    From: Tomasz Kozik <t...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy to jest kradziez?
    Date: Tue, 1 Oct 2002 14:35:02 +0200

    Nie jestem prawnikiem, prosze o wyrozumialosc, jezeli niektore moje
    sformulowania sa niewlasciwe.

    Na lotnisku tuz przed wsiadaniem do samolotu odebrano mi nóż. Niby
    powinienem pamietac, zeby go nie wiezc w bagazu podrecznym, ale tak nie
    bylo. Nie kwestionuje zakazu posiadania noza w bagazu podrecznym, ale
    jednak:
    a) nie bylo mozliwosci przelozenia go do bagazu glownego
    b) nie bylo mozliwosci oddania go do depozytu (chocby i platnego)
    c) nie bylo mozliwosci odeslania go do dopmu pocztš
    d) a mozliwosc oddania go osobie odprowadzajacej bylo tylko czysto
    teoretyczna, gdyz:
    d1) nie kazdy jest odprowadzany
    d2) zadna osoba odprowadzajaca nie przedrze sie przez kontrole biletow i
    kontrole paszportowa (a dopiero po nich wyniknela sprawa noza).
    W tej sytuacji majac do wyboru wyrzucic nóż albo nie leciec uwazam, ze
    zostalem zmuszony do pozbycia sie swojej wlasnosci.

    W zwiazku z tym mam pytania:

    1. Jak zakwalifikowac to zdarzenie:
    a) Czy to jest kradziez? (no bo jest malo prawdopodobne, zeby dobre
    przedmioty wyrzucano na smietnik; pewnie go sobie ktos wzial)
    b) Czy to jest szantaz? ("wyrzuc nóż albo nie polecisz")
    c) Czy to jest wymuszenie haraczu?
    d) Czy to jest jeszcze jakies inne przestepstwo?

    2. Czy skladajac do prokuratury zawiadomienie o przestepstwie mam
    precyzowac artykul kk, czy prokurator ustali go sobie sam?

    3. Czy skladajac zawiadomienie o przestepstwie mam jakos precyzowac
    sprawce, czy prokurator ustali to sam?

    4. Czy zawiadomienie o przestepstwie sklada sie na jakims formularzu
    (jesli tak - to skad go wziac?), czy na zwyklej kartce papieru (jesli tak
    - to jakie elementy ma zawierac pismo?)?

    Tomasz Kozik