?
    Taka linia obrony odpada... ;)

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 16. Data: 2002-06-13 21:16:54
    Od: "Koju" <m...@p...onet.pl>

    > Gdzie widziałeś przepis że policjant MUSI Ci pokazać Twoją prędkość?
    > Radar jest dla policjanta a Ty masz prędkościomierz.Ten temat był już
    > wałkowany.
    Pozwolisz , ze zacytuje Shrek'a (nie ogra, ale goscia z pl.rec.motocykle):
    "[...]mam kolesia w drogowce i pytalem, wiec jest tak,
    ze MUSI pokazac. Ma taki obowiazek i dotad, dopoki
    nie powiesz mu, ze widzisz i potwierdzasz to co widzisz
    na radarze nie powinien tego kasowac. Poza tym nie ma
    zadnej innej rejestracji poza predkoscia i czasem i jest tego
    200 pozycji w pamieci wstecz. Dodatkowo dochodzi jeszcze
    licznik ilosci pomiarow, ktory zerowany jest w momencie
    rozpoczynania sluzby, kiedy to kolo pies pobiera auto lub moto
    do pracy i zapisywane to jest w dzienniku zmiany przez of. dyz.[...]
    by Shrek

    Pozdrawiam
    Koju

  • 17. Data: 2002-06-14 11:54:18
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Pozwolisz , ze zacytuje Shrek'a (nie ogra, ale goscia z
    pl.rec.motocykle):
    > "[...]mam kolesia w drogowce i pytalem, wiec jest tak,
    > ze MUSI pokazac.

    Kłamał lub był niedouczony.

    Pozdrawiam
    Leszek