  • 51. Data: 2007-09-15 14:45:57
    Temat: Re: Czy to legalne?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > Ty jesteś troszkę jak Stalin - na wszystkim się znasz ;-)

    A ty jesteś troszkę jak myślący człowiek - czasami jesteś w stanie
    napisać coś sensem, a nawet merytorycznie. Nie tym razem.

    > PS aczkolwiek "kara śmierci" i "ciężkie więzienie" to nie środek karny.

    Detale. Wiadomo, co miałem na myśli.

    > Tego jednak, jak widzę, wiedzieć nie musisz ;-P

    Nie musiałem też wiedzieć, że jesteś patologicznie upierdliwy... Ale już
    za późno.

  • 52. Data: 2007-09-15 15:01:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MMK wrote:

    > Zrób ankiete wśród swoich znajomych kierowców łamiących przepisy np: ile

    Nie mam wśród znajomych nikogo, kto by drastycznie i nagminnie łamał
    przepisy. I nie z powodu groźby mandatu, ale z powodu zwykłego zdrowego
    rozsądku. Dlatego nie zwracają na siebie nadmiernej uwagi służby ruchu i
    jak trafi im się jakiś mandat kub choćby kontrola, to jest to zdarzenie
    wyjątkowe.

    > spośród nich wie jakie mniej więcej są stawki mandatów za poszczególne
    > wielkości przekroczeń prędkości, albo ile mniej więcej maja aktualnie
    > punktów.

    Ciekawe dlaczego w "Uwaga: pirat" przyłapani zawsze są zdziwieni ;)

    > Gdyby obawiali się wyłącznie złapania, a nie wymiaru kary ta widza byłaby im
    > zbędna, prawda ?

    Twierdzisz, że co - człowiek sobie jedzie, patrzy na znaki i myśli:
    "Aha, ograniczenie do 70km/h, więc ja sobie pojadę ileśtam więcej, bo
    mnie na taki mandat stać i mi jeszcze tyle punktów zostało, więc jak
    mnie złapią, to mała strata"? ;->

    Może ty tak robisz, ale to raczej chore zjawisko - zwłaszcza że w
    przypadku przeciętnego kierowcy natknięcie się na kontrolę to błąd
    statystyczny.

    > Ja tam dokładnie kalkuluje co mi się "opłaca" a co nie i z obsewacji mi
    > wynika że jestesm pod tym względem większością ...

    Nie sądź innych po sobie.

    Co do mnie, to limity prędkości traktuję z pewnym przymrużeniem oka, ale
    jeżdżę BARDZO ostrożnie, z dostosowaniem prędkości do warunków jazdy
    itepe, nie wspominając już o mojej paranoicznej wręcz nieufności do
    innych uczestników ruchu oraz samej drogi. I póki co zdarzyły mi si w
    ciągu ostatnich chyba 8 lat trzy kontrole rutynowe oraz jedno pouczenie
    (złapałem się na "haczyk" ze światłami przy skręcie ze Skierniewickiej w
    Kasprzaka; kto zna ten kawałek Warszawy, zna i ten "haczyk" - swego
    czasu regularnie czaił się tam patrol ;) )

  • 53. Data: 2007-09-15 16:34:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz wrote:

    > Jest to fakt oczywisty.

    Skoro to takie oczywiste, to udowodnij.

    > Istnieją ludzie, którzy zgodziliby zabić
    > człowieka (np. z pobudek finansowych), kiedy zagrożone byłoby to karą 10
    > lat pozbiawienia wolności, a nie zrobili by tego, jeśli dostali by karę
    > śmierci.

    Czyli twierdzisz, że wśród płatnych morderców normą jest zabijanie dla
    pieniędzy przy założeniu, że pójdą siedzieć?

    > Czy jest w tym rozumowaniu jakiś błąd?

    Brak dowodu.

    > Przykład sprzed paru lat: morderstwo w kredyt banku - istnieje
    > prawdopodobieństwo, że kara śmierci odstraszyłaby morderców przed

    Podaj to prawdopodobieństwo i je udowodnij.

    > popełnieniem tego czynu - niektórzy ludzie naprawdę nie boją się
    > więzienia, choćby z tego powodu, że mieliby w nim lepiej niż w domu.

    Tylko to może dotyczyć tylko drobnych rzezimieszków.

    [ciach]

    > Ale im większe ryzyko, tym wyższa cena za zlecenie zabójstwa.

    Tylko że to ryzyko zależy od celu zabójstwa - czyli ochrony celu oraz
    przewidywanej intensywności śledztwa i prawdopodobieństwa namierzenia
    sprawcy.

    [ciach]

    > No nie bardzo. Powiedziałeś, że dla przciętnego człowieka kara 10 lat
    > pozbawienia wolności będzie wystarczająco straszna, podobnie jak 25 lat
    > lub dożywocie. Więc zredukujmy Twoje rozumowanie do większego absurdu:
    > czy 1 rok pozbawienia wolności też będzie karą wystarczającą? Nie? To
    > gdzie jest granica, kiedy człowiek nie widzi różnicy pomiędzy XX latami
    > więzienia a dożywociem lub karą śmierci?

    Czyli twierdzisz, że gotów byłbyś zabić człowieka za pieniądze, gdyby
    maksymalny wymiar kary wynosił tylko rok odsiadki?

    > Znowu opinie nie poparte faktami.

    U ciebie.

    > Podejrzewam, że z mojej strony będzie EOT, chyba że podasz w końcu
    > jakieś argumenty.

    Coś z oczkami u ciebie słabo...

  • 54. Data: 2007-09-15 17:50:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Brednie. Żadna kara sama w sobie przed niczym nie odstrasza - przede
    > wszystkim przestępca praktycznie nigdy nie zakłada, że zostanie
    > złapany.

    dokładnie

    normalni przestępcy boją się nie kary tylko sprawności systemu scigania.

    psychopaci zaś niczego się nie boją bo są chorzy psychicznie.

  • 55. Data: 2007-09-15 18:10:44
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> writes:

    > dokładnie
    >
    > normalni przestępcy boją się nie kary tylko sprawności systemu
    > scigania.

    A dlaczego nie *kombinacji* obydwu? :-)

    Wykrywalność 99% to można osiągnąć tylko w małej mieścince na końcu
    świata. Możesz mam zacytować statystyki wykrywalności w wzorcowych dla
    ciebie krajów demokratycznych przynajmniej średniej wielkości.

    > psychopaci zaś niczego się nie boją bo są chorzy psychicznie.

    Czy pomiędzy człowiekiem normalnym a psychopatą nie ma jakichkolwiek
    stanów "pośrednich"?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Mam dwa wyjścia - uznać, że Polską rządziła banda idiotów i

  • 56. Data: 2007-09-15 20:49:36
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 15 Sep 2007 16:45:57 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A ty jesteś troszkę jak myślący człowiek - czasami jesteś w stanie
    > napisać coś sensem, a nawet merytorycznie. Nie tym razem.

    Mimo wszystko komplement. Dziękuję :-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 57. Data: 2007-09-15 21:39:33
    Od: Michał Kordulewski <u...@k...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Nie ma takiej partii. Jeśli jakakolwiek tak twierdzi, to kłamie i tym
    > bardziej nie należy na nią głosować.

    To bardzo subiektywna ocena, więc nie będę z nią polemizował...

    > Koryto było, jest i będzie. można
    > je trochę ograniczyć jedynie. Zlikwidować całkowicie nie sposób.

    Niektórzy jednak dość dobrze widzą problem polskiego piekiełka - czemu
    jest słaba gospodarka i przez to obywatele, za to sfera budżetowa
    paradoksalnie wciąż rośnie:
    http://wojciech-popiela.blog.onet.pl/2,ID252556826,R
    S1,index.html

    --
    pzdr, Michał Kordulewski
    www.Kordulewski.pl

  • 58. Data: 2007-09-15 22:17:35
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa wrote:

    [...]

    A co z takim przykładem: myśli sobie delikwent ,,wypiłem tylko jedno
    piwko, więc *mogę* jechać, bo w razie czego to będzie tylko mandat, a
    nie strata prawka na parę lat''.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 59. Data: 2007-09-15 22:54:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:
> [...]
    >
    > A co z takim przykładem: myśli sobie delikwent ,,wypiłem tylko jedno
    > piwko, więc *mogę* jechać, bo w razie czego to będzie tylko mandat, a

    Pierwszy błąd w rozumowaniu zaraz po dwukropku: "myśli"....

  • 60. Data: 2007-09-16 07:30:24
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 16 Sep 2007 00:54:33 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Pierwszy błąd w rozumowaniu zaraz po dwukropku: "myśli"....

    Rozumiem, że jako amisz uważasz, że ludzie po 1 piwie nie myślą.
    Zapewniam Cię, że taka ilość alkoholu nie wpływa na zdolność postrzegania
    świata na znakomitą większość zdrowych i dorosłych mężczyzn.